Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 118

Ämne: skitkvalitet på saab och värdelösa verkstäder

  1. #41
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    40
    Tycker det är synd att du klankar ner så hårt på SAAB ändå. Tyvärr är det nog så att det är ett måndagsex du har fått + en riktigt taskig verkstad du har hamnat hos.

    Tyvärr är det nog så att de flesta bilmärken har problem faktiskt, ser det mycket iom att jag jobbar på en reservdelsfirma...drivknutar som ger sig efter 2500 mil, strålkastare som efter några få tusen mil måste bytas pga diffus ljusbild osv.

    Angående SAAB som taxibil, det går många häromkring och dem är det inga problem med efter vad jag vet, iaf inte mer än slitdetaljer, bromsar och dyligt.

    Nu tycker jag att vi softar ner, funderar lite och sen kanske kan ge SAAB en chans till.

    Haré Bra

  2. #42
    Citat Ursprungligen postat av malfre01
    Tycker det är synd att du klankar ner så hårt på SAAB ändå. Tyvärr är det nog så att det är ett måndagsex du har fått + en riktigt taskig verkstad du har hamnat hos.

    Tyvärr är det nog så att de flesta bilmärken har problem faktiskt, ser det mycket iom att jag jobbar på en reservdelsfirma...drivknutar som ger sig efter 2500 mil, strålkastare som efter några få tusen mil måste bytas pga diffus ljusbild osv.

    Angående SAAB som taxibil, det går många häromkring och dem är det inga problem med efter vad jag vet, iaf inte mer än slitdetaljer, bromsar och dyligt.

    Nu tycker jag att vi softar ner, funderar lite och sen kanske kan ge SAAB en chans till.

    Haré Bra
    saab har fått sin chans, och dem gör inte något för att få nöjda bilägare så enkelt e det.

  3. #43
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 273
    Citat Ursprungligen postat av taxi-lasseman
    Citat Ursprungligen postat av malfre01
    Tycker det är synd att du klankar ner så hårt på SAAB ändå. Tyvärr är det nog så att det är ett måndagsex du har fått + en riktigt taskig verkstad du har hamnat hos.

    Tyvärr är det nog så att de flesta bilmärken har problem faktiskt, ser det mycket iom att jag jobbar på en reservdelsfirma...drivknutar som ger sig efter 2500 mil, strålkastare som efter några få tusen mil måste bytas pga diffus ljusbild osv.

    Angående SAAB som taxibil, det går många häromkring och dem är det inga problem med efter vad jag vet, iaf inte mer än slitdetaljer, bromsar och dyligt.

    Nu tycker jag att vi softar ner, funderar lite och sen kanske kan ge SAAB en chans till.

    Haré Bra
    saab har fått sin chans, och dem gör inte något för att få nöjda bilägare så enkelt e det.

    Tala för dig själv, jag har haft fyra nyare Saabar och har inte haft några större problem hittils.

  4. #44
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    örebro/bonnavischan
    Inlägg
    604
    jajaja blablabla vi börjar nog förstå att Lasse inte tycker om saab. men frågan är väl varför han köpte saab frånbörjan om han nu bara har hört skit om dem. det är väl bara att driva det med saab så långt det går och får du nej så betyder det nog ett nej. för du vet väl att ett nej betyder nej Lasse? och föresten vad fan vill du vi ska göra? du kommer in på ett saab forum och slänger skit på saab! de människorna som hänger här är ju inte de lättaste att övertyga om att deras etusiastmärke är skit. håller du inte med? logga in på autopower forum eller nått där har du nog större chans att få medhåll för din skitkastning. jag kan ju hålla med om att du inte har haft speciellt mycket tur med din saab. men som sagt vad fan vill du vi ska göra åt det?
    mvh peter
    9-3 aero sportcombi. Lite "tunad"
    http://www.garaget.org/Pekkis
    Livet är inte bara en lek det är en dans på rosor också!

  5. #45
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    40
    Nu vet jag inte om taxi-lasseman har haft fler SAAB:ar, men om du inte har haft det så tycker iaf jag att man inte kan döma ut ett bilmärke eller någon form av vara om man bara har provat en...

  6. #46
    Citat Ursprungligen postat av PEKKIS
    jajaja blablabla vi börjar nog förstå att Lasse inte tycker om saab. men frågan är väl varför han köpte saab frånbörjan om han nu bara har hört skit om dem. det är väl bara att driva det med saab så långt det går och får du nej så betyder det nog ett nej. för du vet väl att ett nej betyder nej Lasse? och föresten vad fan vill du vi ska göra? du kommer in på ett saab forum och slänger skit på saab! de människorna som hänger här är ju inte de lättaste att övertyga om att deras etusiastmärke är skit. håller du inte med? logga in på autopower forum eller nått där har du nog större chans att få medhåll för din skitkastning. jag kan ju hålla med om att du inte har haft speciellt mycket tur med din saab. men som sagt vad fan vill du vi ska göra åt det?
    mvh peter
    Verkar som om du inte förstår att någon kan va missnöjd, du skulle glatt tralla vidare och va lika glad för det om nåt sånt här hände dig.
    Om jag hade vetat att det skulle bli så mycket problem när jag köptet saaben så hade jag självklart inte köpt den, men jag gick väl på saabs reklam om deras bra bilar.

    Det du kallar skitkastning e fakta vad som hänt med bilen och hur man blir bemött av saab, om sanningen e skitkastning så måste du va rätt blåögd. Även en entusiast borde kunna hålla med om att det som hänt inte är acceptabelt oavsett om man är entusiast eller inte. Skillnaden är väl kanske att det här e mitt arbetsredskap och arbetsplats som jag tillbringar halva dygnet i och för dig som entusiast så e det bara nånting du går och putsar på och tror det bästa om, och gud nåde den som säger nåt illa om ditt gullebarn.

  7. #47
    Citat Ursprungligen postat av malfre01
    Nu vet jag inte om taxi-lasseman har haft fler SAAB:ar, men om du inte har haft det så tycker iaf jag att man inte kan döma ut ett bilmärke eller någon form av vara om man bara har provat en...
    Så du skulle köpa samma bröd i affären om det smakade skit och va oätligt för tänk om nästa limpa av samma sort smakar jättegott.

    Och som sagt så e det första gången jag köpt saab och antagligen sista oxå om inte ett mirakel skulle ske som tex att saab tar sitt ansvar för mitt måndagsexemplar och ger mig upprättelse.

    Det är tom så att bilförsäljarna på smålands motorcentrum säger att verkstaden e skitdålig och att dem får jättemycket klagomål på den och hur dem arbetar.

    För oavsett vad ni tycker så e det faktiskt så att en företagarbil och då speciellt en taxi borde saab va mycket tillmötesgående mot och göra allt för, för bättre reklam kan dem inte få när en massa folk får åka i bilarna och höra chauffören säga att dem blir bra bemötta av saab och att det är bra bilar. Men vill man hellre inrikta sig på entusiaster som köper saab oavsett hur den är och inte öka sin försäljning då gör dem helt rätt.

    Jag anser att oavsett bilmärke så ska tillverkaren se till att alla sålda bilar lever upp till deras kvalitetskrav. om man nu vill skapa en lång relation med sina kunder vill säga. Hade dem bemött mig som jag anser att man ska bli bemött så hade dem fått sälja en ny bil var tredje år till mig.
    För en nöjd kund återkommer.

  8. #48
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Tala för dig själv, jag har haft fyra nyare Saabar och har inte haft några större problem hittils.

    Jag vet faktiskt en saab-taxi som har gått i tre år och det enda som hänt som han har fått åkt bärgare e att turboslangen gått av. Men även han säger aldrig mer en saab. Jag tror att det är dags för saab att byta ut 9-5 modellen, den e för gammalmodig för att stå sig, men gud bevare mig för att ha en sån när man får barnsjukdommar om det e så mycket fel på en gammal och beprövad modell.

    Jag körde en säljare på saab i somras å hans dom mot saab när jag berättade var att saab har ingen kvalitet som håller för att köra taxi och växellådorna har alltid varit dåliga hos saab och att motorn e för liten för den stora bilen så växellådan får hålla på och jobba hela tiden vilket den inte håller för, det finns bara en bil som håller för att köra taxi med och det e volvo v70 D5, den kvaliten håller. hans ord inte mina

    Men jag vill inte ha nån tråkig sossecontainer, jag kör volvo v40 privat och har haft många volvo och så mycket vet jag att jag inte vill köpa en tråkig volvo och köra taxi med, och nya volvons mittkonsoll e ju katastrofalt ful.

    Jag skulle önska mig en bil som e både bra kvalitet och snygg och så ska man sitta bra och se bra och framförallt så ska bilen gå tyst . Sen e det ju inte helt fel om bilen inte drar så mycket bränsle heller, saabs problem e nog att motorn e för liten så därför tar den två deciliter mer diesel än volvon med största motorn.

  9. #49
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 878
    Man kan väl av berättelsen sluta sig till att "en kedja inte är starkare än sin svagaste länk" dvs att för att bilägaren skall vara nöjd måste hela kedjan av tillverkare-återförsäljare-verkstad mm fungera. Även nya bilar av många olika märken går sönder redan under garantitiden och då gäller det att verkstäderna kan åtgärda detta. Om man skruvar själv händer det att man måste köpa reservdelar hos återförsäljaren och även det skall då funka.

    Att min lokala VAG-handlare inte förstått detta fick mig att överge en lång period med VW och Audi-bilar som jag i det stora hela var nöjd med, däremot inte att bli illa behandlad som kund vid reservdelsdisken.
    Att den lokala Saab-handlaren skött sig bra hittills när det gäller att tillhandahålla de få reservdelar jag handlat där visste jag inte innan jag köpt min nuvarande bil utan det var kanske mer en lyckträff.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  10. #50
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    399
    Citat Ursprungligen postat av PEKKIS
    jajaja blablabla vi börjar nog förstå att Lasse inte tycker om saab. men frågan är väl varför han köpte saab frånbörjan om han nu bara har hört skit om dem. det är väl bara att driva det med saab så långt det går och får du nej så betyder det nog ett nej. för du vet väl att ett nej betyder nej Lasse? och föresten vad fan vill du vi ska göra? du kommer in på ett saab forum och slänger skit på saab! de människorna som hänger här är ju inte de lättaste att övertyga om att deras etusiastmärke är skit. håller du inte med? logga in på autopower forum eller nått där har du nog större chans att få medhåll för din skitkastning. jag kan ju hålla med om att du inte har haft speciellt mycket tur med din saab. men som sagt vad fan vill du vi ska göra åt det?
    mvh peter
    Jag känner inte Taxi-Lasseman, men nog fan har han rätt (och kanske tom skyldighet?) att berätta om de problem han haft med sin Saab. Har han bett Dig eller någon annan här att göra något åt problemen? Det har jag missat fullständigt.
    Du tycker seriöst att han ska delge sina Saab problem på ett BMW forum? Klart han ska prata om det här. Finns det Saab ägare som inte klarar av att höra att bilarna har problem så anser jag att det är deras problem. För min egen del är Saab (fortfarande) favoritmärket. Är inne på min 3:e Saab, men ändå kan jag ibland ifrågasätta Saabs kvalité. Jag är helt övertygad om att Mazda och Toyota är mer problemfri än Saab. Men jag vill ändå inte byta märke. Saab är min favorit helt enkelt. Audi och BMW känns mer "premium" än Saab, hur det är med andra problem vet jag inte, men efter att ha läst en del här & där så är jag av uppfattningen att även dessa bilar sina brister.

    Att Taxi-Lasseman känner besvikelse över märket Saab tycker jag är förståligt. Även om det är ett "måndagsexemplar" han fått tag i så faller det ju ändå bara tillbaka på Saab. Jag har själv varit vansinnig på Saabs kvalité mer än en gång. Om ett märke (bilmärke eller annat) inte kan leverera och göra kunden nöjd så tycker jag det ska "upp till ytan". I förlängningen leder det förhoppningsvis till att "måndagsexemplaren" blir färre och färre.
    Saab 9-3 Aero SS 2,8T V6 Hirsch Steg 1 275 hk (2006)
    http://www.youtube.com/watch?v=8nK6QsNWMyo

  11. #51
    Citat Ursprungligen postat av 9-3a
    Citat Ursprungligen postat av PEKKIS

    Jag känner inte Taxi-Lasseman, men nog fan har han rätt (och kanske tom skyldighet?) att berätta om de problem han haft med sin Saab. Har han bett Dig eller någon annan här att göra något åt problemen? Det har jag missat fullständigt.
    Du tycker seriöst att han ska delge sina Saab problem på ett BMW forum? Klart han ska prata om det här. Finns det Saab ägare som inte klarar av att höra att bilarna har problem så anser jag att det är deras problem. För min egen del är Saab (fortfarande) favoritmärket. Är inne på min 3:e Saab, men ändå kan jag ibland ifrågasätta Saabs kvalité. Jag är helt övertygad om att Mazda och Toyota är mer problemfri än Saab. Men jag vill ändå inte byta märke. Saab är min favorit helt enkelt. Audi och BMW känns mer "premium" än Saab, hur det är med andra problem vet jag inte, men efter att ha läst en del här & där så är jag av uppfattningen att även dessa bilar sina brister.

    Att Taxi-Lasseman känner besvikelse över märket Saab tycker jag är förståligt. Även om det är ett "måndagsexemplar" han fått tag i så faller det ju ändå bara tillbaka på Saab. Jag har själv varit vansinnig på Saabs kvalité mer än en gång. Om ett märke (bilmärke eller annat) inte kan leverera och göra kunden nöjd så tycker jag det ska "upp till ytan". I förlängningen leder det förhoppningsvis till att "måndagsexemplaren" blir färre och färre.

    tack äntligen någon vettig människa som har förstått

  12. #52
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Inlägg
    117
    Hej!
    Du har väl troligen haft beskymmer med alla andra märken du har haft som taxibil, annars hade du väl inte valt en SAAB eftersom du visste om han som hade haft SAAB i 3 år och inte kunde tänka sig att köpa en till. Du har nog haft otur med bilen men oavsett märke så hade du spytt galla över bilen. Att SAAB skulle byta ut bilen verkar osannolikt, värdeminskning hade du haft oavsett märke, du tror väl inte att du skulle få en ny utan att lägga något emellan? Vore så fallet så fanns det nog väldigt många som inte vore nöjda med sitt märke. Kolla över märkena, läs tester, prata med taxipolarna och du kommer nog hitta ett märke som passar dig också.

  13. #53
    Citat Ursprungligen postat av Jens K
    Hej!
    Du har väl troligen haft beskymmer med alla andra märken du har haft som taxibil, annars hade du väl inte valt en SAAB eftersom du visste om han som hade haft SAAB i 3 år och inte kunde tänka sig att köpa en till. Du har nog haft otur med bilen men oavsett märke så hade du spytt galla över bilen. Att SAAB skulle byta ut bilen verkar osannolikt, värdeminskning hade du haft oavsett märke, du tror väl inte att du skulle få en ny utan att lägga något emellan? Vore så fallet så fanns det nog väldigt många som inte vore nöjda med sitt märke. Kolla över märkena, läs tester, prata med taxipolarna och du kommer nog hitta ett märke som passar dig också.
    du har så fel du kan ha i allt. Detta e min första taxi och han som inte kunde tänka sig att köpa saab igen har jag pratat med efter jag hade köpt mitt as. Om saab hade velat ha nöjda kunder och få bra reklam så hade dem bytt ut den gratis eller tagit sitt ansvar och gett ersättning åt åkare som förlorar pengar pga dålig kvalitet. Hade saab gett mig ordentlig stilleståndsersättning så hade inte jag varit lika negativ till saab, och jag garanterar att dem förlorar mer på att inte ge mig än om dem hade gett mig ersättning. Dem har ju redan gått miste om att sälja två bilar pga mig. Sen att jag fortfarande tycker att verkstan e helt katastrofalt dålig hade inte ändrats om jag fått nån ersättning. Man kan leva med att det finns fel på en bil, bara jag inte går miste om en massa inkörda pengar samt slipper dåliga verkstäder.

    summa summarum om saab tagit sitt ekonomiska ansvar samt haft bättre kunniga verkstäder som tog hand om sina kunder så hade tom jag varit nöjd med saab.

  14. #54
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    972
    Citat Ursprungligen postat av taxi-lasseman
    [...]
    summa summarum om saab tagit sitt ekonomiska ansvar samt haft bättre kunniga verkstäder som tog hand om sina kunder så hade tom jag varit nöjd med saab.
    Tråkigt att det inte gick bra rent ekonomiskt. Men att generellt säga att 'de skulle haft kunniga verkstäder' är muppigt. Som kund har du rätt att vända dig till vilken verkstad som helst om du inte är nöjd med. Tycker du att jag ska påstå att alla taxiförare är sura, vresiga ägg som inte kan säga 'Hej' och 'Tack för idag', bara för att jag råkat ut för detta ett otal gånger?

    Det är nog inte det du skriver som får folk att bli irriterad på dig/din tråd, utan hur du skriver...

  15. #55
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 878
    Citat Ursprungligen postat av taxi-lasseman
    Dem har ju redan gått miste om att sälja två bilar pga mig.
    Eftersom varje bil ändå säljs med förlust kanske det är mer lönsamt attt sälja färre bilar?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  16. #56
    Helt original 9-5 NORDICs avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    962
    Medlem#
    427
    Citat Ursprungligen postat av taxi-lasseman

    summa summarum om saab tagit sitt ekonomiska ansvar samt haft bättre kunniga verkstäder som tog hand om sina kunder så hade tom jag varit nöjd med saab.
    Tveksamt. Om jag har förstått rätt så är du en sådan person som är i stort sett helt omöjlig att få nöjd!
    Mvh. Anders.
    9-5 Aero MANUELL Hirschpower 260hk/400Nm XWD -11
    https://www.facebook.com/media/set/?set ... 92f86e56a1

  17. #57
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Köping
    Inlägg
    425
    Dina krav att du skulle få ersättning för att bilen stog still är, i min värld, helt uppåt väggarna. Varför skulle du få en 'stilleståndsersättning'? Du har inge serviceavtal, för den valde du bort självmant.

    Tror du att du hade blivit behandlad annolunda hos något annat bilmärke där du faktiskt skulle ha fått 'stilleståndsersättning' när bilen gått sönder?

  18. #58
    Citat Ursprungligen postat av JAM
    Citat Ursprungligen postat av taxi-lasseman
    [...]
    summa summarum om saab tagit sitt ekonomiska ansvar samt haft bättre kunniga verkstäder som tog hand om sina kunder så hade tom jag varit nöjd med saab.
    Tråkigt att det inte gick bra rent ekonomiskt. Men att generellt säga att 'de skulle haft kunniga verkstäder' är muppigt. Som kund har du rätt att vända dig till vilken verkstad som helst om du inte är nöjd med. Tycker du att jag ska påstå att alla taxiförare är sura, vresiga ägg som inte kan säga 'Hej' och 'Tack för idag', bara för att jag råkat ut för detta ett otal gånger?

    Det är nog inte det du skriver som får folk att bli irriterad på dig/din tråd, utan hur du skriver...
    så du menar att jag har rätt att få bilen servad på vilken verkstad som helst och ändå skulle garantierna gälla på bilen??? där säger saab nåt annat.

    och att åka mer än dem nio mil enkel resa jag har för att komma till en annan saab-verkstad tycker du e ett lysande alternativ, jag har ju hittat en jag e nöjd med i kungens kurva men att åka 100 mil för att serva eller få bilen lagad e kanske inte vad en bilägare drömmer om.

    Att det finns rötägg bland taxi-chaufförer kan alla hålla med om, du får väl gå till nästa stad och ta en taxi där för där e det kanske bättre chaufförer, det tycker ju du att jag ska göra för att hitta bra verkstad

  19. #59
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av taxi-lasseman
    Dem har ju redan gått miste om att sälja två bilar pga mig.
    Eftersom varje bil ändå säljs med förlust kanske det är mer lönsamt attt sälja färre bilar?
    Jag tror inte de e så jättestor förlust i att sälja en taxi, vad tror du det hade kostat i reklamsyfte att få så många provåka en saab.
    Snacka om att du aldrig skulle kunna bli egenföretagare

  20. #60
    [quote=9-5 NORDIC]
    Citat Ursprungligen postat av "taxi-lasseman":2ds9pr3u

    summa summarum om saab tagit sitt ekonomiska ansvar samt haft bättre kunniga verkstäder som tog hand om sina kunder så hade tom jag varit nöjd med saab.
    Tveksamt. Om jag har förstått rätt så är du en sådan person som är i stort sett helt omöjlig att få nöjd! [/quote:2ds9pr3u]

    Hade bara saab skött sina kort med växellådan och satt fart på verkstaden så hade jag varit nöjd. För förutom alla fel på bilen så e jag faktiskt nöjd med saaben, fast det kan ju inte bli en saab igen eftersom man förlorar pengar på att köra saab.

    sen förstår jag inte varför saab e dubbelt så dyr att serva mot en passat

Liknande ämnen

  1. Varför så värdelösa bensindunkar nu för tiden?
    Av Anders_SAAB i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-07-26, 21:46
  2. [LÖST] Är det endast saab verkstäder som har Tech2?
    Av Diana i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 11:51
  3. Saab 9-3 aero sc - Bra verkstäder som kan saab?[STHLM]
    Av Samwest i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 08:46
  4. SAAB, helt värdelösa dörrlås?
    Av sunki i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 21:22
  5. TV3 Insider testar Saab-verkstäder
    Av perr i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-04-30, 09:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •