Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Stererokablar

  1. #1

    Stererokablar

    Plockade ut min orginalstereo för att byta den idag på en 9-3 02:a med AS2
    Det visade sig att de sitter 3 st kontakter på den 2 lite mindre o en stor och på den nya stereon sitter det bara uttag för de 2 små så jag undrar om någon vet vad den stora går till, två av kablarna till den går neråt mot klimatanläggningen o de andra går ihopa det kablarna från de andra kontakterna
    Jag får även inte strömmen att fungerar, slår man ifrån nyckeln så stängs stereon av o antennen går ner o alla inställningarna i stereon försvinner
    Tycker även att monteringshålet är lite för lite så hur plockar man bort plasten som sitter ovanför

    Tacksam för svar
    Emil

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    533
    Medlem#
    6866
    vad är det för radio du använder den nya alltså? Kan ju vara så att du behöver byta plats på den gula och röda kabel prövat detta?


  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    98
    var samma på min 9-5a. gissar på att den som inte passar till stereon går antingen till siden eller till rattfjärren. Är det en pioneer sterio måste du byta plats på gul och röd, detta gör du enklast med "rund-stifften" bara å dra ur å plugga i.

    Mvh Micke
    9-5 2.3T -98 SÅLD!
    NU 9-3 ss Aero -04

  4. #4
    Det är en JVC
    Har skiftat kablarna och nu får jag minnet att fungera
    men jag kan inte få det att fungera som den gamla, att radion var igång tills nyckeln drogs ut, det enda var när nyckeln var till och då stängdes radion när jag vred ifrån nyckeln

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    98
    knepigt. på min stängs inte stereon av alls. utan den får man slå av själv. :S lägg både + kabeln och minnes kabeln på samma. så kommer sterion inte att stänga av sig alls. det är ju ett alternativ i alla fall..

    Mvh Micke
    9-5 2.3T -98 SÅLD!
    NU 9-3 ss Aero -04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •