Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 51

Ämne: 9000 Studerande Projekt! Projektarbete:Väghållning?

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av Hedley
    Fattar vad du menar och svaret är både ja och nej.

    Det du riskerar är att tappa komfort iochmed att du kör orginal dämpare och sänknings fjädrar.

    både och är alltid bäst men också alltid dyrast..annars kan du alltid testa att skicka ett mail till ex ge motorsport och skriva till dom att du gör det i skolarbete och fråga om lite rabatt hänvisa till att det ger dom ett gott anseènde lokalt att du kan bära logga etc..vem vet du kanske tjänar några kronor

    3900 är iallafall bra pris för både fjädrar och dämpare jämfört med andra fabrikat etc..
    Ja priset ska man verkligen inte klaga på! det är perfekt.Bra idé ! ska skicka ett mejl o förklara mig men ha en ge motorsport logga ?:P kan det va snyggt:P

  2. #22
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av Hedley
    rcy jag har kört bilar med både och.. 60/40 blir opraktiskt men mycket snyggare.. svar ja den kan se baktung ut med 40/40 men det går som sagt att kapa lite i dom främre eller tricksa och skaffa 35 bak osv..
    MEN lever du i en stad utan farthinder osv..så kan det ju funka ;)
    Lever i Gävle, staden med sämst vägar och flest farthinder i norra europa...och jag skojar inte ett dugg. :(
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  3. #23
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    745
    hehe gör det! formulera dig väl bara..alltid viktigt

    hehe klart det kan..och det är lätt värt det om det inte är över hela bilen vill säga..
    Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    157
    japp får skriva ett tiggarbrev för fattiga studenter.

  5. #25
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 590
    Citat Ursprungligen postat av W3ddy
    Citat Ursprungligen postat av Lusse
    detta skulle jag ha satsat på

    sänksats
    nya bussningar i framvagn och bakvagn, eventuellt powerflex/superflex där det behövs
    steg 3 box

    om budgeten tillåter ett aeropaket
    sänksats 4k
    bussningar fram o bak 2,5k
    steg 3 box 5k
    aeropaket 5k

    detär 16 tusen:P jag har nog max 10 :/
    nja så dyrt behöver det inte bli om du får tag på fina begagnade saker.

    bussningarna skulle nog räcka om du kör orginal och kanske powerflex på ett par ställen inte alla. iaf inte om du skall över steg 3. jag har nya orginal bussningar i helaframvagnen och vilken jäkla skillnad det är.

    styrboxen går att få tag på beg marknaden

    en sänkning räcker till att börjar med behöver inte var en komplett vägghållningskit från början om du nu inte får tag på ett till ett bra pris

    går att hitta aeropaket för betydligt billigare än så
    Saab 9000 cse 93:a 2,3T T5.2 utan TCS (blivande banbil)
    Saab 9-5 SC 2003 - bruksbilen

  6. #26
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    745
    Rcy..dags för dej att åka till trollhättan tror jag..fy fan..vissa gupp är rena mount everest.. och w3ddy..japp tigg på för fan ;D

    samt lyssna nu på mig och lusse om att man inte behöver köpa allt direkt samt att det går att få betydligt billigare bättre beg
    Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.

  7. #27
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av Lusse
    Citat Ursprungligen postat av W3ddy
    Citat Ursprungligen postat av Lusse
    detta skulle jag ha satsat på

    sänksats
    nya bussningar i framvagn och bakvagn, eventuellt powerflex/superflex där det behövs
    steg 3 box

    om budgeten tillåter ett aeropaket
    sänksats 4k
    bussningar fram o bak 2,5k
    steg 3 box 5k
    aeropaket 5k

    detär 16 tusen:P jag har nog max 10 :/
    nja så dyrt behöver det inte bli om du får tag på fina begagnade saker.

    bussningarna skulle nog räcka om du kör orginal och kanske powerflex på ett par ställen inte alla. iaf inte om du skall över steg 3. jag har nya orginal bussningar i helaframvagnen och vilken jäkla skillnad det är.

    styrboxen går att få tag på beg marknaden

    en sänkning räcker till att börjar med behöver inte var en komplett vägghållningskit från början om du nu inte får tag på ett till ett bra pris

    går att hitta aeropaket för betydligt billigare än så
    Okejj lusse du har rätt Går att få ner priserna en aning men Blir nog att jag satsar på väghållningssats och powerflex och kallar projekt arbetet Väghållning och kanske att man kör på ett bromskitt med?

  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av Hedley
    Rcy..dags för dej att åka till trollhättan tror jag..fy fan..vissa gupp är rena mount everest.. och w3ddy..japp tigg på för fan ;D

    samt lyssna nu på mig och lusse om att man inte behöver köpa allt direkt samt att det går att få betydligt billigare bättre beg
    Joo jag är en blocket fantast men jag harinte sett mycket väghållningskitt till salu :P

  9. #29
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    745
    vad ska du med bromskitt till? orginal duger gott och väl när det inte är så mycket effekt..

    svar: ja det kan du göra men i ett projekt arbete ska du även kunna visa på syftet med det vad som har ändrats under projektets gången etc..
    Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.

  10. #30
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av Hedley
    vad ska du med bromskitt till? orginal duger gott och väl när det inte är så mycket effekt..

    svar: ja det kan du göra men i ett projekt arbete ska du även kunna visa på syftet med det vad som har ändrats under projektets gången etc..
    Jag vet att mina bromsar fadade när jag körde lite för snabbt en gång. det var otäckt. tur att rondellen inte var hög Jaa projektets syfte är att få ner hästarna i marken eftersom fwd har lite problem med det speciellt saab en 850 t5 har ju betydligt mycket bättre grepp . Det är det jag vill få iordning på Ner med det i marken innan jag kastar i mer hk som den inte kan hålla

  11. #31
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    745
    okej.. jo det är ju inte fel om man kan använda dom också..

    haha då var det nog p.ga slitage och inte p.ga att det är orginal och inte special grejer..jag kör orginal bromsar med 220+ och kmr snart göra det med 250+ och det funkar alldeles utmärkt..dock skall det bytas ut belägg och till slitsade skivor fram inför bankörning nästa säsong men det är ju en annan femma det..
    Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.

  12. #32
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av Hedley
    okej.. jo det är ju inte fel om man kan använda dom också..

    haha då var det nog p.ga slitage och inte p.ga att det är orginal och inte special grejer..jag kör orginal bromsar med 220+ och kmr snart göra det med 250+ och det funkar alldeles utmärkt..dock skall det bytas ut belägg och till slitsade skivor fram inför bankörning nästa säsong men det är ju en annan femma det..
    Jaa det har aldrig hänt innan men dom va riktigt varma heh. sånt som händer :P

  13. #33
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    745
    haha okej
    Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.

  14. #34
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    157
    Får ta o sätta mig o skriva ett tiggarbrev återkommer hur det blir så får vi prata tsm om vad som ska ändras!

  15. #35
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    745
    jajamän gör så
    Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.

  16. #36
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    157
    Hejsan. Mitt namn är Richard Loord och går Fordonsgymnasiet årskurs 3 är intresserad av använda erat väghållningskitt till mitt projekt arbete om det går som jag tänkt mig.Jag kör saab 9000 -96 2,3T. Tanken med arbetet är att få ner hästkrafterna i backen då en framhjulsdrift lätt vill lyfta upp sig för mycket.Det vill jag förbättra!Min tanke är att sätta på ett väghållningskitt till min 9000 och sätta i hårdare bussningar i framvagn och bakvagn.

    Nu till min fråga. Jag har hört bra rykten om era väghållningskitt både genom Stcs (www.saabturboclub.com) där jag är medlem på och sett att ni annonserar mycket på blocket osv. Nu till min fråga , Har ni lust att sponsra mig ? Det jag är ute efter är 40/40 väghållningsatsen och om ni ger bra rabatt kanske till och med sportbromskittet.Det jag gör för er är att sätta en loga på bilen och kan ha lite reklamblad och någon skylt när jag visar upp mitt projektarbete? Eller vill ni att jag gör något annat för er ? Berätta vad ni tycker så kan vi diskutera fram en bra lösning! Jag ger er en länk på min bil som den ser ut nu. http://www.garaget.org/?car=44101 Och Mitt telefonnummer 0768396509 Hör av er ! Tack på förhand Mvh Richard Loord!





    vad sägs om det här? kääns lite svårt o formulera vill inte låta som en tiggare precis .

  17. #37
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768
    Hej!

    Inte för att vara sån....men har du läst reglerna?

    Tycker det bara diskuteras om ett ev projekt. Det kan man ju göra i OT. För att sedan när du dragit igång arbetet skapa en tråd.

    Eller lägg ut en bild på bilen så blir jag nöjd.

    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  18. #38
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    157
    Ja jag satt och tänkte på det , Men det kommer bli ett projekt ! men jag kan döpa om den och visa vad jag har gjort hitils med

    Edit: Klart=

  19. #39
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768
    Citat Ursprungligen postat av W3ddy
    Ja jag satt och tänkte på det , Men det kommer bli ett projekt ! men jag kan döpa om den och visa vad jag har gjort hitils med

    Edit: Klart=

    Gott!

    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  20. #40
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    157
    Heh kan nån titta på det jag tänkte skicka till Ge och ge en kommentar ? Ni kanske vet bättre hur man ska skriva

Liknande ämnen

  1. Köpråd: Bärbar dator (studerande)
    Av rodge i forum Off Topic
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 10:42
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 13:45
  3. Hjälp med projektarbete i skolan!
    Av beatmeat i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 19:06
  4. Projektarbete, kjolpaket.
    Av WELiN i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-07, 17:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •