Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Taklucka, köpa var.. lite frågor

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    192

    Taklucka, köpa var.. lite frågor

    Tjenare!


    Lycka är temporär, som alltid men dom senaste dagarnas solsken har gett mig lite inspration.. Okej okej, en polares BMW gav mig insperationen men till sak


    Jag sökte lite här på forumet och även på Google men jag kan inte hitta nån som säljer eftermarknads luckor (även sk. skyports).. Och då till fråga numbro uno, nån som vet nån/några som säljer? Till pris? Vad bör jag max ge för en färdig installation om sådan går att få?

    Jag letar efter en taklucka med el motor, allt för lathetens skull!


    Jag är ju den som är den, så det är nästan ett krav att installation gå att få med när man köper luckan (givetvis mot extra betalt)


    Mvh,

    PS: Jag hoppas detta va rätt forum del.. jag gick på chassi när det gällde detta men jag inser nog nu att jag kanske skulle landat den här tråden på köpråd?
    Turbo galning

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 030
    Hej.
    Underlättar om du berättar vad det är för bil.

    Rent allmänt är det väldigt svårt att få det bra, läckor osv.
    Sälj din och köp en likadan med taklucka i från början. Det kostar ganska mycket att få en taklucka isatt, jag skulle inte bli förvånad om du fick ge över 10.000 för det.
    9-5 2,3t -02
    9-5 2,0t -02

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    192
    Det är en ng900 Talladega


    Det är ju just det, jag är väldigt nöjd med bilen och att sälja den skulle jag inte göra enbart för takluckans skull :P


    Vet du var man kan få en dit satt?


    Mvh,
    Turbo galning

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    326
    Det finns ett alternativ till och det är att byta tak till ett tak med lucka samt reg.bes därefter.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 316
    OJ!! fundera på att montera en skyport idag??
    Ärligt talat (eldriven eller ej) men har inte sagt något om det varit år 1985. Monterade massor av skyports för 20år sen men idag ska du ha tur om du ens hittar en återförsäljare. Dalhems: http://www.dalhems.se/nyheter/nyadalhems.html var nog den sista firman jag såg hade skyports.
    "El-slidade" luckor för eftermontage vet jag fanns att köpa från Webasto men dessa var snordyra redan då.
    Har även monterat orginalluckor i flertalet bilar men då har jag bytt hela taket med skarvning i a,b & c stolpar. Men göra detta jobb i en gammal 900/9000 oavsett skick kan jag säga direkt är snudd på vansinne om man inte klarar det själv.
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    192
    Tack Hotrodder, hittade lite mer info på webastos hemsida.. http://www.webasto.us/press/en/am_auto_ ... _3425.html

    Någon som vet nån proffsmontör? Gärna med garanti


    Mvh,
    Turbo galning

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    326
    En billig variant måste vara att köpa en på skroten eller av någon som har en gammal bil stående. Jag sålde en gammal audi 100 för ett tag sen för några hundralappar (25L bensin i tanken). Där satt en sådan där öppningsbar skyport. Måste gå att flytta över till annan bil.

    Vad gäller montering finns det en kille som är en jäkel på att såga i tak vet att han åtminstone konverterat en lambo. Och snabbt gick det.

    / F

  8. #8
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 889
    Flyttat till Utseende och Styling.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

Liknande ämnen

  1. Lite frågor om min 93 -04 SS
    Av andre.m i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-24, 15:53
  2. APC boxar lite frågor och frågor om LMM OG900 -90
    Av bixprotman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 11:38
  3. Lite frågor?
    Av masse75 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 15:08
  4. Lite frågor ang 2.0T
    Av Tobbe900T i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-09-06, 09:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •