Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: 9000 Aero följetong

  1. #1

    9000 Aero följetong

    Nu när bilen går igen är det dags för nästa bekymmer, skenande laddtryck, närmare bestämt 1.9... Då det är lite mycket så konstaterades att MV hade gjort sitt och en ny införskaffades, det löste dock inte hela problemet, vad jag förstår finns det en sk "overboost" fuktion som ger förhöjt laddtryck ett par sekunder när man ger makaronen, sedan sjunker laddtrycket till normalt maxvärde, problemet är att den laddar förbi det röda fältet på tryckmätaren i "overboost" läget och slår av.
    Tar jag det lite mer piano och inte låter trycknålen passera det röda fältet så backar den själv av till max laddtryck efter ett par sekunder och då kan jag hålla fullt...
    En tanke från mig är att armen till tryckklockan från Wastegaten är för spänd, men jag har igen aning?!?
    Annars börjar bilen kännas bra, riktigt kul att köra!

    Fredrik
    Vikt - Effekt är kul, alltså hoj, närmare bestämt Suzuki GSXR1000 -06, men även en 9000 Aero -95...

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Nja, med den allmänt hållna rubriken på din andra tråd tycker jag nog att du kan fortsätta funderingarna där istället för att skapa en ny med lika intetsägande rubrik.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Värderingshjälp 9000 Aero -97 samt köphjälp 9-5 Aero.
    Av H0gberg i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-11, 19:06
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-07, 00:15
  3. Super Aero och Aero fälgar till 9000
    Av Nicco5859 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 01:31
  4. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-07-07, 21:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •