Toyotan förnedrad![]()
Film 3:e växeln.
Mvh Marko
Toyotan förnedrad![]()
Film 3:e växeln.
Mvh Marko
den sk "tunade" toyotan låg ju inte direkt och pressade... då hade nog utgången sett annorlunda ut för röda monstret...![]()
![]()
-|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
Veteranaren: BMW 525 E12 -75
Riktigt trevlgi film, vilket ljud!
Entusiastbilen: Saab 9000 CD 2.0T -90
När-bil-behövs-bilen: Saab 9-5 SC Aero -04
När-bil-behövs-bilen: Saab 9000 A50 2.0t -98 Såld
Marko 1880>
Varför gasade inte Touytantn?
Annars låter den riktigt gott.
Mvh Sasse
Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Tror inte det hade gjort nån skillnad om den gasat - laddtrycket som spökadeUrsprungligen postat av Sasse
![]()
Luftfiltret ser säkert ut som en full damsugarpåse misstänker jag![]()
Avgastrimmad (rosthål i främre röret) Toyota Corolla 1.6 1987![]()
Mvh Marko
om toyyan hade gasat hade marko vart rökt! :-) nej men avgassystemet är av, så det hade bara brölat i era högtalareUrsprungligen postat av Sasse
Synd att han har så pissiga bromsar på den där röda... en direkt livsfara![]()
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Ja, och bromsskärmen funkar ju bara en gång liksom...Ursprungligen postat av RZ
![]()
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
det är faktiskt inget rosthålUrsprungligen postat av Marko 1880
det råkar bara var av
![]()
vadå full dammsugarpåse??? det sitter en sån där tuff ring till luftfilter på denna. och det är en 88:a ( viktigt )![]()
vaddå inte gasade, Toyotan måste ju ha kört om minst tre ggr?????Ursprungligen postat av Sasse
![]()
![]()
![]()
![]()
vägsträckan "känns" bekant?? det är ju konsatigt vad den Tyska naturen liknar sörmlandsskogarna???![]()
![]()
Mats Fhinn/3499/
Snyggt sätt att annonsera på.![]()
Man lär så länge man lever.
Härligt va kärran går Marko....men precis som ovan säger, é hon inte till salu lr har du ångrat dig??
Mvh Michael
Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
Saab 9-3 Viggen 1999
Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.
Jodå , den är till salu.Ursprungligen postat av tornros
Bara höra av sig för provkörning![]()
Mvh Marko
efter provkörning ordentligt idag så vart jag väldigt överaskad av några saker.
Det går att " kärringköra " hur bra som helst.
Den driver på bättre mellan 2000-3000 varv än min steg3+ trimmade gjorde...
från 0 och upp till 2500 är den helt odramatisk som all andra bilar ( bara diffen som bråkar lite i stan) sen vid 2500 rpm så tänker man att fan va den driver på utan att ladda? vid 3000 tycker man att nu börjar det röra på sig, vid 4000 börjar man ana oråd
och vid 5000 rpm bryter helvetet lös!!!! och slutar 2400 rpm senare!! duktigt register ca 3000 till 7000 rpm
![]()
Jag lovar att om kärringen skulle köra den så skulle hon inte märka att den var trimmad sååååå mycket eftersom hon aldrig gasar över 3000 rpm. och utan att gnälla på att den var jobbigt att köra.
jag har ju alltid trott att man bilen blir okörbar om man har stor turbo och stora spridare, men den är fan snabbare spoolup än min ~340hk 9000
Kollade supramannens video från 2004 idag , och såg 2 "volvo"Ja, och bromsskärmen funkar ju bara en gång liksom...
Mvh
KKdra på ordentligt på stippen på Tullinge.
Mattias stenström fick av misstag ut sin skärm efter drygt 150m , men körde ändå 8.75sek / 239 kmh tror ja de va.. helt sjukt !![]()
/Nicke
Saab NG900 2,0 SET Maptun steg5 320hk/430nm
Det är EXAKT detta folk inte hajar...Ursprungligen postat av Tomsan
![]()
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Räcker ju egentligen med att kika på vridmomentkurvan. "Mr. X" bil har t ex runt 400-450 Nm vid 3000 rpm. Sen klipper det till och, vips, har den 150 Nm till inom loppet av 500 rpm...Ursprungligen postat av RZ
![]()
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Körbarheten.Ursprungligen postat av KK
Har min nere för lite moddning, skall låta "frugan" testa den i veckan så skall vi se vad hon säger.![]()
Mvh Roger
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Med Mr Dremel i högsta hugg??Ursprungligen postat av RZ
![]()
blir bra blås i snigeln!!!!
fick testa mitt blås ikväll , fått på nya plattan-imattan kopplingen, fy va bra det går![]()
Mats Fhinn/3499/
då lyckades jag med beskrivningen!Ursprungligen postat av RZ
![]()