Det är den mest optimala vhv! Hihi.
Helst ska det vara 2L cola flaska, men den får inte plats.
Nu är det 1.5L flaska.
Men på sikt blir det en rostfri burk.
Det är den mest optimala vhv! Hihi.
Helst ska det vara 2L cola flaska, men den får inte plats.
Nu är det 1.5L flaska.
Men på sikt blir det en rostfri burk.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Tjusigt.
Fälgarna gör sig fint på din 9-5.
Exakt så där såg ena 9-5an ut hemma tidigare men svart och fälgarna ligger tryggt i förråden bland nästa omgång Hirsch 18".
Såg ut att vara ett rent och fint garage med en egen lyft
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Tyvärr inte mitt garage... men en sådan lyft står på inköpslistan, riktigt smidig.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Har du övervägt en enpelarlyft?Den kan man ställa åt sidan när man inte använder den och har en fri yta annars.
Jag skaffade en sådan för 2 år sedan och är helnöjd,jag bor 2-3 mil söder om Borlänge om du vill titta på den.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Sån där måste du skaffa dig Johan H.
Aldrig sett förut.
Sen sätter du upp Saab på garage-väggen inte som andra garaget med Porsche som jag direkt förstod inte var ditt ((=
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Ujuj - rejält garage!!
Jag har för lågt i tak för en sådan - sen blir det nog svårt att få racern över den delen som ska passeras för att komma rätt - den är låg!
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Köp en quickjack!
tex:
https://www.youtube.com/watch?v=bVMVVHOXJ6Y
Hehe - lite högre vill jag ha typ en meter höjning - annars kan jag forsätta med domkraft och pallbockar.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Nu ska jag inte försöka att övertala dej,men man kör inte över lyften man kör in lyften från sidan.
På riktigt låga bilar så har jag lagt klossar under hjulen först,sen kör man in lyften.
Vad kostar en sån där, och var köper man dom? Vilka märken funkar?
Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
Saab 9-5 2.3t -00 Saab 9-5 2.3t -99
Jag har köpt min här:
http://hjulochverktyg.se/billyftar/1...t-2500-kg.html
Riktigt trevlig att handla av,jag hämtade den själv på en helg inga problem.Den har blivit ett par tusen billigare nu.
Du får gärna komma över dalagränsen och känna och klämma på lyften om du vill.
Kollade lite på sidan och tydligen har den en "palldragarfunktion" så att man kan flytta runt bilar med den? Är det något du provat?
Det är högintressant för mig då utformningen på vårat garage gör att vi ibland måste köra in bilar och sedan flytta dom i sidled. Hjuldollys och garagedomkrafter är omständigt och vingligt, så kan man enkelt köra runt dom på lyften vore det alldeles förträffligt smidigt.
Sitter själva hydralpaketet monterat på lyften så det bara är en 3-fas sladd man släpar omkring på när man flyttar lyften?
Skulle du kunna mäta exakt höjd på lyftarmarna? Vi har några duktigt stancade bilar i garaget ibland, men dom tar sig inte ens upp på en vanlig lyft så jag är helt på det klara med att vi kommer att behöva ramper oavsett typ av lyft.
Inte alls omöjligt att jag kommer förbi på studiebesök någon dag.
Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
Saab 9-5 2.3t -00 Saab 9-5 2.3t -99
Jag har en vattenränna mitt i golvet,så det är ett litet fall och det gör att en fulltung bil orkar jag inte flytta omkring hursomhelst.
Med ett slätt golv så ska det gå.
Allting sitter på lyften,inga lösa delar på sidan,jag kan fota hur jag fixade elanslutningen och höjden på lyftarmarna.
Det går att lyfta en bil och sedan köra in en under för parkering,men det måste vara normal frigång på den undre.
Återkommer............
Tusen tack för bilderna, klart intressant lösning!
Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
Saab 9-5 2.3t -00 Saab 9-5 2.3t -99
Inga problem! Alltid intressant med mera info om bra produkter!
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Luftade den gröna 10min idag , och putsade lite på den andra två - Livet är hårt
Övningskörde med sonen i kombin - gick bättre idag - både för honom och min nervositet!
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!