Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Multirem

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    172

    Multirem

    Hej

    Idag när jag var ute och åkte så uppstod ett konstigt ljud, ett par minuter senare så small remmen av..

    Vad tror ni jag behöver byta? Behöver man byta remspännaren? Eller byter man bara remmenn?

    Kan det vara så att det är någon rullgrejj som skurit så man skall byta den?


    MVH Joakim
    2 x 9-5 2.0t BioPower, en original och en konverterad

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 787
    spännaren har säkert klarat sig kolla om något lager har skurit i något remhjul borde inte va svårare än så isf är det bara att byta remhjulet som har gått sönder samt en ny rem

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    4
    samma hände mig, lämna in bilen, 2500kr för byte av rem+spännare.

    500mil senare(förra veckan) hoppa remmen igen, då skar vattenpumpen
    hata saab

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    172
    Var ute och kollade på bilen förut ida, visade sig vara vatten pumpen som pajjat ihop, remskivan hade lossnat från axeln, vilket jag tycker verkar vara högst otroligt.

    Kan man köpa pump och rem från biltema utan att man skall behöva vara rädd att det skall pajja ihop efter en vecka eller skall jag beställa från typ speedparts?


    MVH Joakim
    2 x 9-5 2.0t BioPower, en original och en konverterad

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    4
    jag köpte en ny på saab o polarn som jobbar på saab satte dit den, totalt pris 2000kr utan rem, för den var juh ny och hade klarat sig utan skador.

    Köp inte biltema, det vägrade min polare på saab att sätta dit. han hade gjort de åt nån o de passa inte riktigt o han hade fått åka in till jobbet o hämtra packningar osv osv så han vägrade sätta dit biltema vattenpump.
    hata saab

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 960
    Citat Ursprungligen postat av fdr
    jag köpte en ny på saab o polarn som jobbar på saab satte dit den, totalt pris 2000kr utan rem, för den var juh ny och hade klarat sig utan skador.
    .
    Tog han 2000 spänn för att sätta dit en ny rem ?

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    4
    näää byta vattenpump+o-ringar och lägga dit remmen som hoppat för sista gången innan bilen brinner.
    hata saab

  8. #8
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 787
    Citat Ursprungligen postat av fdr
    näää byta vattenpump+o-ringar och lägga dit remmen som hoppat för sista gången innan bilen brinner.
    delarna kan ju inte kostat mer än 1000kr så 2000kr monterat och klart låter jävligt dyrt

  9. #9
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    6 925
    Kansk skulle felsöka lite på varför remmen hoppar av eftersom den normalt inte gör det bara av sig själv...
    Fredrik J

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    172
    Kan någon svara på om biltema pumpen är skit eller ej, så jag vet om jag kan åka och handla en imorrn eller inte så jag kan få ihop bilen.
    2 x 9-5 2.0t BioPower, en original och en konverterad

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    4
    som sagt, jag bytte för 4dagar sen...o köpte en orginal efter inrådan att biltemapumpen va skit.
    hata saab

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    172
    Jo men du bytte inte själv och betalade någon 1500spänn för ett jobb som borde gå på en timme? =S

    Då borde det ju finnas någon som kanske har större erfarenhet som kan säga mig om den funkar bra

    Aja får se vad som dimper ner i bilen.. Tack för hjälpen
    2 x 9-5 2.0t BioPower, en original och en konverterad

  13. #13
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 573
    Citat Ursprungligen postat av MrJo
    Jo men du bytte inte själv och betalade någon 1500spänn för ett jobb som borde gå på en timme? =S

    Då borde det ju finnas någon som kanske har större erfarenhet som kan säga mig om den funkar bra

    Aja får se vad som dimper ner i bilen.. Tack för hjälpen
    Jag vet många som kört länge med Biltema pumpar utan problem, men personligen skulle jag köpa original.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

Liknande ämnen

  1. Vad för multirem?
    Av MrJo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-24, 10:48
  2. multirem
    Av putte65 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-13, 22:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •