Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Backljuskontakt

  1. #1

    Backljuskontakt

    Har nyligen införskaffat en 900 från 87 med automat. Upptäckte precis att backljusen inte fungerar. Är inte så insatt i just saab, men har mekat mycket bil. Undrar därför om någon har några bra tips på vad jag ska börja felsöka? Det är inte glapp i baklampan för jag har mätt med multimeter på sladden in i bakljuset. Säkringen är också hel. Har även rivit isär mittkonsollen lite halvt.


    tacksam för tips!


    //Christian

  2. #2
    ingen som har någon idé?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    73
    Jag tror själva kontakten sitter i i spakstället på vänster sida så om du lossar kåpan över tändningslås och växelväljare bör du kunna se den. Det som händer är att när växelväljaren sätt i R så jordas denna kontakt eller liknande. Det kan ju antingen vara så att kontakten sitter snett eller att en kabel har hoppat av. Hoppas du hittar felet iaf!

    /Jacke
    9000 2.0t Classic -98
    96 V4 -70

  4. #4

    löst!

    Felet är nu löst. Sladden till backljusen hade lossnat från kontaktstycket. Snabbt åtgärdat

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 840

    Re: löst!

    Citat Ursprungligen postat av cll05002
    Felet är nu löst. Sladden till backljusen hade lossnat från kontaktstycket. Snabbt åtgärdat
    Då är det ju klockrent en tråd för "Ljud och elektricitet" så jag flyttar den dit.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. byte av Backljuskontakt 9-5 00:a
    Av SteveO77 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-06, 12:00
  2. Hitta backljuskontakt 9000-95
    Av lallas i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 18:44
  3. [LÖST] Backljuskontakt 9000 -89
    Av Turbo Andy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 13:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •