Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Funderingar angående as3 till og9-3

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Borås/Gislaved
    Inlägg
    453

    Funderingar angående as3 till og9-3

    Om man köper ett as3-steg med högtalare, blir inte de 4 övriga högtalarna en väldigt stor flaskhals då? Har ju märkt att de distar rätt fort.
    Är det för att huvudenheten inte orkar driva det eller är det högtalarna som helt enkelt bara är kassa? För det sitter väl inte samma högtalare i originalmonterade as3?

    Sen undrar jag om det finns några specifikationer på huvudenheten och as3-steget. Har sökt men inte hittat något

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    614
    Köper du ett komplett AS3 system så får du med även alla högtalarna (om jag inte minns fel)

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av rodge
    Köper du ett komplett AS3 system så får du med även alla högtalarna (om jag inte minns fel)
    nej?

    As3 till ng900 innebär 2st dörrhögtalare + steg, övriga högtalare är de samma.
    har haft ng900 med både AS3 och AS2 och vad jag har sett är övriga högtalare de samma.

    AS3 höjer mycket, de är huvudenheten är största problemet, högtalarna är inte heller det bästa.

    Men As3an passr ihop med övriga högtalare så de börjar låta illa rätt samtidigt.

    Jag håller på att bygga om mitt "hemmagjorda" as3 paket, har andra dörrhögtalare med ett as3steg till just nu, as3 steget ska ut och allt fram kommer drivas av ett 4 kanals steg.

    Har 2st 4 kanals steg som driver mina högtalare snart iaf, ett steg driver 6*9or bak och baslådor, de andra ska driva dörrhögtalare och fronthögtalarna.

    De bästa lyfta man kan göra är att byta 6*9orna bak och driva dessa med ett steg, jävlar vilken skillnad de blir, AS3an fram är jäkla fint att ha då med.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Borås/Gislaved
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Men As3an passr ihop med övriga högtalare så de börjar låta illa rätt samtidigt.
    Är steget kasst eller är det originalhögtalarna till as3 du syftar på? Tack för ett väldigt utförligt svar förresten

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    614
    Fel av mig, är det bara på 9-5 som även högtalarna byts ut till bättre när man byter till as3?

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av NiV3Rt
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Men As3an passr ihop med övriga högtalare så de börjar låta illa rätt samtidigt.
    Är steget kasst eller är det originalhögtalarna till as3 du syftar på? Tack för ett väldigt utförligt svar förresten
    är väl egentligen både och, de är inte superkass, de blir mycket bättre ljud, högtalarna är inte de bästa och steget är inte de bästa, byter du högtalarna så är steget ofta flaskhalsen, byter du steget är högtalarna flaskhalsen,,

    de är stor skillnad i ljud med as3an, inte det, men när man bygger ut mer så märker man ofta att de kanske inte va så bra, men vill man bara köra original med steget och as3 högtalarna så är det ett bra val.

    sen är faktiskt det viktigaste att ljudämpa dörrarna, där har man mycket i ljudet att plocka, blir stor skillnad med rejält med bitumen i dörren mot inget.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av rodge
    Fel av mig, är det bara på 9-5 som även högtalarna byts ut till bättre när man byter till as3?
    bror nog på hur man väljer själv faktiskt, köper du till as3 så tror jag nog man bara får steg och högtalare till det, inget mer, men allt är ju möjligt, men tror de blir oförsvarligt dyrt att byta allt, kan man ju lika väl köpa eftermarknadshögtalare direkt.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Borås/Gislaved
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av rodge
    Fel av mig, är det bara på 9-5 som även högtalarna byts ut till bättre när man byter till as3?
    bror nog på hur man väljer själv faktiskt, köper du till as3 så tror jag nog man bara får steg och högtalare till det, inget mer, men allt är ju möjligt, men tror de blir oförsvarligt dyrt att byta allt, kan man ju lika väl köpa eftermarknadshögtalare direkt.
    Jo, eftermarknadsgrejer har jag tänkt att hålla mig till (förutom as3-steget). Mitt enda krav är att huvudenheten är kvar med tanke på stöldrisk. Är detta möjligt om man siktar på ljud som är likvärdigt med as2 i 9-5?

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Borås/Gislaved
    Inlägg
    453
    *BUMP*

    Ingen som vet hur as3 till og9-3 står sig mot as2 i 9-5?

Liknande ämnen

  1. Lite funderingar angående spacers
    Av AndreasOstman i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-03-17, 20:02
  2. Funderingar angående service...
    Av realtid i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 14:54
  3. Två funderingar angående innerbelysningen i ng900
    Av bart112 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 00:31
  4. Funderingar angående min saab (ny här)
    Av tweaK i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 23:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •