Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ljustyrka i sid.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    45

    Ljustyrka i sid.

    Jo det är så att ljusstyrkan varierar lite hur den vill i sid'en och ac'n. Jag gissar att detta beror på ljussensorn i sid'en för den verkar fungera lite sporadiskt. Håller man för den med ett finger så händer oftast ingenting men bland så sänks ljusstyrkan så länge man håller för fingret och återgår till normalt när man tar bort fingret igen. Allt som oftast så är ljusstyrkan så pass svag att man inte ser vad som står på displayen i dagsljus.

    Går det att byta ut sensorn utan större ingrepp eller är det en ny sid som gäller ?.

    Bilen är för övrigt en Saab 9-5 kombi -00.

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Med tanke på hur många SID med kass display det finns i folks lådor runt om i landet så känns det ju som billigast att värma upp lödkolven och byta sensorn.
    Jag har sett flera 9000 med det problemet också.
    Den som skiter i att den lyser som f*n på kvällen kan ju bygla sensorn

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    45
    Där sa du nåt, borde ju finnas högvis med gamla SID'ar på bilskrotarna. Det bör väl inte vara några allt för avancerade lödningar som ska göras så jag får ge det ett försök. Tack för tipset.


  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    värmland
    Inlägg
    169
    lånar tråden lite, min SID eller färddator i min 9000 slocknade här om dagen.. är de lampor eller dioder som lyser upp skiten?
    9000 CSE 2.3T -94

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •