Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Skum bypass ??? T16.

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Rimbo (Stockholms Län)
    Inlägg
    1 502

    Skum bypass ??? T16.

    Mors, ställde en fråga tidigare om mitt ladd som ingen kunde svara på tydligen iaf.. så funderar jag nu om min bypass kan ha nått med det att göra (Avsaknad av turboknuff).. ?

    Jag har testat att blåsa / suga i den lilla slangen.. blåser jag är det tvärstumt, men suger jag så kan jag tydligen röra ventilen och om jag släpper trycket så "klonkar" det till i bypassen.

    Kan det vara så att den kanske pajjat och sirkulerar runt laddet lite granna,? turbon har inget som helst problem att hålla fullt ladd på någon växel det är bara att den så kallade turbo kicken mattas av när han närmar sig fullt ladd på tex 3'an, DRAR jag på gärnet på 5'an så bär det iväg som sjutton och APC'n indikerar inget spik eller laddsäkning....

    Snälla hjälp mig, måste jag köpa ny bypass igen.. köpte en ny sådan för ca 1/2 år sedan.

    Kan säga att laddet är uppskruvat lite oxo, med skruvad F-Pott samt lödd APC....

    /M
    Kör: Saab 9000 A50 -98.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    489
    Medlem#
    107

    Re: Skum bypass ??? T16.

    Citat Ursprungligen postat av DualC
    Jag har testat att blåsa / suga i den lilla slangen.. blåser jag är det tvärstumt, men suger jag så kan jag tydligen röra ventilen och om jag släpper trycket så "klonkar" det till i bypassen.
    /M
    inget fel på den då ! du har väl blivit van med accet nu o vill ha mer "power" bara .
    men vill du just själv vara säker på att det inte är fel på den så plugga hålen där den sitter o provkör utan den o se det blir bättre!
    9-3 verII -04 175hk

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    3 127
    är det orginalturbo? dom brukar ju inte orka hålla laddet med än ca 1 bar
    Subaru Legacy

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Rimbo (Stockholms Län)
    Inlägg
    1 502
    Han har gått bättre och gett bättre kick förr presis efter att jag skruvat APC osv så har den gått bra och dragit iväg som fan, men det är nu på sistone.. som han inte vill vrida loss på 3'an längre utan är mer snäll..

    Visst kan jag plugga Bypassen.. men kan juh inte tänka mig att det är bra för turbon..

    /M
    Kör: Saab 9000 A50 -98.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    sverige
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av DualC
    Han har gått bättre och gett bättre kick förr presis efter att jag skruvat APC osv så har den gått bra och dragit iväg som fan, men det är nu på sistone.. som han inte vill vrida loss på 3'an längre utan är mer snäll..

    Visst kan jag plugga Bypassen.. men kan juh inte tänka mig att det är bra för turbon..

    /M
    det fanns inge bypasse ventil på de tidigare turbo modeller så stor fara att prova det gör inget..du kan ju ha någon gummibälg trasig vid intercoolern mm.. felsök

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Rimbo (Stockholms Län)
    Inlägg
    1 502
    Jo skall kolla upp den.. kan juh ha tryckt sönder nått...
    Kör: Saab 9000 A50 -98.

Liknande ämnen

  1. bypass ventil
    Av lassemia i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 19:46
  2. 9-5, bypass magnetventil
    Av Fredrik / 1941 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 16:22
  3. bypass ventil
    Av Bertilsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 19:33
  4. Montera om Bypass
    Av rgolsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 18:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •