Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: OG9-3 BSR st1 misständer

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    110

    OG9-3 BSR st1 misständer

    Hej jag har en og93 från början en 154hk ltt men chippad på BSR till st1 och öppet sportfilter nu till problemet det är så att jag hade problem med laddtrycket att det svajade vid fullgas på 4 o 5 växel och då provade jag att byta stift mv tändkasset men kom fram till att det var tryckklockan till wastegaten som var för slapp så den är bytad till en förstärkt efter jag bytade den så började bilen att misstända tittade lite närmare på tändkasseten och såg att färgen över ettans tändstift hade börjat att bubbla sig så jag trodde det var tändkasseten som var bränd så jag köpte en ny på Mekonomen och monterade men med samma resultat att den misständer jag har
    NGK bcpr7es-11 i bilen men när jag sätter i NGK bcpr7evx-11 så misständer den inte lika mycket jag har provat att ställa stiften allt ifrån 0,9 till 1,1 men inget hjälper är det någon som har haft samma problem och löst det eller om någon har en bra gissning på vad det kan vara så hade jag varit tacksam
    Mvh Robert


    Edit: Förtydligade rubriken något. Moderator /LM

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    110
    Är det ingen som ens vågar sig på en gissning

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 405
    Vilken oktan tal kör du på?

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Målilla
    Inlägg
    1 492
    Du har väl PPC va?

    Lägg i orginalprogrammet och testa.

    Jag hade misständningar på min crosscountry och då var det fukt på ett tändstift eller rättare sagt det var lite vatten i tändstiftsbrunnen. Eftersom du bytt kan väl detta uteslutas.
    V70 D5 AWD snål och stark
    9-3 1.9TID Vector SportCombi
    9-5 2.3 Aero 2006 Nordic biopower st2

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    110
    jag kör på 98 oktan men det skulle väl kvitta för bilen ska ju gå med 95 också
    nä jag har utbytesbox ingen ppc box så jag kan inte byta program tyvärr

    är det ingen annan som har någon aning kan det vara Vevaxellägesgivaren ?

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    3 008

    Re: OG9-3 BSR st1 misständer

    Citat Ursprungligen postat av Bobco
    Hej jag har en og93 från början en 154hk ltt men chippad på BSR till st1 och öppet sportfilter nu till problemet det är så att jag hade problem med laddtrycket att det svajade vid fullgas på 4 o 5 växel och då provade jag att byta stift mv tändkasset men kom fram till att det var tryckklockan till wastegaten som var för slapp så den är bytad till en förstärkt efter jag bytade (på korrekt svenska heter det bytt // forumets sökfunktion) den så började bilen att misstända tittade lite närmare på tändkasseten och såg att färgen över ettans tändstift hade börjat att bubbla sig så jag trodde det var tändkasseten som var bränd så jag köpte en ny på Mekonomen och monterade men med samma resultat att den misständer jag har
    NGK bcpr7es-11 i bilen men när jag sätter i NGK bcpr7evx-11 så misständer den inte lika mycket jag har provat att ställa stiften allt ifrån 0,9 till 1,1 men inget hjälper är det någon som har haft samma problem och löst det eller om någon har en bra gissning på vad det kan vara så hade jag varit tacksam
    Mvh Robert


    Edit: Förtydligade rubriken något. Moderator /LM
    Justerade du in grundtrycket efter du bytte klockan ?

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    110
    ja jag tror jag ska ha fått det ganska bra men är inte säker för jag har bara en laddtrycksmätare från micro och jag vet inte om den vissar rätt men enligt den mätaren så ligger det på 0,40 skulle det kunna göra så att den misständer då

  8. #8
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 037
    Medlem#
    6220
    Hej!

    Är det T5 lr T7 du har?
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    110
    Det är T5

  10. #10
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 037
    Medlem#
    6220
    Ok..

    Har du kollat över alla vaccumslangar efter eventuella läkage?
    Hur mår soppa systemet?

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    110
    jag har kollat alla slangar och det verkar inte vara något fel på soppa systemet

Liknande ämnen

  1. misständer
    Av Fegen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 21:23
  2. Misständer över 1,4 bar
    Av Presho i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2005-06-27, 22:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •