Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Svårt att köpa grov strömkabel?

  1. #1
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Svårt att köpa grov strömkabel?

    Hallå.

    har i helgen varit på jakt efter 21 kvadrats strömkabel till mitt ena slutsteg.
    Ett rent helvete rent ut sagt, i fredags var jag inne i 11st (!) ljud/bilbutiker uppe i Jönköping, INGEN hade lös vanlig kabel att köpa, slut på alla ställen, biltema, Brl, biltema mfl hade de inte hemma, enbart "paket" med lågnivå osv vilket jag inte behöver.

    Fick äntligen tag i 2 meter idag inne på Meca här i Värnamo, enligt dem var de väldigt svårt med större kabel nu då leverantör efter leverantör slutar med stor kabel, alla butiker har sagt att de beställt och väntar på att få hem kabel.

    är de lika dant i resten av landet eller bara ren tillfällighet?

    Kopparpriset har ju som sagt dragit iväg och är väl uppe i 3 dubbla priset mot för ca 2 år sedan vilket jag även tycker märks av rätt bra på priserna, biltema har ju tex dubblat sina priser sen sist jag köpte kabel där för ca 1 år sedan.

    Vet inte om denna platsar här i ljudforumet eller om de hör hemma i offtopic.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318

    Re: Svårt att köpa grov strömkabel?

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Hallå.

    har i helgen varit på jakt efter 21 kvadrats strömkabel till mitt ena slutsteg.
    Ett rent helvete rent ut sagt, i fredags var jag inne i 11st (!) ljud/bilbutiker uppe i Jönköping, INGEN hade lös vanlig kabel att köpa, slut på alla ställen, biltema, Brl, biltema mfl hade de inte hemma, enbart "paket" med lågnivå osv vilket jag inte behöver.

    Fick äntligen tag i 2 meter idag inne på Meca här i Värnamo, enligt dem var de väldigt svårt med större kabel nu då leverantör efter leverantör slutar med stor kabel, alla butiker har sagt att de beställt och väntar på att få hem kabel.

    är de lika dant i resten av landet eller bara ren tillfällighet?

    Kopparpriset har ju som sagt dragit iväg och är väl uppe i 3 dubbla priset mot för ca 2 år sedan vilket jag även tycker märks av rätt bra på priserna, biltema har ju tex dubblat sina priser sen sist jag köpte kabel där för ca 1 år sedan.

    Vet inte om denna platsar här i ljudforumet eller om de hör hemma i offtopic.
    Tips: In på närmaste "maskinaffär" och köp återledarkabel till elsvetsar. Den är GROOOV, finns på metervara + är mångtrådig och kostar en spottstyver jämfört med "bils-slutstegskabel"
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101
    Kolla även båttillbehörsbutiker. Dom brukar ha, men priserna är väl knappast inte konkurranskraftiga.
    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av Tjonge
    Kolla även båttillbehörsbutiker. Dom brukar ha, men priserna är väl knappast inte konkurranskraftiga.
    jag har redan fått kabel, inga problem där.

    fick 2meter för 61kr så de va väl rätt bra pris.

    de jag mest ville veta om de är sånt här problem med bilstereokabel/batterikabel på fler ställen eller om jag haft otur?

    de störande mest är ju att jag dragit 25 kvadrat från batteriet bak till min kondensator och sen 21 kvadrat till stegnr1, de jag skulle ha var en sladd från steg1 till steg2, jag köpte 1 meter när jag köpte steget, men de blippte kablen för "kort" den va 98cm, jag hade behövt 4-5cm till, i vanliga fall brukar de ju lägga till någon DM när man köper på metervara men inte detta butiken inte...
    så jag stog ju med 5cm för kort +kabel och en jordkabel som räckte på håret...

    men men fixat och klart, dunkar så i helvete nu
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 513
    Har haft samma probs som du,var i jkpg och leta också men hittade inget...Inte ens en säkring som var större än 100A.


    /M
    Akta skinnet!

Liknande ämnen

  1. Var köpa svart tändkasset?
    Av Sundance Kid i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-07-28, 20:33
  2. Polerad yta VS 'grov' yta i kanaler?
    Av momental i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 18:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •