Därför man kör med stumma tryckare!
Mvh Magnus
Därför man kör med stumma tryckare!
Mvh Magnus
visst kan man göra det, men med 9000s korta stakarna så vill jag nog inte varva 8000+ i alla fall, om jag nu hade sådana vill säga.Ursprungligen postat av _aero
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Så johan när kommer du till finspång med aset ?
Finns många volvo killar här som stenhårt håller på att ingen saab kan köra ifrån dom.
(majoriteten med volvo 740 orginal/chippade TIC)
Jag kommer få det svettigt, så behöver lite extrem backup
704 hk, sinnessjukt, du lär ju kunna göra det ja frågade om för länge sen.
Köra om nån på hjulspinn i 100km/h en bra bit
Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke
DEn är inte gatlegal
Med gatdäck så spinner den oavsett hastighet
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Ursprungligen postat av Johan H
Vem bryr sig om den är gatlegal ? 1600kr i böter kan du väl ta för obes
Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke
ska du till orsa den sista?
+ ett antal tusen till för fortkörning och tappat körkort å sen lite exta i böter för dom toklånga svartsträcken bilen lämna efter sigUrsprungligen postat av hammarslag
1500kr för obesiktadUrsprungligen postat av hammarslag
Gamle Röda 900 -94 http://www.garaget.org/?car=25371
Kör numera m3 e46
Ursprungligen postat av _Ant0n
1600 obes, 1200 oskattad. Punkt slut :P
Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke
Jag fick bara 1500:- för obesiktadUrsprungligen postat av hammarslag
Nu har du fel för flera personer i min omgivning har fått 1500 för obesiktad här nydligenUrsprungligen postat av hammarslag
Gamle Röda 900 -94 http://www.garaget.org/?car=25371
Kör numera m3 e46
Ursprungligen postat av _aero
inte riktigt min grej att förnedra volvo-fjortisar
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
nej - då blir det Kjula(e-tuna)...Ursprungligen postat av jimmy/bmw
Men vid midsommar är jag där.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Idag har jag varit på Orsa flygfält och testkört med tidtagning.
Opreppad asfalt och medvind var förutsättningarna
Så trots bredare däck så spann det friskt.
Bästa 60-fot blev 2.05 med merparten låg kring 2.3-2.4s
Bästa tid blev 12.27/208 med "halvgas" på 3 utav 4 vxlar. 60-fot i denna repa 2.15s...
Motorn är smått hysterisk och försöker man ge full gas så spinner det hejdlös oavsett hastighet/vxl. Detta med måttliga laddtryck ~1.6-1.7.
Så det finns förutsättningar för bra tider om man kommer till en preppad bana.
Dock...............vi få se om det blir något mera åka av i år......sista vända ut så gick det inte som det var tänkt. I ivern att värma på däcken ordentligt så tog jag beslutet att värma på 2an trots att det inte var så mycket vatten att stå i(dumt dumt )
Det hela resulterade i att ett hjul stod still och ett snurra friskt sen SMALL DET
Hela kopplingen explodera och tog med sig främre halvan av sprängkåpan
Vid en första anblick så verkar det mest vara koppling/svänghjul som tagit stryck. Resterande delar runt omkring ser hela ut och lådan får man i alla växlar och den rullar lätt o fint på frihjul utan oljud. Så med lite tur är det en koppling som behövs, svänghjul har jag ett liggandes. Återstår att se hur optimistisk man är efter demonteringen
Varför det blev så här kan man spekulera i men en trolig gissning är att skruv(-arna) som håller tryckplattan vibrerat loss och sen var det kört. Får jag ihop den igen så blir det 12.9-skruvar som dras hårdare än orginalskruvarna. Självklart hade jag Locktite men det var tydligen inte tillräckligt i år. Skruvarna har ju även varit med ett par år så de kan ha varit utmattade.
Så vi får la se om jag kör om två veckor
mvh johan
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Tråkigt Johan!!
Men det där kirrar du...bara ta nya tag bita ihop
Mike
Saab Lotus Exige
Rörramsbygge med Rwd & B236
Jo än lyser hoppets låga - vi får väl se hur det är efter att man fått av lådan.Ursprungligen postat av Aero-E-Tuna
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Trist med raset, men ett glatt styrkebesked
Jo med tanke på att merparten av loggarna visar 30% gaspådrag på 1-2-3 så måste man säga att den svara gött på gasenUrsprungligen postat av Rickard
I de få fall man har 90+% så går rpm-kurvan rakt upp som ett streck
Detta på 4-5an i 170+ kmh och feta slicks.
Hysteriskt var ordet för dagen
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Satan vad surt...
Mvh/Roberth
Jo men bilderna på lådan när jag tagit ner den lär bli något för Hall of FameUrsprungligen postat av Roberth
Håller man på med denna sport så får man räkna med att något ger sig för eller senare...
För alla som önskar sig 600+ under huven/ på gatan - släpp tanken och njut av max 500 - det räcker LÅNGT samt går att köra med mestadels.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!