Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: sportluftsfilter og900a

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Borås / Ulricehamn
    Inlägg
    95
    Medlem#
    6967

    sportluftsfilter og900a

    Är lite inne på o slänga på ett sportluftsfilter på min og900a S. Men vissa säger att de är bra medans andra säger att de inte är nått bra för motorn osv. Har oxå hört att Luft massemätaren kan ta skada pga av öppet filter men va säger ni om sportluftsfilter på en og900a? Och om de går bra o köra med, vad ska ja ha för sportluftsfilter isåfall?

    Mvh Jimmy Andersson

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt
    Liten fråga, varför vill du ha ett öppet filter? Enligt din sida på garaget så finns det inget som motiverar ett öppet filter. Vill du ha lite bättre andning så köp ett insatsfilter från t.ex Speedparts istället. Några extra hål i luftburken brukar det tipsas om ibland om man saknar flöde eller "dumpljudet".



    Svårt att se på dina bilder och texten säger inget om det, har du 3" avgassystem än? Det är ju prioritet nr1 på en og900 med turbo.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    simrishamn
    Inlägg
    49
    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Liten fråga, varför vill du ha ett öppet filter? Enligt din sida på garaget så finns det inget som motiverar ett öppet filter. Vill du ha lite bättre andning så köp ett insatsfilter från t.ex Speedparts istället. Några extra hål i luftburken brukar det tipsas om ibland om man saknar flöde eller "dumpljudet".



    Svårt att se på dina bilder och texten säger inget om det, har du 3" avgassystem än? Det är ju prioritet nr1 på en og900 med turbo.

    jag fick då inget dump ljud med insast filter och borrad luftburk
    saab 900 t8 special -89

    http://www.garaget.org/turbo_jewhan

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 651

    Re: sportluftsfilter og900a

    Citat Ursprungligen postat av Jimmysd
    Är lite inne på o slänga på ett sportluftsfilter på min og900a S. Men vissa säger att de är bra medans andra säger att de inte är nått bra för motorn osv. Har oxå hört att Luft massemätaren kan ta skada pga av öppet filter men va säger ni om sportluftsfilter på en og900a? Och om de går bra o köra med, vad ska ja ha för sportluftsfilter isåfall?

    Mvh Jimmy Andersson
    Om du ska slänga på öppet filter så se till att det får i sig luft som är kall, typ nere vid framspoilern osv. Sätt det inte 2cm ifrån motorn för då suger den varmluft och då går bilen sämre, och kan ta skada

    Det enda LMM inte tycker om är att när man tvättar filtret så använder man olja, detta kan sugas med och fastna i LMM som bränner av tråden i LMM till slut och den slutar fungera och du blir fattig, men har aldrig hänt på mina bilar (Haft 3st med öppet)

    Mvh Marcus

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    699
    Citat Ursprungligen postat av turbo_jewhan
    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Liten fråga, varför vill du ha ett öppet filter? Enligt din sida på garaget så finns det inget som motiverar ett öppet filter. Vill du ha lite bättre andning så köp ett insatsfilter från t.ex Speedparts istället. Några extra hål i luftburken brukar det tipsas om ibland om man saknar flöde eller "dumpljudet".



    Svårt att se på dina bilder och texten säger inget om det, har du 3" avgassystem än? Det är ju prioritet nr1 på en og900 med turbo.

    jag fick då inget dump ljud med insast filter och borrad luftburk
    Inte jag heller.. :S Dock vid 1,4 bars ladd brusade det till lite.

  6. #6
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 117
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av beatone

    Inte jag heller.. :S Dock vid 1,4 bars ladd brusade det till lite.
    Jag får dumpljud i min og900 T16 med orginal filter.

    mvh//Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Liknande ämnen

  1. sportluftsfilter
    Av Elin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 11:11
  2. sportluftsfilter
    Av marrol899 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 23:13
  3. Sportluftsfilter Saab 9000 CD -94
    Av id0len i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 15:18
  4. biler på og900a!
    Av Cribbe i forum Allmänt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-08-30, 10:00
  5. Hur få dit breddare og900a
    Av airflowfredde i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-03, 00:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •