Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: problem med TCS 9000CD -91

  1. #21
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av Robin C
    Citat Ursprungligen postat av CCturbo
    Hej ja tcs är inte särskilt roligt hade trubbel med det på min bil o hitta aldrig nån lösning .På min bil är det antagligen antingen abs/tcs boxen som inte lirar som den ska lr oxå kablarna till den som är dåliga.Det jag gjorde var att jag montera ett vanligt spjällhus utan tcs o det har funkat jag hade bra laddtryck har dock börjat bete sig märkligt nu men tror det är magnetventilen.De problem man får när man byter till ett vanligt är att tomgången får man ställa mekaniskt o farthållaren funkar inte men i övrigt har den gått riktigt bra/mvh chricka
    Hur länge har du kört så?Har du tagit bort TCS boxen eller har du enbart bytt späjllhuset?Lyser inte TCS och antilocklampan då konstant?

    Mvh
    Han inte köra så mycket körde ca 200mil så o det funkade bra nu rost lagar ja o fixar lite så jag har inte kört den på länge.Jo tcs lampan o abs lyser ska prova att släcka den vet dock inte om den kommer gå igenom besiktingen så här men den som lever får se.
    saab 9-3 -01 Aero
    saab 9-5 -05 biopower

  2. #22
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping
    Inlägg
    535
    Jag hade inte riktigt det problemet du beskriver, för mig tändes TCS ctrl och bilen gick in i limp home (trög gas, ingen TCS eller farthållare och endast grundladd) när bilen vart varm och jag gasade lite hårdare. Jag var in till saab och läste felkoder och det visade sig att spjällhuset var trasigt. Enligt saab var det bara att köpa nytt för 7000kr för dom går inte att öppna, så jag åkte hem, skruvade bort spjällhuset, öppnade det (förvisso med lite hjälp av herr bågfil) och gjorde rent sen har det funkat i ungefär 2000 mil nu.
    "Det är otroligt vad mycket man inte kan om man inte försöker!"

  3. #23
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    gällivare
    Inlägg
    112
    Tror ni inte att bilen gick bra enstund i dag. jag kunde rycka å vålda å dansa på pedalerna men aset funka!!
    bör tillägga att det har varit ~ -20 å bilen har stått utomhus i nån dag!

    självfallet stannade jag å startade om pärlan och allt va som förut...
    AAAAAAAAAAaargh

    har inte hunnit titta så mycket var hos flickan över helgen..
    å hon kommer upp till denna helg.
    hoppas att hon klarar av att vara garage-änka annars e de bara å leta en ny.....

    hittade just en trevlig sida om TCS
    http://hem.carlsson.tv/tcs.html
    900 T8 -88
    #4845

  4. #24
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Upphärad
    Inlägg
    569
    Lyfter upp den här tråden lite då jag nyligen köpt en 2.3T -91 med TCS. Inte upplevt några problem än men det lär väl komma... I förberedande syfte undrar jag därför följande:
    Är det någon här som tagit bort hela TCS systemet och fått allt att fungera? Vad tog ni bort/ersatte isåfall? Vad är annorlunda på bilar med TCS jämfört med utan, enligt vad jag förstått så här långt så; bränslebox, di box, farthållare, abs box, spjällhus, ?
    /Mikael #3277

  5. #25
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Upphärad
    Inlägg
    569
    TCS blinkar ibland då jag kör sakta på ex.vis 2:an, normalt ?
    /Mikael #3277

  6. #26
    jag var nyss ute o pillade sönder mitt spjällhus tog bort staget mellan spjället och potentiometern.. ohar bara vajerdrift på den men jag har fortfarande kabeln till potentiometern kvar bilen gick i det här limp mode ännu men den laddar som den ska.. ska till saab nästa vecka o ta felkoder så man slipper detta jävla limpet

Liknande ämnen

  1. Blandade problem med 9000CD
    Av Magnetize i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 12:11
  2. problem med ACC på min 9000cd-89, snabb hjälp!!!!!
    Av LarssonR i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 14:25
  3. Start problem 9000CD -90 automat.
    Av Tiaz i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 23:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •