Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Ersätta AS1 med Pioneer AVIC-D3 i 9-5 -02

  1. #1

    Ersätta AS1 med Pioneer AVIC-D3 i 9-5 -02

    Hej forumet!
    Håller på och funderar på GPS delen i detta system och hur jag skall få ut en signal som berättar bilens hastighet för att mata in den i navigatorn. Signalen måste vara sådan att externa enheter kan tyda den. Alltså signalen från/till bilens I-BUS duger inte. Bilen skickar ju konstant dylik info till bl.a ESP men hur/varifrån kan jag "tjyva" denna info?
    Finns det någon som har ide'er kring detta?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Fagersta
    Inlägg
    457
    *Såld* 9-5 Aero SC Aut -02
    V70 T6 -14

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Gotland
    Inlägg
    257
    Är sugen på att montera en Pioneer AVIC-D3 i min og9-3 men var ifrån tar man hastighetsignalen då?
    Kör Saab 9-3 -00 T5Suite steg3

  4. #4
    Nu är Pioneers navigator (AVIC-D3 + Bluetooth) installerad och det fungerar kanon. Det som jag väntar på ännu är adaptern för rattknapparna sedan är det klart. Det blev nästan som fabriksmonterat! Pioneers ram är väl lite för svart i förhållande till SID:en och ACC panelen (grå).
    Jag kan försöka lägga upp någon bild bara jag kommer på hur man gör.
    Tack för alla tips och vinkar som dykt upp på den här tråden. Mycket bra!
    Rekommenderar varmt detta (eller motsvarande) system till alla AS1 ägare.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    735
    Citat Ursprungligen postat av lmfpolv
    Nu är Pioneers navigator (AVIC-D3 + Bluetooth) installerad och det fungerar kanon. Det som jag väntar på ännu är adaptern för rattknapparna sedan är det klart. Det blev nästan som fabriksmonterat! Pioneers ram är väl lite för svart i förhållande till SID:en och ACC panelen (grå).
    Jag kan försöka lägga upp någon bild bara jag kommer på hur man gör.
    Tack för alla tips och vinkar som dykt upp på den här tråden. Mycket bra!
    Rekommenderar varmt detta (eller motsvarande) system till alla AS1 ägare.
    Hur fungerar Bluetooth? Ljud i högtalrna och bilens inbyggda mikrofon?
    Gjorde du installationen själv? Var Köpte du din Pioneer enhet?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Charlie
    Är sugen på att montera en Pioneer AVIC-D3 i min og9-3 men var ifrån tar man hastighetsignalen då?
    Kanske lite OT...
    Men vad behöver man hastighetssignalen till?
    I min og93:a kör jag med PDA och TomTom som får GPS ifrån en BLTH-modul... Där plockar den ju hastigheten ifrån den...
    Honda Accord 2.4 Executive
    Garaget.Org

  7. #7
    Hastghetssignalen behöver man om GPS antennen förlorar signal t.ex i en tunnel.
    Installationen har jag gjort själv med det var inte särskilt knepigt speciellt inte med all den "input" som finns att få via detta fina forum. Med två barn i huset tog det ungefär tre kvällar.
    Med Bluetooth aktiverad i mobilen kopplar Handsfree systemet automatiskt på så fort man sätter sig i bilen. Då använder man mikrofonen som kom med Pioneers BT enhet och ljudet ut från högtalarna. Har man dessutom en mobil/mediaspelare som stöder Bluetooth A2DP så kan man trådlöst "streama" musiken till ljudsystemet. Min SE W800i stöder inte detta men handsfreen fungerar ypperligt med mikrofonen monterad is 9-5:ans takkonsol.
    Enheten var ett visnings ex som lossnade för ca 9.500 SEK här i finland. Då ingick dessutom BT enheten och en kabel för I-Pod.
    Bifogar samtidigt några bilder på hur det ser ut i min bil.



Liknande ämnen

  1. Pioneer AVIC-F700BT
    Av lindererik i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 20:08
  2. Pioneer Avic-D3 från USA, byta till EU-mjukvara?
    Av Frogfoot i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-20, 16:01
  3. pioneer AVIC-X1R
    Av Saab Eric i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 23:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •