Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Problem att starta ng900 2.0 Turbo -94

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    6

    Problem att starta ng900 2.0 Turbo -94

    Igår fick jag helt plötsligt problem att starta bilen. Jag får köra startmotorn i ungefär 30 sekunder innan den startar men ibland så startar den direkt. Två eller tre gånger nu på senaste tiden så har den nästan gått igång fast inte riktigt men försöket efter det har hänt så går den igång. Varvräknaren går upp lite när jag kör startmotorn så vevaxelgivaren kan det förmodligen inte vara. Efter att jag har fått igång den så går den precis som vanligt.

    Bilen har gått ungefär 25k mil och jag har ingen servicebok till den så jag vet bara det jag själv gjort de 2-3 veckorna.

    Jag har bytt olja, lambdasond och tänkte byta luftfilter nu. Är det läge att byta tändstiften oxå? Kan det vara något problem med bränsletillförlsen?

    Tack på förhand!
    ng900 2.0T -94

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 879
    med tanke på hur långt den gått så skulle jag nästan kunna tänka mig att pumpen håller på att ge upp vilket är ganska vanligt. Är den inte bytt nån gång på 25 k mil så skulle jag ändå byta för att slippa bli stående.

  3. #3
    Kan också bara vara backventilen som sitter vid pumpen.
    Händer att de pajar och då rinner soppan tillbaka och man får långa starttider.
    Men 30s låter rätt länge.
    There Is No Power Without Power

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    6
    Testade att putta igång bilen idag och den gick igång direkt. Jag har också kommit fram till att om jag har tändningen på lite innan jag drar till startläget så verkar det nästan alltid fungera bättre (fast inte alltid). Vet inte om det ger någon smalare bild över vad som kan vara fel?
    ng900 2.0T -94

  5. #5
    Har för mig att tändlås kontakten brukade strula på 900:an.
    Kan kanske förklara att det funkar när du låter stå en stund med tändnng på.
    There Is No Power Without Power

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    6
    Idag rengjorde jag batteripoolerna och kontakterna samt att jag testade att byta bänslepump reläet. Sedan dess har jag inte haft några problem att starta bilen. Får se om det har löst problemet.
    ng900 2.0T -94

Liknande ämnen

  1. et lita blinkers problem! ng900 turbo m95
    Av Undlien i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 19:42
  2. Problem att starta????
    Av YSCAR i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 09:56
  3. [LÖST] Startproblem NG900
    Av LuleaM i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 18:01
  4. ng900 95a vägrar starta
    Av Skeden i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 00:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •