Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 46 av 46

Ämne: Problem med ACC OG9-5

  1. #41
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    16

    Re: Problem med ACC på 9-5 '98

    trångt var det verkligen...men det var värt lite nackspärr idag... fick ut den lilla motorn o pilla lite på den o vips så funkar det igen... saab ville ha 2500 för en ny men killen va lite schysst o sa att det oftast bara är glapp i dom så det gick o fixa
    Kör Lazerröd Aero SC -01

  2. #42

    Re: Problem med ACC på 9-5 '98

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av Dalarn
    har samma problem på min bil....fast på förarsidan.... är det via pedalerna man ska gå eller bakom stereon.... jävligt jobbigt som nattarbetare att åka hem när det är bara 2 grader ute....
    jag vet inte alls hur det ser ut....nån som kan guida??
    Det blir till att lägga sig i en löjligt obekväm ställning & ner bland pedalerna för att komma åt, bak stereon kommer du inte åt nåt! Ta bort plasten du har ovanför pedalerna sen ser du värmepaketet , det är lite trångt!



    Har haft samma problem jag med.
    Å nu har jag kommit så långt att jag har fått hem en ny axel från mekonomen (516 kr) och plockat bort en liten kåpa så jag ser en del av den gamla axeln. Kan man byta den direkt eller ska jag lossa något mer för att underlätta? eller räcker det? tänkte fortsätta idag...

  3. #43
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 002

    Re: Problem med ACC på 9-5 '98

    Citat Ursprungligen postat av gas83
    Kan man byta den direkt eller ska jag lossa något mer för att underlätta? eller räcker det? tänkte fortsätta idag...
    Kan tyvärr inte hjälpa dig då jag själv inte har bytt denna axel! Detta gjordes innan köp av bilfirman på min bil, annars hade det inte blivit nån affär! Det att jag kan en del om det är för att jag då intresserade mig för felet & läste allt jag hittade om spjällaxeln! Försöker hjälpa till så gott jag kan när jag ser andra har felkoder i ACC! Men dom som gjort det verkar ju löst det så det ska väl gå bra för dig också

  4. #44

    Re: Problem med ACC på 9-5 '98

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av gas83
    Kan man byta den direkt eller ska jag lossa något mer för att underlätta? eller räcker det? tänkte fortsätta idag...
    Kan tyvärr inte hjälpa dig då jag själv inte har bytt denna axel! Detta gjordes innan köp av bilfirman på min bil, annars hade det inte blivit nån affär! Det att jag kan en del om det är för att jag då intresserade mig för felet & läste allt jag hittade om spjällaxeln! Försöker hjälpa till så gott jag kan när jag ser andra har felkoder i ACC! Men dom som gjort det verkar ju löst det så det ska väl gå bra för dig också



    Japp det hade du rätt i gick skitbra för mig att byta prylen idag. Allt funkar nu och jag är mer än NÖJD !!

  5. #45
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Grisslehamn
    Inlägg
    432
    Medlem#
    -

    Problem med acc

    Min acc blåser varmt på höger trots att man ställer den på min. Om man drar/Öppnar spjället manuellt kommer det kall luft.
    Speedpart säljer ju repsatser. Min är en 04 och deras sats är till 99-03. passar den?
    Saab 9-5 Vector -03

  6. #46
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Grisslehamn
    Inlägg
    432
    Medlem#
    -
    Har beställt en repsats från maptun. Hoppas inte axeln behövs för den hade dom inte.
    Saab 9-5 Vector -03

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2019-08-30, 14:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •