Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Läcker bensin under motorn :S

  1. #1

    Läcker bensin under motorn :S

    Hejsan

    För ett tag sedan så började min bil läcka bensin i fram (ungefär under motorn) efter att jag hade kört.. och sedan när ja ska backa ut något senare så får ja en såndära rinnande märke i asfalten som när man precis har tvättat bilen.. ja tippar på att det läcker ut någon eller några dl varje gång ja stannar bilen..

    så ja tog och kikade lite i WIS och där så sittter ju filtret och pumpen å allt sådant i bak på bilen och då blev ja lite mer orolig, för först tänkte ja la att de var filtret som skitet sig..

    // ska man byta filtret nångång och när isåfall ? ?

    JAg kan tyvärr inte gå ut och lyfta upp bilen och kika själv nu eftersom ja har fått ryggskott, mindre trevligt :/

    Någon som har varit med om samma sak ? ?

    Gäller en OG 9-3 Aero -02..

    Hoppas på svar så man kan beställa delar iaf

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 515
    Medlem#
    5737
    Du är säker på att det är bensin eller? Kunde ju vara kondensvatten från ACC'n annars.
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 069
    Medlem#
    5389
    smaka/lukta på´t! Annars låter det ju som att det är avrinningen till ac anläggningen du ser, den sitter ju mitt på torpedväggen.

  4. #4
    jag är säker på att det är bensin.. dels för att vattnet dunstar ifrån acn efter ett tag.. detta blir som inbrända svarta fläckar typ :S och sedan så luktar det bensin.. men det är ju inte direkt "ren" bensin utan den är lite skitig.. varför vet ja inte men.. sedan när ja öppnar huven så lukltar det bensin därifrån också..

Liknande ämnen

  1. Hjälp. Tanken läcker bensin.
    Av Nurmi i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 16:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •