Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: 205R motor bra?

  1. #1

    205R motor bra?

    Hallå.

    Jag har kommit över en 205R motor gratis.
    Är den något att ha eller måste man byta hela motorns innehåll för att få dessa att hålla ihop?
    Har ju läst om T5 kolvar osv?
    Är det någon som sitter på ett hållbart/effektivt recept på en 2,0?
    Typ...T7 topp, T5 kolvar, T80000002 stakar osv....vad ska vara bästa blandningen?

    Tack på förhand.
    /Johnny okunnig.

  2. #2
    Steg 6 kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    6 969
    Medlem#
    6220
    Hej!

    Vissa har julafton tidigt

    Ja skulle nog satsa på ett par 4 st T5 kolvar så slipper man ju det här med oil-slugde. och dessa håller väl till ca: 450hk

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    751
    Tror du måste ha T5-topp till T5 kolvar. Dock ej säker...
    9-5 Vector -02 "Hector" SÅLD
    Mazda 6 2.5 Sport - i väntan på att ng9-5 ska komma ner i pris
    Ducati 944 ST2 "Isabelle"

  4. #4
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 113
    Citat Ursprungligen postat av Styrman_Jansson
    Tror du måste ha T5-topp till T5 kolvar. Dock ej säker...
    Nejdå, men däremot T5 packning.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    751
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Citat Ursprungligen postat av Styrman_Jansson
    Tror du måste ha T5-topp till T5 kolvar. Dock ej säker...
    Nejdå, men däremot T5 packning.

    Så var det. Något med toppen iaf.
    9-5 Vector -02 "Hector" SÅLD
    Mazda 6 2.5 Sport - i väntan på att ng9-5 ska komma ner i pris
    Ducati 944 ST2 "Isabelle"

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 990
    Måste väl ha T5stakar också ?

  7. #7
    Steg 6 kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    6 969
    Medlem#
    6220
    Citat Ursprungligen postat av negative
    Måste väl ha T5stakar också ?
    Det är väl bara om man går från 2.0 till 2.3? lr är ja ute och cyklar?

    Edit: Jo allt var ja ute och cykla, om man ska hålla sig till 2.0 så är det kolvar och stakar som behövs, ska man byta till 2.3 så är det kolvar stakar och vev som behövs.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  8. #8
    Man kan alltså stoppa in en 2,3 vev i blocket utan bekymmer?
    Samma borr på dessa??

  9. #9
    Nyfiken fråga....T7 kolvar, vad pallar dom med för effekt egentligen?

  10. #10
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 343
    Citat Ursprungligen postat av Johnny H
    Nyfiken fråga....T7 kolvar, vad pallar dom med för effekt egentligen?
    Ca 300 hk.

    Ja de är samma block till 2,0 som till 2,3
    Byter du vev, stakar och kolvar så får du 2,3 motor.

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  11. #11
    [quote=Fredrik.j]
    Citat Ursprungligen postat av "Johnny H":2jchq86v
    Nyfiken fråga....T7 kolvar, vad pallar dom med för effekt egentligen?
    Ca 300 hk.

    Ja de är samma block till 2,0 som till 2,3
    Byter du vev, stakar och kolvar så får du 2,3 motor.

    MVH

    F[/quote:2jchq86v]

    Intressant.
    Var hittar man smidda saker om man vill ha det?

  12. #12
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 343
    [quote=Johnny H][quote="Fredrik.j":1or40ncy]
    Citat Ursprungligen postat av "Johnny H":1or40ncy
    Nyfiken fråga....T7 kolvar, vad pallar dom med för effekt egentligen?
    Ca 300 hk.

    Ja de är samma block till 2,0 som till 2,3
    Byter du vev, stakar och kolvar så får du 2,3 motor.

    MVH

    F[/quote:1or40ncy]

    Intressant.
    Var hittar man smidda saker om man vill ha det?[/quote:1or40ncy]

    Våra trimfirmor har de och sen finns de sidor som säljer med men jag vet inte vilka.
    Finns säkert några här som vet.

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    3 739
    Medlem#
    10798
    [quote=Johnny H][quote="Fredrik.j":2xizfq0d]
    Citat Ursprungligen postat av "Johnny H":2xizfq0d
    Nyfiken fråga....T7 kolvar, vad pallar dom med för effekt egentligen?
    Ca 300 hk.

    Ja de är samma block till 2,0 som till 2,3
    Byter du vev, stakar och kolvar så får du 2,3 motor.

    MVH

    F[/quote:2xizfq0d]

    Intressant.
    Var hittar man smidda saker om man vill ha det?[/quote:2xizfq0d]

    Ex. MapTun säljer billiga smidda kolvar för B2X5 lämpliga för lite högre effekter. Passar som ersättning för original kolvar.

    Trollspeed säljer annars vevstakar från Verdi med JE kolvar i en sats för 15kkr.

    Finns förstås många dyrare alternativ också.

Liknande ämnen

  1. Skillnad på B204L och 205L och 205R
    Av Silverado i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 10:04
  2. Motorbyte 9000 2,3t lång- till kortmotor
    Av Tommy 99 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-13, 10:11
  3. Värde på en 205R motor?
    Av Johnny H i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 11:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •