Hej alla glada!
Det är väl på tiden att jag oxå får igång en projekttråd då man som oftast åker snålskjuts i någon annan tråd
Bilen min har jag haft o kört med under 3 somrar hittills och det som från börja bara skulle trimmas lite lagom till 400hk och sedan köras till vardags har nu spårat ur totalt till en ren racebil
Det är nu dax för det sista steget i utvecklingen av denna bil då ytterligare/högre mål torde bli både dyra o komplicerade samt väldigt svårkört bättre lära sig ratta ordentligt
"Listan" som den ser ut för tillfället lyder:
MOTOR
*Större turbo - Precision SC5858 Billet
*Extern WG - PPF 60mm
*Nytt X-rör - made by PPF
*Matchportad och större ventiler 34/32
* Enem 276/10,4 kammar, trollspeed ställbara kamdrev
*Pyramidringar i blocket - Trollspeed
*Verdistakar
*JE-kolvar(1:a överdim)
* Stödgördel
*2200cc-spridare. AN6 bränsleledningar
*Catchtank med dubbla DW300. DW200 i tanken.
Allt styrt via ViPec.
CHASSIE
*Bärarmar uniball
*Hårdare motorfästen
*Coilover runt om
*Aero+ 314mm bromsar fram med XP10-belägg
*9-5 Aero 300mm ventilerade bromsar bak med Stopteck-belägg
* Grövre krängare fram och bak
* 6P-stag i subframe samt div övriga stabiliserande åtgärder
ÖVRIGT
*Quaife 6vxl snedskuren drevsats + Quaifediff
*Tilton 2skivig koppling
*Bridgestone 16" R-däck
*Hossier 16" dragradialer
Nu ser ju denna lista rätt kostsam ut men med rätt kontakter och försäljning utav nuvarande grejer så ska jag nog kunna ro det i land
Sedan i fredags så sitter ett komplett AN6 bränslesystem i med dubbla pumpar och fuelcell och det körs numera på E85.
Målet för sommaren var 12 sek med en liten dröm om en hög 11a. Sanningen blev stabila låg/mellan tolvor med bästa notering på 12.10/199 . Detta med en uppskattad effekt på 480-500hk.
För nästa säsong så är tanken att effekten ska ligga på rätt sida 600 hk med E85. Vilka tider detta kommer generera vette fåglarna men fort lär det gå!
För de som inte vet så kör jag med Nira motorstyr sedan i våras, egenmappat.
So - to be continued....
mvh Johan