Troligtvis fick du högre mottryck med avgassystemet och det löste skenandet, jag verkar ha fått tvärtom när jag tog bort det nämligenUrsprungligen postat av Johan H
Troligtvis fick du högre mottryck med avgassystemet och det löste skenandet, jag verkar ha fått tvärtom när jag tog bort det nämligenUrsprungligen postat av Johan H
Så kan det nog vara, vi får se om det kommer tillbaka när storpipan kommer på igen...Ursprungligen postat av GULSAAB
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Fan va kul för dig Johan! Du får berätta lite mer om hur du går tillväga sen vid bes.
Skulle själv vilja göra så lite som möjligt när det gäller ombyggnad vid besiktning.
Ska bli kul o se lite livekörning sen också! Jaga dom små tyska bilarna med SAAB!
Med vänliga hälsningar
Patrik Larsson
Saab 9000 2.3T Going stronger!
Idag har jag höjt soppatrycket till 3.8bar. Då började det läcka lite vid 1an spridare, antar att den sitter lite på sniskan så jag får ta bort o göra om.
Har även provat o koppla om slangarna för mottrycksstyrning men det gick inget vidare. Ladda som om jag ryckt slangen. "Gör om, gör rätt" står på agendan
Polly>> självklart ska det dokumenteras.
mvh johan
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Bra fart Johan,tiderna säger att den efter 150 km/h börjar röra på sig riktigt bra.Ursprungligen postat av Johan H
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
[quote=Aero++]Bra fart Johan,tiderna säger att den efter 150 km/h börjar röra på sig riktigt bra.Ursprungligen postat av "Johan H":3f9l7iy3
[/quote:3f9l7iy3]
Jo den är lite "seg" på femman mellan 100-150
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
[quote=Johan H]Jo den är lite "seg" på femman mellan 100-150 [/quote:1cju2mgm]Ursprungligen postat av "Aero++":1cju2mgm
Når du inte 150 på 3an ?
Hur långt kommer du med din utväxling på
1 an
2 an
3 an
4 an
5 an
?
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
har inte fäste på 3an.
Det andra har jag inte full koll på.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Väntar fortfarande på nån action film mätarfilm eller nån burn eller va som helst
Mvh Magnus
Nu har jag nog klurat ut allt ang laddstyrningen och alla kablar.Ursprungligen postat av Johan H
En vanlig MV är öppen i normalläge vid 0%dc för att kunna ge GLT.
De flesta WG körs med endast tryck på undersidan.
Den nya MV är stängd i normalläge då den ska jobba mot ovansidan på "specialWG", som det uttrycks i manualen.
Anledningen till att NIRA då skriver att man ska byta till IAC2-kabeln är att den är fasvänd för att kunna jobba med en vanlig MV mot en "specialWG". Så när jag satt dit min stängda MV så vände jag tillbaka allt och det blev som att rycka slangen tokladda trots 35% på spjället.
Så nu har jag kopplat i Boostkablarna mot den nya MV och det borde då fungera som tänkt. Har inte hunnit prova än pga regn och spridarläckaget.
mvh johan
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Läckan tätad(skadad o-ring) och en testsväng igår visade att Laddstyrningen fungerar som den ska.
Johan
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Visst kör du enbart med fuelcell och använder inte originaltanken alls?
Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04
korrekt - rymmer 40 liter. Den har ingen givare så man får hålla koll själv på nivån.Ursprungligen postat av Plupp
Ligger i reservhjulsbaljan med dubbla pumpar under. AN10-slang första biten sen AN6 resten av systemet.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Nu har du ju inte kört på gatan så mycket, men hur tror du 40 liter kommer att stå sig? Jag sitter och velar mellan 40 och 60 liter, men egentligen är det väl så att en tankning per körning inte är allt för drygt.Ursprungligen postat av Johan H
Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04
Ungefär som när man fyller vanliga tanken fast man lurar sig själv att man lägger mindre pengar på bränsleUrsprungligen postat av Plupp
Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.
Njae, vanliga tanken är ju 75l och man är rätt säker på att man inte skulle behöva fylla på efter lite körning och man har nivågivare.Ursprungligen postat av Hedley
Det jag är orolig för är att 40l kommer göra att man springer där bak hela tiden och att det blir ett evigt tankande. Rallybilar ligger ju ofta uppåt 100-120l.
Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04
Kör på 60liter om du ska kunna åka runt lite.Ursprungligen postat av Plupp
Jag bränner lätt 20liter på en längre testrunda.
De finns fuelcell som säljs med nivågivare oxå.
Sen kommer vikten göra att du får ett normalt utseende på höjden bak.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
He he ni skulle testa med 9 liters tank då :-) 2 fullgasrepor och sedan tanka:-D men kör man lugnt så kommer man ju fram och tillbaka till stan i alla fall
Vad säger bilprovningen om en fuelcell?
De gillar nog den ungefär lika mycket som en HX40Ursprungligen postat av AxlSam
Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04