Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Sååååååå nice den är "vill ha faktor"
Saab Lotus Exige
Rörramsbygge med Rwd & B236
Tittade lite på skärringarna. Som andra kommenterat så undrar man om det är nödvändigt. Nu ska du visserligen köra E85 med skapligt laddtryck så....
På min hade jag koppar-ringar från Viby racing,den packningen gick inte många mil innan själva packningen började läcka ut olja,när jag demonterade den såg jag att det var bara en kort tidsfråga innan vattnet skulle börja ta sin egen väg,hur löser du packningen?
/M
Akta skinnet!
Det ringarna ersätter är "plåtskoningen" på orginalpackningen. Man stansar ur den delen på orginalpackningen.Ursprungligen postat av lillen 761
Iom att ringarna startar i blocket och sedan går upp/in i toppen så blir det helt tät så packningen kan leva sitt egna lilla liv med att täta av för vatten osv
Marko har kört så en säsong och det fungerade till 100%. Han hade även av toppen en gång i somras pga andra anledningar och allt var då frid o fröjd med packningen.
mvh Johan
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
[quote=Johan H]Det ringarna ersätter är "plåtskoningen" på orginalpackningen. Man stansar ur den delen på orginalpackningen.Ursprungligen postat av "lillen 761":itsttrn0
Iom att ringarna startar i blocket och sedan går upp/in i toppen så blir det helt tät så packningen kan leva sitt egna lilla liv med att täta av för vatten osv
Marko har kört så en säsong och det fungerade till 100%. Han hade även av toppen en gång i somras pga andra anledningar och allt var då frid o fröjd med packningen.
mvh Johan[/quote:itsttrn0]
Min packning kan ha varit ett måndagsex. det var på den tiden då man inte visste hur mycket en originalpackning höll för. Efter bytet har det funkat kanon så...
Nu blir det o-ringning på en 2,3 istället..
/M
Akta skinnet!
Hej!
Nu är det lite stiltje på motorfronten.
Håller mest på med rengöring av prylar. Toppen ska iväg på mera portning/planing/översyn inom kort.
Sen har jag beslutat att borra upp till första överdim så att allt är 100%.
Nya JE 90.5mm ska inhandlas från USA tillsammans med turbo och "lätt" svänghjul. Beställning går iväg idag
När sedan alla delar anlänt så får det åka tillsammans med blocket till motorgubben för "inpassning" och balansering.
Så nuvarande kolvar(90.0) samt vevstakar är till salu
Så för att få tiden o gå så tänkte jag installera stereo i "dragbilen". Det passar bra då jag konstigt nog har en stereo över
mvh Johan
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Glömde en sak
Köpte lite sprayer ida för att spricktesta toppen.
Inte för att jag tror det är några problem men det skadar inte att vara översäker
Setet består av 3 bukar a' 80:-/st.
Först en rengöring, sen aktivering och sist indekerare.
CRC är fabrikatet och finns att köpa på närmaste järnhandel.
Kommer lite bilder när jag håller på
mvh Johan
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Du får öka lite nu Tänkte eftersom du ändå är färdig före jul, så kan du ju montera mina grejor med, blir ju mer eller mindre bara en repeteringUrsprungligen postat av Johan H
Självklart - det gör jag i sömnen - och man vet aldrig vad jag "råkar" glömma i tråget dittUrsprungligen postat av GULSAAB
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Slic 50 ???Ursprungligen postat av Johan H
hemsk tanke
Men jag tar det som en komplimang att du tror ända sättet att vinna över mig är att lämna tvivelaktiga saker i min motor
Efter att både kört mot dig o sett din filmade körning så är det nog ända sättet tills jag överbevisat mig självUrsprungligen postat av GULSAAB
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Härligt Johan kommer gå som en raket i sommar!...lycka till
/Stefan.
9000 Aero Silver MapTun Performance
Bilar utan turbo suger!
Ursprungligen postat av Johan H
Inte skämmas - var STOLT!!Ursprungligen postat av GULSAAB
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Nu har alla beställningar från Staterna börjat röra på sig
Längtar
mvh Johan
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Hur mycket billigare blir det att beställa från usa? Tänker på moms, hantering och fraktkostnader?Ursprungligen postat av Johan H
mvh
Jag skickar först till bekanta i USA som sampackar och skickar sedan med US Post. Då blir det lite billigare med frakten(tror jag).Ursprungligen postat av niohundra
Sen har vi så klart moms/tull vilket är en samvetsfråga
Priserna är generellt väldigt låga nu då dollarkursen är rekordlåg. Svenska importörer o generalagenter tjänar gött...
mvh Johan
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
fan johan en stake kommer du inte långt med, behöver ju tre te
Saab 900 2.0T 94
http://www.garaget.org/tobben86
Man byter bara dom man tror kommer gå sönder, mycket smarare.Ursprungligen postat av Tobben86
Medlem #3851 - Ronny Olofsson
9000 Aero -96 600 hk