Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Film - "tunad" Toyota rejält frånåkt av Saab 9000.

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 699

    Film - "tunad" Toyota rejält frånåkt av Saab 9000.

    Toyotan förnedrad

    Film 3:e växeln.

    Mvh Marko

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    5 677
    den sk "tunade" toyotan låg ju inte direkt och pressade... då hade nog utgången sett annorlunda ut för röda monstret...
    -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
    Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
    Veteranaren: BMW 525 E12 -75

  3. #3
    Steg 1 SS9000Ks avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 758
    Medlem#
    2723
    Riktigt trevlgi film, vilket ljud!
    Entusiastbilen: Saab 9000 CD 2.0T -90
    När-bil-behövs-bilen: Saab 9-5 SC Aero -04
    När-bil-behövs-bilen: Saab 9000 A50 2.0t -98 Såld

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 042
    Marko 1880>

    Varför gasade inte Touytantn?

    Annars låter den riktigt gott.

    Mvh Sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 699
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Marko 1880>

    Varför gasade inte Touytantn?

    Annars låter den riktigt gott.

    Mvh Sasse
    Tror inte det hade gjort nån skillnad om den gasat - laddtrycket som spökade

    Luftfiltret ser säkert ut som en full damsugarpåse misstänker jag

    Avgastrimmad (rosthål i främre röret) Toyota Corolla 1.6 1987

    Mvh Marko

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    2 281
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Marko 1880>

    Varför gasade inte Touytantn?

    Annars låter den riktigt gott.

    Mvh Sasse
    om toyyan hade gasat hade marko vart rökt! :-) nej men avgassystemet är av, så det hade bara brölat i era högtalare

  7. #7
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 103
    Medlem#
    2555
    Synd att han har så pissiga bromsar på den där röda... en direkt livsfara
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 229
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Synd att han har så pissiga bromsar på den där röda... en direkt livsfara
    Ja, och bromsskärmen funkar ju bara en gång liksom...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    2 281
    Citat Ursprungligen postat av Marko 1880
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Marko 1880>

    Varför gasade inte Touytantn?

    Annars låter den riktigt gott.

    Mvh Sasse
    Tror inte det hade gjort nån skillnad om den gasat - laddtrycket som spökade

    Luftfiltret ser säkert ut som en full damsugarpåse misstänker jag

    Avgastrimmad (rosthål i främre röret) Toyota Corolla 1.6 1987

    Mvh Marko
    det är faktiskt inget rosthål det råkar bara var av

    vadå full dammsugarpåse??? det sitter en sån där tuff ring till luftfilter på denna. och det är en 88:a ( viktigt )

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 085
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Marko 1880>

    Varför gasade inte Touytantn?

    Annars låter den riktigt gott.

    Mvh Sasse
    vaddå inte gasade, Toyotan måste ju ha kört om minst tre ggr?????

    vägsträckan "känns" bekant?? det är ju konsatigt vad den Tyska naturen liknar sörmlandsskogarna???
    Mats Fhinn/3499/

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 666
    Snyggt sätt att annonsera på.
    Man lär så länge man lever.

  12. #12
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 299
    Medlem#
    4827
    Härligt va kärran går Marko....men precis som ovan säger, é hon inte till salu lr har du ångrat dig??

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 699
    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Härligt va kärran går Marko....men precis som ovan säger, é hon inte till salu lr har du ångrat dig??

    Mvh Michael
    Jodå , den är till salu.

    Bara höra av sig för provkörning


    Mvh Marko

  14. #14
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    2 281
    efter provkörning ordentligt idag så vart jag väldigt överaskad av några saker.

    Det går att " kärringköra " hur bra som helst.
    Den driver på bättre mellan 2000-3000 varv än min steg3+ trimmade gjorde...
    från 0 och upp till 2500 är den helt odramatisk som all andra bilar ( bara diffen som bråkar lite i stan ) sen vid 2500 rpm så tänker man att fan va den driver på utan att ladda? vid 3000 tycker man att nu börjar det röra på sig, vid 4000 börjar man ana oråd och vid 5000 rpm bryter helvetet lös!!!! och slutar 2400 rpm senare!! duktigt register ca 3000 till 7000 rpm
    Jag lovar att om kärringen skulle köra den så skulle hon inte märka att den var trimmad sååååå mycket eftersom hon aldrig gasar över 3000 rpm. och utan att gnälla på att den var jobbigt att köra.

    jag har ju alltid trott att man bilen blir okörbar om man har stor turbo och stora spridare, men den är fan snabbare spoolup än min ~340hk 9000

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Utanför GBG
    Inlägg
    591
    Medlem#
    5616
    Ja, och bromsskärmen funkar ju bara en gång liksom...
    Mvh
    KK
    Kollade supramannens video från 2004 idag , och såg 2 "volvo" dra på ordentligt på stippen på Tullinge.
    Mattias stenström fick av misstag ut sin skärm efter drygt 150m , men körde ändå 8.75sek / 239 kmh tror ja de va.. helt sjukt !

    /Nicke
    Saab NG900 2,0 SET Maptun steg5 320hk/430nm

  16. #16
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 103
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av Tomsan
    efter provkörning ordentligt idag så vart jag väldigt överaskad av några saker.

    Det går att " kärringköra " hur bra som helst.
    Den driver på bättre mellan 2000-3000 varv än min steg3+ trimmade gjorde...
    från 0 och upp till 2500 är den helt odramatisk som all andra bilar ( bara diffen som bråkar lite i stan ) sen vid 2500 rpm så tänker man att fan va den driver på utan att ladda? vid 3000 tycker man att nu börjar det röra på sig, vid 4000 börjar man ana oråd och vid 5000 rpm bryter helvetet lös!!!! och slutar 2400 rpm senare!! duktigt register ca 3000 till 7000 rpm
    Jag lovar att om kärringen skulle köra den så skulle hon inte märka att den var trimmad sååååå mycket eftersom hon aldrig gasar över 3000 rpm. och utan att gnälla på att den var jobbigt att köra.

    jag har ju alltid trott att man bilen blir okörbar om man har stor turbo och stora spridare, men den är fan snabbare spoolup än min ~340hk 9000
    Det är EXAKT detta folk inte hajar...
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  17. #17
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 229
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Det är EXAKT detta folk inte hajar...
    Räcker ju egentligen med att kika på vridmomentkurvan. "Mr. X" bil har t ex runt 400-450 Nm vid 3000 rpm. Sen klipper det till och, vips, har den 150 Nm till inom loppet av 500 rpm...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  18. #18
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 103
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Det är EXAKT detta folk inte hajar...
    Räcker ju egentligen med att kika på vridmomentkurvan. "Mr. X" bil har t ex runt 400-450 Nm vid 3000 rpm. Sen klipper det till och, vips, har den 150 Nm till inom loppet av 500 rpm...

    Mvh

    KK
    Körbarheten.
    Har min nere för lite moddning, skall låta "frugan" testa den i veckan så skall vi se vad hon säger.

    Mvh Roger
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  19. #19
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 085
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Det är EXAKT detta folk inte hajar...
    Räcker ju egentligen med att kika på vridmomentkurvan. "Mr. X" bil har t ex runt 400-450 Nm vid 3000 rpm. Sen klipper det till och, vips, har den 150 Nm till inom loppet av 500 rpm...

    Mvh

    KK
    Körbarheten.
    Har min nere för lite moddning, skall låta "frugan" testa den i veckan så skall vi se vad hon säger.

    Mvh Roger
    Med Mr Dremel i högsta hugg?? blir bra blås i snigeln!!!!

    fick testa mitt blås ikväll , fått på nya plattan-imattan kopplingen, fy va bra det går
    Mats Fhinn/3499/

  20. #20
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    2 281
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Citat Ursprungligen postat av Tomsan
    efter provkörning ordentligt idag så vart jag väldigt överaskad av några saker.

    Det går att " kärringköra " hur bra som helst.
    Den driver på bättre mellan 2000-3000 varv än min steg3+ trimmade gjorde...
    från 0 och upp till 2500 är den helt odramatisk som all andra bilar ( bara diffen som bråkar lite i stan ) sen vid 2500 rpm så tänker man att fan va den driver på utan att ladda? vid 3000 tycker man att nu börjar det röra på sig, vid 4000 börjar man ana oråd och vid 5000 rpm bryter helvetet lös!!!! och slutar 2400 rpm senare!! duktigt register ca 3000 till 7000 rpm
    Jag lovar att om kärringen skulle köra den så skulle hon inte märka att den var trimmad sååååå mycket eftersom hon aldrig gasar över 3000 rpm. och utan att gnälla på att den var jobbigt att köra.

    jag har ju alltid trott att man bilen blir okörbar om man har stor turbo och stora spridare, men den är fan snabbare spoolup än min ~340hk 9000
    Det är EXAKT detta folk inte hajar...
    då lyckades jag med beskrivningen!

Liknande ämnen

  1. 9000 A50 500hk+ Ges nytt liv 2015
    Av bassylje i forum Projekt
    Svar: 104
    Senaste inlägg: 2015-07-01, 22:37
  2. Motorn "hackar" vid 3000rpm? 9-3 2,0t orginal. Film.
    Av Torbjörn B i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-10-03, 10:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •