Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Sensonic till manuell.

  1. #1

    Sensonic till manuell.

    Hej

    Hade tänkt att visa lite bilder mm från mitt pågående projekt att bygga om min saab 900 set med sensonic till vanlig manuell koppling.

    Vet ej om det är av intresse, men hade tänkt visa ändå

    Förresten är det någon som vet hur man lägger upp bilder här?
    "ALWAYS LOOK ON THE BRIGHT SIDE OF LIFE"
    Saab 9-5 kombi 2.3t 2004 Espresso black

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Jag lägger på photobucket.com och länkar in i texten,jättelätt! Många lägger på Saab4fun också.

    /M
    Akta skinnet!

  3. #3
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 144
    Medlem#
    7182
    Även www.geting.se är mycket populär! Snabb och enkel.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 032
    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Även www.geting.se är mycket populär! Snabb och enkel.

    Föredrar också geting, då man får koden direkt där för forum när man laddar upp...
    Ш E L i П - 9-3 2.0t

  5. #5

    Re: Sensonic till manuell.

    Det är av stort intresse för mig, ska själv försöka genomföra det i vinter. :>

  6. #6
    Jiiiiipppii äntligen är man klar med ombyggnaden från sensonic till manuell koppling, men nu när jag har luftat och tycker att det inte kommer någon mer luft så är jag fortfarande inte nöjd med resultatet, funktionen finns där med den tar lite för långt ner. Det man läst här om folk som luftat kopplingar så har dom haft det lika dant precis för att sedan få perfekt koppling efter 2-3 dagar körning hur kan det vara så??
    "ALWAYS LOOK ON THE BRIGHT SIDE OF LIFE"
    Saab 9-5 kombi 2.3t 2004 Espresso black

  7. #7
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 144
    Medlem#
    7182
    Om jag inte minns fel så är kopplingen självluftande. Hur bra detta fungerar vet jag dock ej. Men kör med bilen ett par dagar och se om det blir bättre!

    Annars får man lufta ytterligare... det kan krävas ganska mycket luftande för att bli av med all luft i systemet.

  8. #8
    Steg 1 Mokko Js avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Forsa (Hudiksvall)
    Inlägg
    1 329
    Medlem#
    10610
    Citat Ursprungligen postat av ducati1000ss
    Jiiiiipppii äntligen är man klar med ombyggnaden från sensonic till manuell koppling, men nu när jag har luftat och tycker att det inte kommer någon mer luft så är jag fortfarande inte nöjd med resultatet, funktionen finns där med den tar lite för långt ner. Det man läst här om folk som luftat kopplingar så har dom haft det lika dant precis för att sedan få perfekt koppling efter 2-3 dagar körning hur kan det vara så??
    Jag hade precis samma problem på min 9000 när jag skulle lufta kopplingen på den, det kom inte nå luft men likförbannat så var inte kopplingen som den skulle. Men jag bara fortsatte att lufta med tryckluft och överfylld behållare sen till slut så började den bara funka utan att jag såg att det kom nå mer luft, den fungerar klockrent än idag
    SAAB 9000cc 1987 B234L Trionic 5.5

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Hmmmm... Ser inte nåt av projektet precis .

    Mitt tips till kopplingsluftning är tålamod! JAg brukar ansluta slangen och hälla i vätska så fort som möjligt. Sen skruvar massor andra saker och luftar sist av allt,och då ska det inte vara några hets-pumpningar utan lugnt och försiktigt,brukar bli enklast så..
    /M
    Akta skinnet!

Liknande ämnen

  1. Bygga om från Sensonic till manuell låda NG900
    Av lol i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 17:09
  2. Verkstad som kan bygga om en Sensonic till manuell???
    Av Dannemann i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-12, 02:47
  3. Bygga om Sensonic till manuell?
    Av eleganten i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-09-15, 00:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •