Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Databas med original SAAB delar?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Fbg
    Inlägg
    210

    Databas med original SAAB delar?

    Tjena.
    Undrar om dom programen som finns hos SAAB verkstäderna, där dom kollar upp alla delar, var dom sitter, och vad dom kostar etc även finns ute på nätet. Vet att det tex finns en sida till BMW där man kan gå ut och kolla samtliga modeller, få fram sprängskisser på alla delar, pris etc. Finns detta även till saab nånstans?
    Någon som vet?
    9-3 Aero 02

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 560
    Går på moraliskt tveksamma sätt att få tag i WIS och EPC för våra saabar. Tror även du kan köpa skivor hos din saab-åf.

    WIS = Workshop Information System
    EPC = Electronic Parts Catalouge

    Mvh
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  3. #3
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 104
    Medlem#
    6234

    Re: Databas med original SAAB delar?

    Citat Ursprungligen postat av Davids
    Tjena.
    Undrar om dom programen som finns hos SAAB verkstäderna, där dom kollar upp alla delar, var dom sitter, och vad dom kostar etc även finns ute på nätet. Vet att det tex finns en sida till BMW där man kan gå ut och kolla samtliga modeller, få fram sprängskisser på alla delar, pris etc. Finns detta även till saab nånstans?
    Någon som vet?
    Saab har programmet EPC(electronic parts cataluge) men där får du inte med priserna utan måste ha ett till program med de vet ja inte om de finns att får tag i på nätet.

    I EPC så har du alla reservdelar med art nummer sprängskisser mm.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  4. #4
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    7182
    Om man har art.nr så kan man kolla upp priset här. http://genuinesaab.com/pricing/

    Vet inte hur pass väl det stämmer, men det bör väl kunna ses som ett riktpris i alla fall.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Fbg
    Inlägg
    210
    Okej. tack för det. Tänte på att ibland kommer man på saker till bilen som man skulle vilja ha pris på direkt... Klart man kan ringa dagen efter och kolla, men ni vet... Ibland vill man veta direkt!
    Ja ja.. Inte mycket att göra åt.
    9-3 Aero 02

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Fbg
    Inlägg
    210
    Ingen som vet en sida där man kan skriva in art nr. och få i SEK istället för $? Ska jag gånga med 7 eller 10? Gäller $ i det den står i just nu?
    9-3 Aero 02

  7. #7
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    7182
    Jag brukar multiplicera med 7kr. Man får ju i alla fall ut ett cirkapris med hjälp av den där siten, men för att få ett exakt pris så får man nog höra av sig till Saab.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    248
    Medlem#
    6781
    Nu har EPC (Electronic Parts Catalouge) och WIS (Workshop Information System) landat hos mig :-) Nu kan man hitta delar, nummer, bilder och sprängskisser på alles till och med 2007!!!

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    20
    Jag har fått tag i EPC på nätet, det var inte svårt men jag undrar om WIS finns till Saab 9000? Har bara sett till 9-5, ng900 och 9-3. Var skulle man möjligtvis kunna få tag på det i så fall (köpa?/ladda ner?)?
    There are two types of drivers, those who drive a Saab, and those who want to.
    Saab 9000 CSE 2.3T -94 Aerokopia

  10. #10
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 104
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av eri223
    Jag har fått tag i EPC på nätet, det var inte svårt men jag undrar om WIS finns till Saab 9000? Har bara sett till 9-5, ng900 och 9-3. Var skulle man möjligtvis kunna få tag på det i så fall (köpa?/ladda ner?)?
    Enligt ANA så finns det, men jag har aldrig sett någon WIS för 9000.
    Att ANA säger så är för att deras verkstad har tydligen det, men jag vet inget så jag kan ju inte säga till 100% att det inte finns.

    mvh//Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 687
    Citat Ursprungligen postat av Blodpudding
    Nu har EPC (Electronic Parts Catalouge) och WIS (Workshop Information System) landat hos mig :-) Nu kan man hitta delar, nummer, bilder och sprängskisser på alles till och med 2007!!!
    Vilka versioner handlar det om, vilken är leverantören och hur mycket du fick betala?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Sajter med original SAAB delar?
    Av Powerponken i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-05-05, 19:55
  2. Saab original delar eller mekonomen etc?
    Av Guztav i forum Allmänt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2010-08-05, 00:13
  3. Superbase 4 databas export till...... ?
    Av Brandten i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 09:56
  4. Servicar som är gjorda finns dom sparade i databas hos SAAB
    Av skcorpion i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-07-16, 14:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •