3360:- levererat.Ursprungligen postat av AxlSam
Troligtvis så räcker det med XP8 för din del - jag har mer hk/kg än vanligt.
3360:- levererat.Ursprungligen postat av AxlSam
Troligtvis så räcker det med XP8 för din del - jag har mer hk/kg än vanligt.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Men min bil väger nog några hundra kilon mer än dinUrsprungligen postat av Johan H
Svänghjulet är klart! - Så det ska hämtas senare idag.
I kväll ska det mekas
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Ooooo vad porrigt det blevUrsprungligen postat av Johan H
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Bilder??
Mvh/Roberth
Tycker du det - det kan väl inte vara något att seUrsprungligen postat av Roberth
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Brraa mkt roligare att titta, än att läsa massa text!! hehe
Mvh/Roberth
Ser riktigt bra ut!
Mvh/Roberth
Du glömde att vända skruven?
En är vänd på tryckplattan på bilden - resten ska vändas.Ursprungligen postat av AxlSam
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Sv-hjul och tryckplatta provmonterat på bilen.
Testat med sprängkåpan från en og9-3. Tyvärr fattades det ett par millimeter för att det skulle gå fritt - attans
Så nu blir det troligen 9-5ans kåpa, mellanaxel samt kortad vänster drivaxel.
Beror alltså på att denna koppling är högre än sachs variant och därmed inte får plats.
Ev att man kan schimsa ut bef kåpa men jag vet inte...
Vi får se vad det blir i slutändan.
Skönt att det jävlas lite - det får inte vara för enkelt
mvh johan
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Är det skruven som tar i?
Varför inte ha en 240mm lamell stor ýta mer klämkraft + en 9-5 lådhus som är liiite bättre
Saab Lotus Exige
Rörramsbygge med Rwd & B236
Hela tryckplattan. Vilket jag hade på känn men hoppas kunde man juUrsprungligen postat av AxlSam
Nu har jag redan köpt en koppling och moddat sv-hjulet så det är inte ett alternativ.Ursprungligen postat av Aero-E-Tuna
Jag vill ha denna så då får vi lösa det. 9-5hus blir det.
Robban hade en mellanaxel till övers så det är löst.
/J
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Sachs RCS med nitade puckar får inte heller plats på 900/9-3, därför du hade sprutade lameller på din Sachs. Går inte tilton att få med sprutade? Om det bara skiljer mm nu så är måtten säkert likvärdiga som på Sachsen.
Medlem #3851 - Ronny Olofsson
9000 Aero -96 600 hk
Jo - visst går det att få Tilton med sprutade lameller - men det är det jag inte vill ha. De är inte gjorda för att slira med vilket dessa lameller är.Ursprungligen postat av RonnyO
Med slirventilen ställd på mycket slir, för att spara lådan, så vill det till att det finns material att ta av. Ni har själv sett hur sachs lameller såg ut denna är dessutom specad till mera Nm än sachsen.
Receptet för lådan som jag tror att det blir är, om jag nu tänkt rätt
Ingående axel 9000
Utgående och kronhjul og9-3 med 4.45 utvxl
lådhus 9-5
drevsats 9-5
Quafiediff 9-5
mellanaxel 9-5
främre fäste moddad 900
bakre fäste moddad og9-3
vänster drivaxel måste högst troligen kortas 20mm
Det är tur att det finns delar att ta av i garaget
/ Johan
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
ah då är jag med.
830hk och odiffat låter spännande
Medlem #3851 - Ronny Olofsson
9000 Aero -96 600 hk
Körde inte en Uhr med låst 9-5 diff?Ursprungligen postat av RonnyO
Både Kalle och Robban körde med svetsad diff på slutet tror jag.Ursprungligen postat av AxlSam
I mitt fall så blev det felskrivet, det sitter en Quafiediff i av 9-5s modell.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!