Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Saab 9-5 2.0t rycker ibland. (har sökt, ingen tråd stämmer)

  1. #1

    Saab 9-5 2.0t rycker ibland. (har sökt, ingen tråd stämmer)

    Bilen i fråga: saab 9-5 2.0t speedparts steg 2.

    Bilen har vart trimmad länge och den har gått perfekt i många 1000 mil efter det.

    detta felet uppstod helt plötsligt. mellanrummen mellan "ryckningarna" blir allt kortare

    Bilen rycker till ibland(alla växlar, alla möjliga hastigheter) precis som att tändningen eller soppan försvinner för en sekund, sen går den som vanligt igen.

    men det stora problemet är om man kör stänger av kanske går in och handlar kör igen, stannar å köper en dosa snus på en mack kör igen osv. stänger av och slår på mycket med andra ord. efter en 3-4 gånger så vill bilen inte starta förens den svalnar av lite.

    Jag har bytt tändkasset och stift. ingen skillnad.

    mycket tacksam för svar. hitta en massa trådar med ryckiga 9-5 när jag sökte, men ingen som stämde in på mitt "symtom"

    Mvh Erik
    Bruksbil: Saab 9-5
    Busbil: Sierra Turbo
    Glidarbil: Slammad Bubbla 56:a

  2. #2
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989
    Byt vevaxellägesgivaren så har du inget problem mer, jag kan ju inte svära på det, men jag skulle byta den, symptomen stämmer överens med att den är kass!

    En länk om defekt vevaxellägesgivare! http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=196974

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Byt vevaxellägesgivaren så har du inget problem mer, jag kan ju inte svära på det, men jag skulle byta den, symptomen stämmer överens med att den är kass!

    En länk om defekt vevaxellägesgivare! http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=196974
    tack så jätte mkt börne! verkar stämma exakt som mina bekymmer!
    Bruksbil: Saab 9-5
    Busbil: Sierra Turbo
    Glidarbil: Slammad Bubbla 56:a

  4. #4
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989
    Var så lite så... det är underbart när man själv inte fattar va f*n som strular & man kan få hjälp av alla kunniga här, kan man då ge lite tillbaka så känns ju det bara bra

    Innan min vevaxellägesgivare gav upp så hade jag läst mig till här att om den beter sig på det viset min bil gjorde så var det den som va kass, köpte givaren & bytte, sen har bilen gått bra. Hade man inte haft en aning hade man lämnat in den & blivit fattigare!

    Hoppas nu det är den & lycka till!

Liknande ämnen

  1. 9-5 aut rycker ibland
    Av joones i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-08-12, 22:04
  2. 9-5a 00a rycker ibland
    Av pantera 73 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-08, 20:17
  3. rycker ibland vid körning saab 9-5 aero -00
    Av cruelty i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 21:53
  4. Rycker i ratten, ibland...?
    Av primeaniac i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 19:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •