Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Startproblem på en 900 87 !!!

  1. #1

    Startproblem på en 900 87 !!!

    Bilen startar inte! Saab 900 87 medförgasare.
    Använde bilen igår men den lät väldigt konstigt, motorn orkade inte på fyran men gick bättre då man använde chocken. Provade att starta den idag och då startade den inte. Det luktade benis och tände tidvis men den stratade aldrig. Till saken hör att jag lämnat in bilen för att justera CO halt. Kan detta ha påverkat stratförmågan? Verkstad har tidigare bytt fördelarlock och rotor? Vad kan det vara för problem?
    Kan någon hjälpa mig?

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona/Skåne
    Inlägg
    2 017
    Medlem#
    4135
    Kan ju vara att dom ställt ner din cohalt för lågt.
    Går motorn bra annars, går den jämnt?
    Kan ju vara att den inte går på alla cylindrarna, då blir den orkeslös och kan vara väldigt svårstartad.
    Svårt att säga exakt vad felet är, det bästa är nog att be verkstaden som tittat på bilen innan ta en koll på vad det kan vara.

    Mvh jocke
    Second place is the First loser! SAAB 9000 CDE 2,3t -97, SAAB 99 LE -74, Volvo S60II D3

  3. #3
    jag skulle tippa på trasigt membran i förgasaren också.. om den e helt orkeslös ..

  4. #4
    CO-halten var på gränsen när jag besiktade den för en vecka sedan. Så det kan vara det. Vad gör man om den går på tre cylindrar???? Skrota? Har redan kostat på den för många tusenlappar....
    Men jag ska ringa verkstaden.
    Tack för hjälpen /Annie

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona/Skåne
    Inlägg
    2 017
    Medlem#
    4135
    Kan ju vara en tändkabel eller ett stift som gör att den kanske går på 3 cyl.
    Kan vara andra saker också men detta är billigast att kolla först.
    Har du redan lagt flera tusen på den skall du inte skrota den om det är ett litet fel bara. Kan väl inte vara så dyrt att låta verkstaden göra en felsökning.

    Mvh jocke
    Second place is the First loser! SAAB 9000 CDE 2,3t -97, SAAB 99 LE -74, Volvo S60II D3

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Målerås/Växjö
    Inlägg
    689
    Är tändstiften blöta? i så fall prova bränna av dem, kan ju vara så att den har blivit sur.
    Återigen Aero ägare i form av 9k!
    Saab 96 V4
    Rallyåkning med VW

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •