Sidan 200 av 201 FörstaFörsta ... 100150190198199200201 SistaSista
Resultat 3 981 till 4 000 av 4003

Ämne: Gröna Faran, 9-5 Vector SS, 9-5 Aero SC, 9-3 Aero SS

  1. #3981
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 477
    Medlem#
    3183
    Verktyget och två värmedynor modell sport beställda - nu ska det bli varmt om rumpan!

    5 användare gillar detta inlägg


    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  2. #3982
    Steg 3 Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 780
    Medlem#
    3471
    Värme i sittfläsket är fan lyx alltså

    3 användare gillar detta inlägg


    //Björn
    Västerås
    Medlem #3471
    Mr_SunBear @ Garaget

  3. #3983
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 477
    Medlem#
    3183
    Ny framruta monterad på 9-3SC
    Och verktyg och värmedyna har kommit hem.
    Började plocka bort dyna och klädsel igår på en stol.
    Återkommer med lite bilder när jag fortsätter.

    3 användare gillar detta inlägg


    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  4. #3984
    Steg 3 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    3 640
    Medlem#
    12120
    Tången för att montera clipsen brukar vara ganska lätthittad (har en själv med), men det finns en tång man bänder loss de gamla med, den har jag nog aldrig sett till salu, vi hade en på ett tidigare jobb dock.

    Går ju att klippa loss med, men då kan man inte återanvända dom


    Jag funderade på att ersätta värmeelementet med ett universal, men vad kostar original tro ?

    Har man skinnklädsel vill man verkligen ha fungerande stolsvärme.
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.

    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  5. #3985
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 477
    Medlem#
    3183
    Jag klipper bort de gamla.
    Original kostade 644kr minus klubbrabatt på 10%.
    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  6. #3986
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 477
    Medlem#
    3183
    Här kunde det gått illa... Men nu blir det nytt och helt!
    20211022_190046.jpg20211022_191504.jpg

    4 användare gillar detta inlägg


    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  7. #3987
    Helt original wille61s avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    529
    Medlem#
    10483
    Skulle också behöva ta mig ann denna operation, inget vidare skönt med helskinn på morgonen när temperaturen kryper ner till 0an..

  8. #3988
    Steg 3 Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 780
    Medlem#
    3471
    Bra jobbat Johan, din bak kommer tacka dig.
    //Björn
    Västerås
    Medlem #3471
    Mr_SunBear @ Garaget

  9. #3989
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 477
    Medlem#
    3183
    Då är det bara att steka fläsket när så önskas!
    Tången fungerade utmärkt. Men jag är glad att jag hade dynan på bänken.
    20211024_171044.jpg

    1 användare gillar detta inlägg


    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  10. #3990
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 477
    Medlem#
    3183
    Frugans vinterbil har även den värme i sitsen nu!
    20211114_152815.jpg

    2 användare gillar detta inlägg


    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  11. #3991
    Steg 3 Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 780
    Medlem#
    3471

    Gröna Faran, 9-5 Vector SS, 9-5 Aero SC, 9-3 Aero SS

    Gott jobbat o i rättan tid inför kommande säsong helt klart.
    Senast redigerat av Mr_SunBear den 2021-11-15 klockan 18:29.
    //Björn
    Västerås
    Medlem #3471
    Mr_SunBear @ Garaget

  12. #3992
    Steg 2
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 404
    Medlem#
    9973
    Bra jobbat! Även jag skulle behöva fixa stolsvärmen på förarstolen
    Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007

    Har tillgång till Tech 2 + CANdi

  13. #3993
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 477
    Medlem#
    3183
    Köp verktyget som länkades till ovan. Det fungerar riktigt bra!
    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  14. #3994
    Citat Ursprungligen postat av Johan H Visa inlägg
    Köp verktyget som länkades till ovan. Det fungerar riktigt bra!
    Jag har kört med stripes med lyckad framgång.

  15. #3995
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 477
    Medlem#
    3183
    Stripes fungerar säkert bra oxå, om man vill slippa ännu ett verktyg
    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  16. #3996
    Steg 1 Purexs avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    1 821
    Medlem#
    6850
    Bra jobbat, kommer bli skönt till vintern.

    1 användare gillar detta inlägg


    Seat Tarraco 2.0T -19,Saab 9000 A50 2.3T 98a SQR, Robin Hood(Super 7) Saab 2.0T5, Saab OG9-3 Aero, XT1200ZE, Flipper 620, Hobby 720kfu.
    Medlem #6850

  17. #3997
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 477
    Medlem#
    3183
    Händer inte så mycket för tillfället. Prioriterar träning och jobbet just nu.
    Men det är ingen brådska med bilarna.
    De står i bra förvar.

    En sak som jag noterat med 9-3SC är att B207an tar lång tid för att komma upp i full motortemp.
    Är det vanligt för den motorn?
    Eller har termostaten kanske fastnat i öppet läge?
    Andra idéer?
    Jag har inte tagit tid, men upplever det som avsevärt längre än jmf med 95an tex.
    Å andra sidan blåser den varmluft så fort den kan nu när det är kallt ute.
    95an avvaktar med det tills motorn blivit varmare.
    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  18. #3998
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 290
    det enda jag kan om temat är att og900 16v turbo är mkt snabbare än ng9-3 B207R
    Men og900 16v turbo är mycket snabbare än 9-5 B235R med...

    Samtidigt är og900i 8v otroligt mycket långsammare än 16v.

    Jag tvivlar på att det där tillför nått men the more you know

    1 användare gillar detta inlägg


    __________________________________________
    Projekttråd på min 900 T16 -85 och min 900 i8 -88

  19. #3999
    Steg 3 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    3 640
    Medlem#
    12120
    Jaså ? min OG900 8v är nog den bilen av SAMTLIGA bilar jag ägt som kom upp i motortemp snabbast, men det var ju förvisso en turbo också. (och vedbodstrimmad)

    1 användare gillar detta inlägg


    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.

    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  20. #4000
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 388
    Medlem#
    2555
    Har du inte kopplat in din Tech2 och kollat hur fort tempen ökar då på B207?

    Tänk på att det är ett helt annat temp-värde på dessa termostater jämfört med 9-5.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

Liknande ämnen

  1. Gröna saabar.
    Av ReinO i forum Allmänt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2012-09-23, 13:50
  2. Saab 99 Turbo Airflow "Gröna Faran"
    Av Saab_Racing i forum Projekt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 10:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •