Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Ni med ng900 och Kina-IC, hur har ni löst turbo->IC koppl

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 661

    Ni med ng900 och Kina-IC, hur har ni löst turbo->IC koppl

    Har lite problem med att det börjar läcka i kopplingen turbo till IC på min bil.

    Har tagit en av 90 graders böjarna och satt på turbon, som sedan går till ett 90 graders rör som in sin tur går till en 90 graders böj till IC:n.

    Är ju otroligt trångt intill turbon och kylaren. Hur har ni andra löst det här?
    Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
    Garaget.org

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    157
    Hej så här Gjorde jag.

    Tog original som satt vid ICn sen köpte jag 2 90 graders silikon böjar som jag kapade av så att det skulle passa. Samt slet jag bort plast grejen som stod i vägen. Sen kapade jag av original röret så att jag fick med den lilla böjen.

    Lycka till
    Saab ng900 SE 2.0T -97

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 661
    Märkligt, ser ut som du har mycket mer plats där nere än vad jag har. Du kör med en T25:a också?

    Ska ut och måtta och se om jag kan få fram en liknande lösning.
    Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
    Garaget.org

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 990
    Jag köpte en slang mellan turbo och IC till SAAB 9-5 med Garrett T17 på skroten. Den passar bra !

    Edit: Hur märkte du att det läckte ?

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 661
    Citat Ursprungligen postat av negative
    Jag köpte en slang mellan turbo och IC till SAAB 9-5 med Garrett T17 på skroten. Den passar bra !

    Edit: Hur märkte du att det läckte ?
    Det började pysa framifrån bilen när turbon började ladda, upptäckte då ett slangläckage på en vakuumslang till laddtrycksmätaren, bytte den med det fortsatte ändå.
    Sen blev det bara värre och värre, till slut laddade bilen bara 0.2 bar (laddat som den ska tidigare) och då gick jag igenom allt och upptäckte att den slangne lossnat.

    Skruvade dit den igen och då var det helt tyst tills den lossnade igen. Så nog är det den allt.
    Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
    Garaget.org

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av bart112
    Märkligt, ser ut som du har mycket mer plats där nere än vad jag har. Du kör med en T25:a också?

    Ska ut och måtta och se om jag kan få fram en liknande lösning.
    Hej, jo jag kör med T25an, men jag fick kapa bort väldigt mycket utav silikonslangarna för att det inte skulle böjas.
    Sen får du ju slänga bort den där plast läppen som sitter vid kylarfläkten.
    Saab ng900 SE 2.0T -97

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 661
    Nu har jag fått dit det rätt bra tycker jag, men jag blir tokig på hur trångt det är.

    Så här ser det ut nu:

    Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
    Garaget.org

Liknande ämnen

  1. Ny T28 Turbo (Kina)
    Av Kim i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-05-05, 23:04
  2. Kina ic på ng900
    Av AndreasOstman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 03:29
  3. Montering av Kina-ic på NG900
    Av kallski i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-09, 16:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •