Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Srs-lampan på 900-94:a mer tips!

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512

    Srs-lampan på 900-94:a mer tips!

    HEj!
    Sambons 900-94:a 2,3 i är lite knäpp,det har börjat som ett litet problem med att instrumenten dör helt i ca en sekund och sen komma tillbaka,i somras blev det värre då det dog i flera minuter.
    När allt kom till liv igen så lyser SRS-lampan,körde Tech-2 och fick fram avbrott i mätarhus,vi vaskade fram ett nytt men har samma problem,kollade lite jordning vid säkringshållaren och lite mer okulärt men hittar inget konstigt...

    Kan nån ha lite mer tips? ska besiktas snart,jag vet att man kan göra det med blinkande SRS men jag är tveksam till att besiktnningsmännen vet det?

    /Magnus
    Akta skinnet!

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    de vet de på besiktningen, inget de bekymrar sig för där.

    dock så kan de ju va bra att de funkar.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Jo man vill ju ha det schysst,bilen ska säljas och man kan ju bara tänka sig hur många tusen det prutas på om den lyser!

    Kollade även "släpringen" som det egentligen inte är utan överföringen mellan kontakt till ratt.den var inget avbrott i heller.

    Nåt mer tips? kanske srs-enheten? kan man ta det från vilken 900:a som helst och plugga in och få det att funka?

    Sen en grej till...I min felsökningsiver efter glappande lödningar och skit så monterade jag ner hela mätarhuset,nu fick jag såklart hastighetsmätaren fel! kan man "nolla" den med Tech-2? eller blir att prova sig fram? Det är ju inget stoppläge på den fan...

    /Magnus
    Akta skinnet!

  4. #4
    Hej, har samma problem med min SAAB 2.3 -94. Har märkt att instrumentet inte blinkar när det är kallt ute och ingen värme i bilen. När det är varmt i bilen, den har stått i solen på sommaren, så fungerar instrumentet nästan inte alls.
    Det kanske är någon komponent som inte tål värme eller något som utvidgas i värmen?
    Skriv gärna om du kommer på vad det är.

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Det ska jag göra,felsökning fortsätter nästa vecka,innan dess hoppas jag på fler tips....

    /Magnus
    Akta skinnet!

  6. #6
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 568
    Vanligt fel, hjälper om man monterar ett friskt huvudinstrument.. brukar glappa i kretskorten.

    Mvh
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    Vanligt fel, hjälper om man monterar ett friskt huvudinstrument.. brukar glappa i kretskorten.

    Mvh
    Har testat men det hjälpte inte,måste man kanske nolla med en tech när man monterat det andra instrumentet?

    /M

    Edit:Jag har nog gjort bort mig lite på en sak Man måste tydligen släcka SRS-lampan med Tech-2:an,jag gjorde bara strömlöst och då varnade den fortfarande efter byte....
    Akta skinnet!

Liknande ämnen

  1. Tcs lampan och motor lampan lyser
    Av J0han i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-10, 00:15
  2. Tips? ABS-lampan slocknade genom hjulinställning
    Av H-M i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 10:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •