Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 101 till 118 av 118

Ämne: skitkvalitet på saab och värdelösa verkstäder

  1. #101
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888
    Låser tråden medan jag rensar några regelbrytande inlägg och funderar ut lämpliga åtgärder.

    Så, låser upp igen och påminner om att trovärdigheten i det man säger knappast ökar om det framförs med svordomar och ett allmänt otrevligt sätt.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  2. #102
    Citat Ursprungligen postat av mågis
    Jag menar att hyckleri och mutor inte är bra.
    Det vore bättre att säga"Ååh fan, det var inte bra. Det fixar vi".
    Eller "näe, det tänker vi inte ordna gratis åt dig för det täcks inte av garantin. Du har väl läst ALL dokumentation du fick med på köpet av bilen? Det bör man göra och dessutom borde du själv ha sagt att du vill ha ett serviceavtal oavsett vad min korkade säljare sa". Sedan får det gå till ungefär hur fan det vill, det skiter jag fullständigt i. Är det sedan så att Taxi-lasseman inte skulle köpa någon mer bil av mig, fint, för jag skulle inte vilja ha honom som kund heller...

    Rättelse det var verkstaden som sa så inte säljaren
    Nån mer bil av dig ?? omöjligt att köpa av han som sålde till mig eftersom han fick kicken för att han gjorde mygelaffärer och stoppade pengar i egen ficka.

  3. #103
    lite nya småfel men inget stort på kartan
    returslangen va sprucken så hela motorn blev dränkt i diesel, lättlagat fixade det själv men oj vilket tvättande för att få bort stanken av diesel

    och så har mina kära nya halvljuslampor börjat blinka igen, dax för nya
    Tur man har nybilsgaranti till mitten av januari, sen e bilen tyvärr två år

    men om man ser hur till mycket jag kör och hur mycket som har gått sönder den senaste tiden så har bilen hållt bra.
    Dem första tio tusen milen va pest och pina och bara fel men efter det och fram till dags datum och 17400 mil så har de varit helt ok.

    Nu e man lite småsugen på nån form av lite styling så bilen blir fin tills jag ska ha den kvar som privatbil istället för volvon jag har nu.

    Men jag tycker fortfarande att dem som klagar på mig för att jag har varit missnöjd med bilen är idioter

  4. #104
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 115
    Medlem#
    5389
    Haha, nu var det annat ljud i skällan! Skämt å sido, skönt att sothoran verkar lira för dig nu iaf!

  5. #105
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    976
    Citat Ursprungligen postat av taxi-lasseman
    lite nya småfel men inget stort på kartan
    returslangen va sprucken så hela motorn blev dränkt i diesel, lättlagat fixade det själv men oj vilket tvättande för att få bort stanken av diesel

    och så har mina kära nya halvljuslampor börjat blinka igen, dax för nya
    Tur man har nybilsgaranti till mitten av januari, sen e bilen tyvärr två år

    men om man ser hur till mycket jag kör och hur mycket som har gått sönder den senaste tiden så har bilen hållt bra.
    Dem första tio tusen milen va pest och pina och bara fel men efter det och fram till dags datum och 17400 mil så har de varit helt ok.

    Nu e man lite småsugen på nån form av lite styling så bilen blir fin tills jag ska ha den kvar som privatbil istället för volvon jag har nu.

    Men jag tycker fortfarande att dem som klagar på mig för att jag har varit missnöjd med bilen är idioter
    Förstår verkligen inte hur du ens vågar behålla bilen efter alla problem du haft!? Över 40 inlägg med att bilen suger kamel, men du vill behålla den privat?!

    Om jag själv bytt ut så mycket på en bil som går sönder som du beskriver, så skulle jag inte behålla den. Dels för att 'vad blir nästa sak som går sönder'. Risken för ett totalt motorhaveri eller växellådsras verkar tämligen överhängande.
    Dels är det av principsak att man (jag) inte vill se den, då den orsakat så mycket negativitet och olycka i mitt liv. All den tid jag förbannat bilhelv... nä, det hade fått vara nog. Hade tagit smällen och skaffat nått nytt/annat. Är det dessutom inte värre att betala för haveri som med egen plånbok än genom taxibolag, per se?

    Såvida jag inte anser att jag kanske skulle tagit ett par steg tillbaka, beaktat problemen på nytt, kanske insett att det inte är bilen som varit problemet, utan andra saker? Som att man har fel försäkring eller inte läser det finstilta i avtal och dylikt?

    Men vi får ju hoppas att 'skrotet' håller!

  6. #106
    Citat Ursprungligen postat av JAM
    Citat Ursprungligen postat av taxi-lasseman
    lite nya småfel men inget stort på kartan
    returslangen va sprucken så hela motorn blev dränkt i diesel, lättlagat fixade det själv men oj vilket tvättande för att få bort stanken av diesel

    och så har mina kära nya halvljuslampor börjat blinka igen, dax för nya
    Tur man har nybilsgaranti till mitten av januari, sen e bilen tyvärr två år

    men om man ser hur till mycket jag kör och hur mycket som har gått sönder den senaste tiden så har bilen hållt bra.
    Dem första tio tusen milen va pest och pina och bara fel men efter det och fram till dags datum och 17400 mil så har de varit helt ok.

    Nu e man lite småsugen på nån form av lite styling så bilen blir fin tills jag ska ha den kvar som privatbil istället för volvon jag har nu.

    Men jag tycker fortfarande att dem som klagar på mig för att jag har varit missnöjd med bilen är idioter
    Förstår verkligen inte hur du ens vågar behålla bilen efter alla problem du haft!? Över 40 inlägg med att bilen suger kamel, men du vill behålla den privat?!

    Om jag själv bytt ut så mycket på en bil som går sönder som du beskriver, så skulle jag inte behålla den. Dels för att 'vad blir nästa sak som går sönder'. Risken för ett totalt motorhaveri eller växellådsras verkar tämligen överhängande.
    Dels är det av principsak att man (jag) inte vill se den, då den orsakat så mycket negativitet och olycka i mitt liv. All den tid jag förbannat bilhelv... nä, det hade fått vara nog. Hade tagit smällen och skaffat nått nytt/annat. Är det dessutom inte värre att betala för haveri som med egen plånbok än genom taxibolag, per se?

    Såvida jag inte anser att jag kanske skulle tagit ett par steg tillbaka, beaktat problemen på nytt, kanske insett att det inte är bilen som varit problemet, utan andra saker? Som att man har fel försäkring eller inte läser det finstilta i avtal och dylikt?

    Men vi får ju hoppas att 'skrotet' håller!

    Jag räknar inte med nån större smäll, får jag verkligen inte hoppas. och att jag skulle haft fel försäkring eller inte läst nåt finstilt i nåt avtal påverkar ju inte ifall växellådan rasar eller om nåt annat går sönder.

    Antagligen så e det de att jag har bytt verkstad till en icke saab, som gör bättre jobb och som jag litar på. Sen gör det ju inget att jag bara betalar en bråkdel i service-kostnad nu mot på saab.

    Men helt ärligt så beror det antagligen på att bilen håller för tillfället, eller de har inte varit några större fel iaf.

  7. #107
    Citat Ursprungligen postat av Magnus Aero
    Haha, nu var det annat ljud i skällan! Skämt å sido, skönt att sothoran verkar lira för dig nu iaf!

    sothora ??? där skulle inte jag vilja stoppa in snabeln iaf.

  8. #108
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 640
    [quote=taxi-lasseman]
    Citat Ursprungligen postat av "mågis":2mb6m316
    Jag menar att hyckleri och mutor inte är bra.
    Det vore bättre att säga"Ååh fan, det var inte bra. Det fixar vi".
    Eller "näe, det tänker vi inte ordna gratis åt dig för det täcks inte av garantin. Du har väl läst ALL dokumentation du fick med på köpet av bilen? Det bör man göra och dessutom borde du själv ha sagt att du vill ha ett serviceavtal oavsett vad min korkade säljare sa". Sedan får det gå till ungefär hur fan det vill, det skiter jag fullständigt i. Är det sedan så att Taxi-lasseman inte skulle köpa någon mer bil av mig, fint, för jag skulle inte vilja ha honom som kund heller...

    Rättelse det var verkstaden som sa så inte säljaren
    Nån mer bil av dig ?? omöjligt att köpa av han som sålde till mig eftersom han fick kicken för att han gjorde mygelaffärer och stoppade pengar i egen ficka.[/quote:2mb6m316]

    Hmm. Du förstod väl att jag satte mig in i rollen som bilhandlare där? I verkligheten skulle du endast kunna köpa begagnade bilar privat av mig...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  9. #109

    Re: skitkvalitet på saab och värdelösa verkstäder

    knappt man vågar säga det men nu har bilen gått 20 300 mil och den bara går och går och går, inte nått allvarligt fel så långt. De e tom så jag har blivit riktigt nöjd med bilen.

    Att den sen har högt vägljud och att motorn dånar som attan in i kupén och sånt får man väl räkna med när man köper en lågprisbil för 400.000, de e ju trots allt nästan halva priset mot en audi eller mercedes.

    Så vi kan säga så här. saab är ingen dålig bil men däremot så är kundtjänst, verkstad och företagsledningen på saab rena katastrofen.

    När jag hade semester nu senast lämnade jag in bilen på SVENSKA BIL KUNGENS KURVA för att försöka få lite på nybilsgarantin innan den går ut, dem skulle kolla och ringa mig om nåt var oklart, dem hade bilen i NIO dagar utan att göra ett skit. Dem hade bara antecknat på papperet att dem skulle ringa mig och sen hade dem bara lagt det åt sidan, killen i kundmottagningen skämdes rätt bra när jag kom för att hämta bilen, och han lovade att verkstadschefen skulle ringa mig och komma med en förklaring och ursäkt till det inträffade, speciellt eftersom det var han som hade kollat bilen och hade papperna låg på sitt skrivbord.
    Gissa vad som har hänt ??? INGENTING, han vågar inte ens ringa mig.

    Riktigt synd, för när dem hade taxi-verkstan igång där så funkade allt så smidigt och bra, och nu när man ska gå "vanliga" vägen till verkstan så e det rena katastrofen. Kan även säga att dem har ett fint kölapps-system när man ska hämta/lämna boka till verkstaden, EN timme fick jag sitta och vänta innan det blev min tur när jag skulle hämta bilen.

  10. #110
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    771

    Re: skitkvalitet på saab och värdelösa verkstäder

    Om jag var i lassemans sits skulle jag också behålla bilen. När så mycket är bytt och åtgärdat så känns det ju som bilen är i ett förhållandevis bra skick till skillnad mot om grejorna suttit där i 17000+ mil sedan bilen var ny.
    9-5 Vector -02 "Hector" SÅLD
    Mazda 6 2.5 Sport - i väntan på att ng9-5 ska komma ner i pris
    Ducati 944 ST2 "Isabelle"

  11. #111
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 145
    Medlem#
    8758

    Re: skitkvalitet på saab och värdelösa verkstäder

    Citat Ursprungligen postat av taxi-lasseman
    Så vi kan säga så här. saab är ingen dålig bil men däremot så är kundtjänst, verkstad och företagsledningen på saab rena katastrofen.

    När jag hade semester nu senast lämnade jag in bilen på SVENSKA BIL KUNGENS KURVA ...

    Riktigt synd, för när dem hade taxi-verkstan igång där så funkade allt så smidigt och bra, och nu när man ska gå "vanliga" vägen till verkstan så e det rena katastrofen. Kan även säga att dem har ett fint kölapps-system när man ska hämta/lämna boka till verkstaden, EN timme fick jag sitta och vänta innan det blev min tur när jag skulle hämta bilen.
    Så frågan är väl bara varför du envisas med Svenska Bil... Promotor (http://www.eniro.se/query/what/get_plus ... ode/654187) har bra rykte, liksom Statoil Veddesta (http://www.hyrsaab.se/html/verkstad.html), Mats Riesel (http://www.reco.se/mats-riesel-bil-maskin-ab) och Bo Söderlind (http://www.eniro.se/query/what/get_plus ... e/16546906).
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  12. #112
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    976

    Re: skitkvalitet på saab och värdelösa verkstäder

    Citat Ursprungligen postat av Långmilare
    [...] har bra rykte, liksom [...]
    Vill bara räcka ett varnande finger till dessa omdömmen på dessa sidor. Jag vet personligen två företag som båda haft anställda som givit högsta betyg på dem själva. Det ena företaget är ett litet lokalt här i min by, det andra en stor industriell firma/verkstad i Malmö.

    Men poängen är ju god; Det finns alltid någon annan att testa.

  13. #113
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 145
    Medlem#
    8758

    Re: skitkvalitet på saab och värdelösa verkstäder

    Citat Ursprungligen postat av JAM
    Citat Ursprungligen postat av Långmilare
    [...] har bra rykte, liksom [...]
    Vill bara räcka ett varnande finger till dessa omdömmen på dessa sidor. Jag vet personligen två företag som båda haft anställda som givit högsta betyg på dem själva. Det ena företaget är ett litet lokalt här i min by, det andra en stor industriell firma/verkstad i Malmö.

    Men poängen är ju god; Det finns alltid någon annan att testa.
    Jo, men jag vet mer om just de här företagen än vad som står i länkarna. Samtliga är betydligt bättre alternativ än Svenska Bil Kungens Kurva.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  14. #114
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 485
    Medlem#
    6901

    Re: skitkvalitet på saab och värdelösa verkstäder

    Även EBB på Värmdö liksom Bilforum i kungsängen.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  15. #115
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    976

    Re: skitkvalitet på saab och värdelösa verkstäder

    Citat Ursprungligen postat av Långmilare
    Jo, men jag vet mer om just de här företagen än vad som står i länkarna. Samtliga är betydligt bättre alternativ än Svenska Bil Kungens Kurva.
    Ja, jag menar inte att du har fel. Dock länkade du till sidor som innehöll just röstningsscript och resultat. Och då det är mer än du, jag och TS som skapade sidan så kändes det intressant att framföra.

    Har själv ingen aning då jag bor ganska exakt 618 km därifrån.

  16. #116
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    280

    Re: skitkvalitet på saab och värdelösa verkstäder

    Har nu läst igenom hela tråden såhär mitt i natten och även om det inte var "rolig" läsning så var det ju iaf underhållande. Jag tror som flera andra att det är ett måndagsexemplar lasseman har fått tag i.. tråkigt när det händer men jag antar att det förekommer i alla branscher.

    Kul att bilen tuffar och går till sist i alla fall!!
    9000 Aero -96

  17. #117
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    STOCKHOLM
    Inlägg
    2 283

    Re: skitkvalitet på saab och värdelösa verkstäder

    taxi-lasseman->

    Åkte en 9-5 SC 2.0t BioPower M/06 med drygt 30.000 mil (i Stockholmstrafik) på mätaren. Frågade ägaren om han haft några problem. "Det ända är väl att toppen byttes fär något halvår sen". "Ingen hade sagt att man var tvugnen att tanka bensin någon gång då och då".

    I övrigt ger jag ingeting för att du har rasat en automatlåda som är japansk som i så många andra märken. Dessutom är det få (läs inga) taxichaffisar jag har åkt med som verkligen står still med bilen innan man byter riktning på bilen. Men det gör säkert du.

    //Jesper #1873
    Saab 9-5 SC 2,3t Biopower Vector Griffin -09
    Volvo V50 D5 2008 - vinteredition
    TLX801 du är saknad...

  18. #118

    Re: skitkvalitet på saab och värdelösa verkstäder

    Citat Ursprungligen postat av Jesper 1873
    taxi-lasseman->


    I övrigt ger jag ingeting för att du har rasat en automatlåda som är japansk som i så många andra märken. Dessutom är det få (läs inga) taxichaffisar jag har åkt med som verkligen står still med bilen innan man byter riktning på bilen. Men det gör säkert du.

    //Jesper #1873
    Tro det eller ej men jag tillhör faktiskt dem som gör det, och har gjort så från första början, troligtvis för att jag har kört automat i postbilar sen 90-talet.
    Och så har jag inte så mycket stadskörning utan mestadels landsväg, så snällare taxikörning än så här kan inte en taxi-bil få.

Liknande ämnen

  1. Varför så värdelösa bensindunkar nu för tiden?
    Av Anders_SAAB i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-07-26, 21:46
  2. [LÖST] Är det endast saab verkstäder som har Tech2?
    Av Diana i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 11:51
  3. Saab 9-3 aero sc - Bra verkstäder som kan saab?[STHLM]
    Av Samwest i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 08:46
  4. SAAB, helt värdelösa dörrlås?
    Av sunki i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 21:22
  5. TV3 Insider testar Saab-verkstäder
    Av perr i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-04-30, 09:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •