Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Trött på bilstereo som slår av hela tiden.

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Jakobstad, Finland
    Inlägg
    2 157

    Trött på bilstereo som slår av hela tiden.

    Hejsan

    Handlade en Jvc bilstereo med usb-plats för ett tag sen, annars någorlunda nöjd men problemet är att den tar en tid på sig när det gäller att läsa från minnesstickan. Detta problem blir värre utav att den slår av varje gång man startar bilen, alltså går från "on" till "start" på tändlåset.

    Min tanke var att koppla in en kondensator på strömmen till den för att ge radion en liten ström reserv, är detta idiotiskt eller?

    Hur stor kondensator bör man isåfall satsa på och hur var det man gjorde för att få dem att explodera

    (ursäkta frågan men det är ett tag sen jag läste någon lektris och ännu längre sen man diskuterade likström)

    /Kenneth
    "Utan tvivel är man inte klok"

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    827
    Du måste ju koppla in den så den har konstantström till minnet!

    Trån borde nog ligga under bilstereo..
    Goin' on rage n anabolic fuel!!

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Jakobstad, Finland
    Inlägg
    2 157
    Har pluggat in Din-kontakterna bara, men ström till minnet borde den ju ha då?

    Nå om det hjälper så kan man ju ta ström från var som helst.
    "Utan tvivel är man inte klok"

  4. #4
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156
    Det behöver inte direkt vara felkopplat.. Vissa bilar har steron kopplad till tändningslåset på sådant vis att det stänger av vissa prylar vid startögonblicket.

    Om inte jag missminner mig helt så gjorde t ex min gamla 9000 så men min ng900 gör inte så (med samma stereo alltså). Är inte säker, men har för mig att 9000,enen betedde sig så..



    Håller för övrigt med G-man, frågan lämpar sig i ljud och el, och flyttar därför tråden..
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. 900 2.0t 1997 steg3.. laddtrycksspärr slår i hela tiden
    Av nozzi i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-06-24, 01:35
  2. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 02:25
  3. Går en ac kompressor hela tiden?
    Av Stranna i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 10:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •