Grabbar å tjejer,,, ni har väl sett monstret??
http://www.e24.se/dynamiskt/bilar/did_16624079.asp
jag ryser...
MVH
/ferm
Grabbar å tjejer,,, ni har väl sett monstret??
http://www.e24.se/dynamiskt/bilar/did_16624079.asp
jag ryser...
MVH
/ferm
9000 Aero -91 Vit... Fortfarande Go!
http://www.trollhattansaab.net/archives ... heels.html
Undrar om den får dom "nya" Inca fälgarna..
Mums..
SAAB 9-3 SS 2.0t BioPower -08 | SAAB 900S 2,0t -91 | SAAB 9-5 SC 2,3t BioPower "Griffin Sport" -09
Hoppas nu att Saab tar ut svängarna med denna bilen, fula efterapningar av incafälgen i 17" funkar ju inte enligt mig!
Varför inte smälla på Aero-X fälgen som gjordes till biopower konceptbilen i 19" ?
Nu ska jag inte säga nåt då jag inte sett bilen än, men känner jag Saab rätt kommer man nog inte hoppa högt av entusiasm gällande fälgval..
Monster? 1000hk ? Tja... en FIN bil iaf!
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
tråkigt när de sitter så många och skriver skit om Saab i kommentarena till artiklen på den sidan, de sitter och snackar om "svensson bil" vilken svensson kör runt med 300Hk i bilen, skulle man räkna ut genomsnittliga antalet hästkrafter bilar i vårat land har så borde de väl va runt 100Hk eller nått, de är ju bara en LITEN del av folket som kör runt med 300 LAGLIGA HK från fabrik, så man undrar ju vad de som klagar kör med?
helt klart bra för Saab mer modeller måste ju fram och Opel måste ju försvinna mer ur designen.
Saab 9-5 2,0t SS -08
Saab 9-5 2,0t SS -06
Jag tycker att kommentarerna var intressanta att läsa bara för att merparten av dessa berör miljöaspekten. Jag trodde inte att "vi vanliga" bilister hade börjat bry oss om miljön så mycker redan.Ursprungligen postat av Pumba
Säkert två personer från Miljöpartiet som skriver under olika pseudonymer; jag kanske är lite cynisk men jag har svårt att tro att medelsvensson skulle bry sig så pass mycket om miljöaspekten, det handlar snarare om avundsjuka eller, som tidigare påpekat, en och samma person.Ursprungligen postat av bilgalen
2000cc + 660cc
Ska jag vara ärlig så förstår jag inte hypen kring bilen. Detta borde ha varit den vanliga Aeromodellen med 350hk, minst.
En "supermodell" med 300hk är bara löjligt. Det blir bara en gubbracer som S60R blev och är. Sånt visar bara på hur långt före tyskarna är.
Varför kan inte världens näst största bilföretag (GM) skjuta till den kunskap och pengar som behövs för att Saab Turbo ännu en gång ska betyda något stort?
Blir spännande med mer officella nyheter då mässan startar, exakta prestanda etc. Läcker är den i alla fall, och enligt mig också ett steg tillbaka till det mer "Saabish" som alla pratar om och saknar.
Och vad beträffar miljökommentarerna... Tja, bry sig. Dom gör ett litet fåtal bilar som vi inte kommer se många av på svenska vägar troligen och det kommer alltid finnas en marknad för motorstarka bilar som penningtunga konsumenter köper, sen kan miljörörelsen säga vad dom vill.
Nu ska jag börja spara..... Till en 99Turbo alltså, inte till en BlackTurbo, det blir för dyrt....
MEDLEM 7032.
Bara 500 exemplar? Undrar hur många som hamnar i Sverige av dem...
Någon värsting a la AMG, M eller RS är det ju då inte men det är i alla fall ett steg i rätt riktning. 300 hk är tillräckligt spännande för att jag skall bli nyfiken på en Saab, framför allt i kombination med XWD.
Saab 9-5 Aero SC -08 / Jaguar XF 3.0 DS Portfolio -11 / Jaguar X-Type 2.2d Estate -09 / Toyota iQ 1.33 -10
officiella GM länken
http://media.gm.com/servlet/GatewayServ ... 9#contacts
Webmaster www.900aero.com
Kör 9-5 Vector SC som familjebil
om dom ska va gå tillbaka RIKTGIGT så ska dom ju ha röd inredning oxo
He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
Min garagetsida
Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"
Undra vad den kommer ligga på i pris
Vore ju trevligt med en 400hk, men det får la nordic/mapthun åtgärda istället
För en gångs skull håller jag med Rickhaard..Ursprungligen postat av Richaard
Troligen väljer ju folk de som blir billigast och smidigast, vilket nog bensin får ses då de är längre serviceintervaller, vilket leder till lägre servicekostnader, de är billigare att köra bensin än etanol när bensinen ligger strax under 11kr och man komemr längre på en tank och slipper leta tankställe över halva kommunen för att kunna tanka etanol.
Är väl för övrigt få "värsting" bilar som går på etanol.
Sen är de ju inte nya moderna bensinbilar som är största miljöbovarna, de finns ju dem som glider rutn i gamla 240is och annat gammalt skräp utan katalysator osv, DIT borde väl miljöbilspremien gå, man får 10 000kr till en NY bil om man skrotar den gamla miljöförstöraren, de som köper splitter ny etanolbil har troligen mer pengar och för dem så spelar dessa 10 000kr mindre roll.
Saab 9-5 2,0t SS -08
Saab 9-5 2,0t SS -06
Hoppas det blir en bra bit över 300hk så tyskarna får sig en match
Problemet är bara att det måste till över 400hk för att ge tyskarnas värsta prestandamodeller en match.Ursprungligen postat av Bramstedt
Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual
Ursprungligen postat av Zed82
Håller med, den borde ha minst 350hk annars är det ju ingen mening, anledning till att 9-3 V6 Aero med XWD fick 280hk är ju att XWD systemet väger vad, ca +100kg och då krävs det mer effekt för att få bilen att röra på sig rakt fram i alla fall. Tror jag set att 2wd och 4wd är lika snabba till hunda och intervall och jag jag vet fortfarande rakt fram.
För att kunna matcha tyskarna, ja vad är de uppe i 400-500 hk för M, RS och AMG nja fortfarande en bra bit efter.
Pris >500.000:- ? med ca 300hk ? är en ekvation som inte går ighop för mig.
Men bilen lär bli en samlarbil...
Hoppas bara man vågar sticka ut hackan ordenligt och inte mesar....
9-3 SS Aero -04 Hirsch 240hk/378Nm
Medelvärde: 0-100=6,8, 0-160=15,36 100-180=12,2, 100-200=17,81, 80-120=4,05, 100-150=6,3, 0-200=25,82.
BMW 530d Xdrive F11 -12 BSR Medelvärde: 0-100 = 5,70, 0-200 = 22,16, 100-200 = 16,77, 100-150 = 6,35, 80-120 = 3,75
Enligt länken ovan skall bilen heta Saab Turbo X, inte Black Turbo. Bra det, Black Turbo låter lite...töntigt.Ursprungligen postat av Widde
Den kommer inte ha dom så kallade inca fälgarna. Men fälgarna som kommer sitta på är riktigt brutala. och bakänden på bilen är ett riktigt lyft Den ska gå rätt bra har jag med "hört"(haha)
///MATTSSON
Kör: 9000 Aero -91