Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Montera Baslåda, slutsteg i og900a

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Borås / Ulricehamn
    Inlägg
    95
    Medlem#
    6967

    Montera Baslåda, slutsteg i og900a

    Har köpt mig en baslåda och ett slutsteg till min og900a nu men var ska ja dra kablarna från batteriet och kablarna från sterion till bagaget. Släng gärna upp lite bilder om ni har gjort de på er og900a eller förklara dom bästa ställena man kan dra kablarna på

    Mvh Jimmy Andersson

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    615
    Kabel från batteriet drar du lättast via motorummets vänstersida (passagerarsidan), över främre hjulhuset, i torpedväggen finns det ett par riktigt bra genomgångar du kan använda. Sedan tar du och öppnar båda dörrarna på passagerar sidan. Skruvar bort listerna som sitter i dörröppningen så du kan komma under mattan. Dra strömkabeln undermattan och så nära listen som möjligt till skuffen.
    Jorden är lätt att ta i metallen under trägolvet eller i någon av skruvhålen ovanför hjulhuset bak.
    Lågnivån dras med lätthet från stereon via mittkonsollen bak till skuffen.

    Har tyvärr inga bilder på det hela. men det är ganska rakt fram att dra kablar i en og900

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Borås / Ulricehamn
    Inlägg
    95
    Medlem#
    6967
    Citat Ursprungligen postat av rodge
    Kabel från batteriet drar du lättast via motorummets vänstersida (passagerarsidan), över främre hjulhuset, i torpedväggen finns det ett par riktigt bra genomgångar du kan använda. Sedan tar du och öppnar båda dörrarna på passagerar sidan. Skruvar bort listerna som sitter i dörröppningen så du kan komma under mattan. Dra strömkabeln undermattan och så nära listen som möjligt till skuffen.
    Jorden är lätt att ta i metallen under trägolvet eller i någon av skruvhålen ovanför hjulhuset bak.
    Lågnivån dras med lätthet från stereon via mittkonsollen bak till skuffen.

    Har tyvärr inga bilder på det hela. men det är ganska rakt fram att dra kablar i en og900
    Ska ja dra sterio kabeln i mitten av bilen? Eller på förar sidan?

  4. #4
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 146
    Medlem#
    7182
    Jag drog lågnivåkabeln under mattan på förarsidan, skruvade bort det svarta tröskelskyddet och pillrade under kabeln där. Strömkabeln drog jag på passagerarsidan på samma sätt som på förarsidan.

    Jorden placerade jag på samma ställe som rodge, i bagaget under trägolvet.

    Huvudsaken är i alla fall att du inte drar lågnivå/strömkabeln på samma sida. Då kan du få "spännande" generatorljud i högtalarna.

    Denna tråden påminner mig om att jag borde byta ut min lågnivåkabel... får inget ljud i högtalarna som är kopplade till steget ibland. Brukar dock komma igång om man rycker lite i ryggstödet till baksätet då steget sitter monterat där... Misstänker att lågnivåkabeln har blivit klämd mellan ryggstödet och bagagerumsgolvet lite väl många gånger...

Liknande ämnen

  1. Baslåda+Slutsteg 93 -01
    Av trrane i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-11, 20:23
  2. ang baslåda, slutsteg
    Av prets i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 15:42
  3. Koppla in baslåda slutsteg i en 9-5 med as3?
    Av Nordin i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 01:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •