3082999767:

Jag har sedan ett par år skrivit i inlägg här på forumet om en tryckplatta från Sachs Race Engineering som skulle passa Saab 900ng/9-3og och vara starkare än Viggentryckplattan (Den hette 3082999747). Det dröjde emellertid till i vinter innan jag fick möjlighet att beställa någon åt tre personer här på forumet. Tyvärr så passade inte tryckplattan visade det sig när en ”kitcar –byggare” skulle provmontera den! När jag påpekade detta blev den omedelbara reaktionen från SRE att dra tillbaka alla produkter ur SREs katalog till 9-3 och 9-5. De skall gottgöra ”oss” genom att tillverka en helt ny produkt som skall passa 900ng/9-3og som skall heta 3082999767. Det är samma innanmäte som i -747 men med ett hölje anpassat till SAAB. Enda orsaken till att denna produkt överhuvudtaget finns är ett intresse av att trimma och förbättra bilar på DETTA FORUM! Kanske den borde heta ”STCS-edition”?

De tre modiga personer som vågade vara först får den tveksamma äran att som första kunder prova ut tryckplattan, men ni som av Mekonomen, ABR, eller er egen hovtrimmare, (eller kanske t o m av mig själv) i framtiden beställer en förstärkt tryckplatta till en 9-3 istället för en viggenkoppling eller ngt annat alternativ, har dessa tre herrar att tacka.

Jag vill be om ursäkt till de tre för den försenade leveransen, och till dem på forumet jag felinformerat men turligen inte lyckats vilseleda att beställa. Hoppas att ni tar detta som en produktinformation och inte som reklam eftersom jag inte säljer fler kopplingar på ett bra tag nu pga jobbet och idrottandet.

Per