Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Konstigt fel med orginalsteg&backes adapter och ny stere

  1. #1

    Konstigt fel med orginalsteg&backes adapter och ny stere

    Har haft orginalstereon AS3 helt orörd och allt har fungerat bra.

    Men så nu tänkte jag byta ut orginalstereon mot en alpine eftersom den börjat krångla lite med skivorna, behålla orginalsteget och byta ut 6x9" bak.

    Affären där jag köpte spelaren monterade.
    Det monterades även en adapter från Backe, där man ska byta stereon med behålla orginalsteget. Men nu till det stora problemet!

    Högtalarna i intrsumentbrädan och 6x9" spelar bra mycket bättre nu, de drivs ju direkt från stereon, men dörrhögtalarna spelar nästan ingenting alls! Man kan känna med handen på dörren att de spelar, men det är så ytterst svagt. De blir högt överröstade av högtalarna i instrumentbrädan och så ska det ju absolut inte vara.

    Hur kan det här komma sig?
    Är det mycket starkare lågnivåsignal ut ur orginalstereon än ur en ny alpinestereo? Eller är det backes adapter som bara är skit?
    Blev iaf mycket besviken. Affären hade iaf ingen förklaring på hur det kunde komma sig. Finns föresten ingen vridpot eller annat på orginalsteget så man kan justera upp styrkan, iaf inte vad jag såg när jag tog bort plasthöjet vid fotsidan för att kolla.

    Hjälp med att lösa problemet, hur ska man få till likvärdigt ljud i dörrarna som med orginalstereon? Ångrar nästan att jag köpte nytt, slängde ut en massa pengar och så blir det så här.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    29
    Medlem#
    7719
    Citat Ursprungligen postat av Kallekalle Visa inlägg
    Men nu till det stora problemet!

    Högtalarna i intrsumentbrädan och 6x9" spelar bra mycket bättre nu, de drivs ju direkt från stereon, men dörrhögtalarna spelar nästan ingenting alls! Man kan känna med handen på dörren att de spelar, men det är så ytterst svagt. De blir högt överröstade av högtalarna i instrumentbrädan och så ska det ju absolut inte vara.

    Hur kan det här komma sig?
    Är det mycket starkare lågnivåsignal ut ur orginalstereon än ur en ny alpinestereo? Eller är det backes adapter som bara är skit?
    Blev iaf mycket besviken. Affären hade iaf ingen förklaring på hur det kunde komma sig. Finns föresten ingen vridpot eller annat på orginalsteget så man kan justera upp styrkan, iaf inte vad jag såg när jag tog bort plasthöjet vid fotsidan för att kolla.

    Hjälp med att lösa problemet, hur ska man få till likvärdigt ljud i dörrarna som med orginalstereon? Ångrar nästan att jag köpte nytt, slängde ut en massa pengar och så blir det så här.
    Lyfter en gammal tråd och har liknande problem. Hur löser man detta? Har jag för dålig lågnivåsignal och behöver en bättre eftermarknads stereo eller kan man förstärka signalen på något vis?

Liknande ämnen

  1. Köpa lågnivå adapter från backes, men vilken?
    Av AndreasOstman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 23:54
  2. Bygga egen Saab4 adapter från backes
    Av AndreasOstman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 09:58
  3. Backes lågnivå adapter
    Av Dawoos i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 19:59
  4. Hur fungerar backes saab3 adapter?
    Av Iwa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 15:47
  5. Backes DIN-RCA adapter
    Av mortimer i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-06-07, 10:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •