Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Nån som testat Biltemas nya bilstereo?

  1. #1
    Grundladd Perzys avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    205

    Nån som testat Biltemas nya bilstereo?

    Biltema har ju enormt billiga bilstereo, tre varianter.
    Jag har ett gott öga till den med CD och mp3-funktion. Är det någon här som hört dem om ljudet är acceptabelt? Givetvis är det inte high-end…

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 641
    Hade varit skoj å köpt en biltema stereo och en Pioneer stereo.
    Titta sedan på serie / produkt nr på kristaller, säkringar, kondensatorer, kablar mm.

    Samma fabrik nånstans i Asien ? Jag röstar på JA.
    Mvh Timmy

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    739
    annars kan du köpa billiga hokus pokus apparater på blocket eller ebay
    9000 CS 2,3T -93 200 hk SÅLD!
    #5935

  4. #4
    Grundladd Perzys avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    205
    Citat Ursprungligen postat av sukke
    annars kan du köpa billiga hokus pokus apparater på blocket eller ebay
    På blocket ska ju folk ha pengar för sina grejor som om de är gjorda av guld…jag har tittat på tv-apparater eftersom min håller på att ge upp, och folk ska ju ha nypriser på sina gamla tjock-tv , och samtidigt döljer de inte att de köpt en ny fin platt för 10 000-tals kr!
    Samma sak med mobiltelefoner, bilstereo… inte konstigt att folk skamprutar!

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    739
    Citat Ursprungligen postat av Perzy
    Citat Ursprungligen postat av sukke
    annars kan du köpa billiga hokus pokus apparater på blocket eller ebay
    På blocket ska ju folk ha pengar för sina grejor som om de är gjorda av guld…jag har tittat på tv-apparater eftersom min håller på att ge upp, och folk ska ju ha nypriser på sina gamla tjock-tv , och samtidigt döljer de inte att de köpt en ny fin platt för 10 000-tals kr!
    Samma sak med mobiltelefoner, bilstereo… inte konstigt att folk skamprutar!
    men det finns folk som säljer nya direktimporterade bilstereos ifrån kina
    som har bra pris. annars kan du ju alltid importera själv det är helt klart billigast.
    9000 CS 2,3T -93 200 hk SÅLD!
    #5935

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av sukke
    Citat Ursprungligen postat av Perzy
    Citat Ursprungligen postat av sukke
    annars kan du köpa billiga hokus pokus apparater på blocket eller ebay
    På blocket ska ju folk ha pengar för sina grejor som om de är gjorda av guld…jag har tittat på tv-apparater eftersom min håller på att ge upp, och folk ska ju ha nypriser på sina gamla tjock-tv , och samtidigt döljer de inte att de köpt en ny fin platt för 10 000-tals kr!
    Samma sak med mobiltelefoner, bilstereo… inte konstigt att folk skamprutar!
    men det finns folk som säljer nya direktimporterade bilstereos ifrån kina
    som har bra pris. annars kan du ju alltid importera själv det är helt klart billigast.
    tveksamt om de är lönt att importera stereos i mindre skala, än mindre lönt är ju att köpa EN stereo och importera den när biltema tar 445kr för en billig, tror nog inte den är sämre än nått annat i den prisklassen, hade själv en Centrum från netonnet i min förra bil, var förbaskat bra om man ser till priset, kanske inte super dunderbra men helt klart prisvärt, tror nog inte biltemas är mycket sämre.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  7. #7
    Grundladd Perzys avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    205
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Hade varit skoj å köpt en biltema stereo och en Pioneer stereo.
    Titta sedan på serie / produkt nr på kristaller, säkringar, kondensatorer, kablar mm.

    Samma fabrik nånstans i Asien ? Jag röstar på JA.

    Varför just Pioneer? Låter ju som du vet nåt jag inte vet... Men pioneer är ju fina grejor så är biltemas stereo verkligen i den klassen så duger det mer än väl!

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 641
    Citat Ursprungligen postat av Perzy
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Hade varit skoj å köpt en biltema stereo och en Pioneer stereo.
    Titta sedan på serie / produkt nr på kristaller, säkringar, kondensatorer, kablar mm.

    Samma fabrik nånstans i Asien ? Jag röstar på JA.

    Varför just Pioneer? Låter ju som du vet nåt jag inte vet... Men pioneer är ju fina grejor så är biltemas stereo verkligen i den klassen så duger det mer än väl!
    Det var enbart ett exempel. Jag kunde ha skrivit vad som helst av dom "stora" märkerna.
    Mvh Timmy

  9. #9
    Grundladd Perzys avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    205
    Det blev en biltema stereo. Fast den modellen de sålde förut för 849:- eftersom Biltema i Halmstad inte hade fått in de nya än.

    Men den ser bättre ut tycker jag + att jag fick usb- och minneskortsutttag.

    De påstod iallafall att de haft ytterst få reklamationer på den.

    Montering imorgon.

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Stockholm, Sverige
    Inlägg
    193
    Tja, vad ska de säga ? "Nej för fan, de låter skit!". Då hade de ju inte sålt en enda till kund. Därmed inte sagt att de är dåliga, men att fråga säljaren av en vara om den är bra..
    SAAB 9000 CSE 2.0i -95 (Ska säljas)
    SAAB 9000 CSE 2.3t -95 Min projekttråd

  11. #11
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av stesmi
    Tja, vad ska de säga ? "Nej för fan, de låter skit!". Då hade de ju inte sålt en enda till kund. Därmed inte sagt att de är dåliga, men att fråga säljaren av en vara om den är bra..
    och hade dem varit totalt värdelösa så hade dem inte haft dme i hyllan heller, biltema tycker jag har hoppat upp många snäpp i kvalitee mot var de var för 10 talet år sedan, är ganska viktigt att man håller en bra kvalite annars kommer inte folk köpa grejerna, får du en kass stereo en gång så kanske man går någon annan stans att köper andra grejer framöver.

    köper man en vanlig bilstereo i klassen 500-1500kr så tror jag nog man kan räkna med att de är hyfsta lika när de gäller komponenter osv, de somkan skilja är kanske lite mer inställningsmöjligheter och att man får betala för ett märke, sen är ju en regel med, ju mer bling bling ju mer stöldbegärligt blir det, jag skulle alldrig gå och köpa en svindyr stereo till en bil som jag inte kunde ha inlåst i ett riktigt garage, folk har ju svårt att skilja på vad som är mitt och ditt.
    Kör själv på originalstereon vilket har hållt borta buset, en morgon n'är jag kom ut så hade någon gått och tokat med armen på alla förarutor på hela pakeringen, 2-3 dar senare vart de inbrott i 15 talet bilar, dock inte min
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Perzy
    Det blev en biltema stereo. Fast den modellen de sålde förut för 849:- eftersom Biltema i Halmstad inte hade fått in de nya än.

    Men den ser bättre ut tycker jag + att jag fick usb- och minneskortsutttag.

    De påstod iallafall att de haft ytterst få reklamationer på den.

    Montering imorgon.
    Återkom gärna med en fyllig recension om hur den funkar, låter, bra, dåligt. En fråga som jag direkt har: kan man söka i låtarna som finns i minneskort/usb?

    Mvh

  13. #13
    Grundladd Perzys avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    205
    Är inte så imponerad av ljudet i den. Nu sitter den i tjejens bil så jag har inte testat så mycket. men lite vasst ljud är det.
    Har inget usb-minne så jag har inte kunnat testa sökning men det är ju ingen tjock manual precis så det finns inte så många funktioner..
    Jag är lite besviken....är man bara ute efter CD-MP3 så ska man kanske köpa en märkesmodell...

    Både tjejen och jag tyckte den hade sämre ljud än den Denver bilstereo(a' 700 kr)
    som jag också har.

    De nya som Biltema har är kanske bättre.

Liknande ämnen

  1. Bilstereo 93
    Av AeroPeter i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 18:31
  2. 2 DIN Bilstereo
    Av kaRne i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 19:20
  3. bilstereo 95
    Av Krille_W i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-04-06, 09:04
  4. Bilstereo
    Av Soder i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-05, 01:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •