Börjar närma sig nu att välja däck till mina nyrenoverade fälgar. Frågan är om man ska köra på 50-profil eller 55-profil?
Börjar närma sig nu att välja däck till mina nyrenoverade fälgar. Frågan är om man ska köra på 50-profil eller 55-profil?
9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98
Årsm på bilen?
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
92aUrsprungligen postat av RZ
9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98
Jag skulle välja 55-profil direkt.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Varför det?Ursprungligen postat av RZ
9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98
För att jag haft 50-profil.
På en CS så skall det sitta SuperAero med 55-profil med tanke på hur snyggt det fyller ut.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Har för mig att det var 205/50 16" -90-92 och 205/55 16" -93-98 för 9000.
Kanske iom att 225hk Aero kom -93? Kan ha fel iof, kanske blev 55:or standard iom de nyare SuperAero som kom -94?
På en CS tycker jag iof att 55 profil ser klart bättre ut..
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Hade en liten tanke om det oxå innan svar.Ursprungligen postat av Andreas Plars
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.