Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: LÅS EJ AKTUELL!!!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    3

    LÅS EJ AKTUELL!!!

    HEJ har precis blivit ägare till en svartblank saab 9-5 kombi 2,0t -00.

    Har tidigare haft en volvo 945 turbo på ca 220hk.. Det blev en skillnad på natt och dag då det bara är 150hk i saaben.. Men komforten blev ju iaf underbar.

    Skulle därför ha lite tips om trimningen på saab vad man bör tänka på.. Styrs laddtrycket via boxen eller är det som på volvo?

    vad kan man få ut med en 2,0t. Om man bara byter chip och filter? Någon som har filter?

    mvh mattias sundsvall
    VOLVO V70 T5 BSR steg 3
    SÅLD! Saab 9-5 2,0t -00

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 937

    Re: trimtips saab 9-5 -00 2,0t

    Försök använda sökfunktionen först - många av dina frågor finns besvarade där redan.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2005
    Inlägg
    26

    chip

    Jag fick ut 215hk/353nm av bsr på en 9-5 -00:a. Byter du spridare +10hk

    Tobbe
    9-5 Vector 2005

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 654
    Som sagt, sök...

    Två säkra tips.

    http://www.maptun.com/webshop/products. ... storder=26
    http://www.nordictuning.se/main.php?tun ... sub_page=1

    Vad du än gör så kör med orginal luftfilter (räcker till 300 hk) men du kan byta till dieselsnorkeln (sök).

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    19
    Bra köp.Beror mycket på mil och skick förståss.
    Ett tips: montera sänkningssats och kortare dämpare därtill så får du ner bilen ca 30 mm. Du kommer att uppleva bättre kontakt ned vägen och stabil gång. Mycket Acceptabel komfort kvarstår dock.
    Minst 17" fälg. Saab orginal-Aero är svårslagen.
    Därefter bör effekthöjningen verkställas. 2,0 T är mycket lättrimmad och tålig motor för detta ändamål. Steg 1-3 bör ge mellan 200-220 och räcker mycket bra. Därefter kostar det proprotionerligt mycket mer pengar. (och underhåll !)

    Lycka till och ta god tid på dig.

  6. #6

    Re: trimtips saab 9-5 -00 2,0t

    Citat Ursprungligen postat av högga
    HEJ har precis blivit ägare till en svartblank saab 9-5 kombi 2,0t -00.

    Har tidigare haft en volvo 945 turbo på ca 220hk.. Det blev en skillnad på natt och dag då det bara är 150hk i saaben.. Men komforten blev ju iaf underbar.

    Skulle därför ha lite tips om trimningen på saab vad man bör tänka på.. Styrs laddtrycket via boxen eller är det som på volvo?

    vad kan man få ut med en 2,0t. Om man bara byter chip och filter? Någon som har filter?

    mvh mattias sundsvall
    Som sagt, drygt 200hk kan du få om du bara byter programvara.

    Om du kollar på http://jkbpower.egetforum.se
    Så finns det numer program som flashT7 och T7tool som man kan använda för att programmera om sin T7 bil.
    Sen kan du antingen kopiera nån kompis låda eller höra på forumet efter program.

    /JKBPower
    There Is No Power Without Power

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Hur kan man se aktuell bränsleåtgång i OG9-5
    Av skidåkarn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-09-23, 19:30
  2. LÅS EJ AKTUELL!!!
    Av högga i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 00:49
  3. aktuell prisbild 9-5 Aero -00
    Av kjk i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-13, 12:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •