Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 28

Ämne: Återställa SRS AIRBAG 9-3 1999

  1. #1

    Återställa SRS AIRBAG 9-3 1999

    Är det någon som vet om man kan återställa SRS enheten efter krasch, eller måste det bytas ut givare / enhet. Alla bältessträckare och airbags är utbytta.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    165

    Släcka SRS-Lampa

    Hej!

    Du får åka till en lämplig verkstad som har utrustning för att släcka den. Lämpligtvis SAAB som använder TECH 2. Det kostar runt 500kr, men eftersom du verkar ha klarat dig fint så borde det ju vara en billig försäkring att lägga ut utifall det skulle hända igen. ;-)

    Burn out keep on driving.

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 571
    SRS styrdon ska bytas ifall det varit med om crash!

    Mvh
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    165

    SRS styrdon??

    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    SRS styrdon ska bytas ifall det varit med om crash!

    Mvh
    ok så det finns ett separat styrdon för srs?
    Så det hela ligger alltså inte i lilla datorn under stolen på 9000?

    Vart sitter detta styrdon i så fall?

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 571

    Re: SRS styrdon??

    Citat Ursprungligen postat av tiger68
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    SRS styrdon ska bytas ifall det varit med om crash!

    Mvh
    ok så det finns ett separat styrdon för srs?
    Så det hela ligger alltså inte i lilla datorn under stolen på 9000?

    Vart sitter detta styrdon i så fall?
    Ja, det är ett "eget" system. Som i 9-3 sitter det under mittkonsollen, i bakkanten. Troligen därnånstans på 9000 också.

    Mvh
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    165

    Re: SRS styrdon??

    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    Citat Ursprungligen postat av tiger68
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    SRS styrdon ska bytas ifall det varit med om crash!

    Mvh
    ok så det finns ett separat styrdon för srs?
    Så det hela ligger alltså inte i lilla datorn under stolen på 9000?

    Vart sitter detta styrdon i så fall?
    Ja, det är ett "eget" system. Som i 9-3 sitter det under mittkonsollen, i bakkanten. Troligen därnånstans på 9000 också.

    Mvh

    Är det i detta styrdon som lampan sätts? eller är det i datorn under stolen?

  7. #7
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 012

    Re: SRS styrdon??

    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    Som i 9-3 sitter det under mittkonsollen, i bakkanten. Troligen därnånstans på 9000 också.
    På 9000 sitter det längst fram på tunneln vid torpedväggen.

    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  8. #8
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 012

    Re: SRS styrdon??

    Citat Ursprungligen postat av tiger68
    eller är det i datorn under stolen?
    Nix.

    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    165

    SRS-släckning

    Efterlyses.
    Det kostar minst 500 spänn att släcka denna lampa hos SAAB.
    Och det beror ju faktiskt på ett enligt mig FELKONSTRUERAT SYSTEM.
    Om den av någon orsak sätt pga dåligt batteri och tex en stereo startar när man vrider på nyckeln, eller som ACC startar alltid i AUTO om man kör på det, alla lampor och övrig elektronik drar stöm då också. alltså är systemet felkonstruerat som inte kan självåterställa vid sättning av fel i det läget.
    Ytterligare alternativ i konstruktionen skulle kunnat ha varit just att om man kopplar loss batteriet och sedan återsluter det, skulle SRS kunnat göra en ny kontroll, det spelar ju mindre roll för mig som bilägare om jag kan släcka efter ett sådant fel själv. eftersom en anna typ av fel som tex brusten kabel eller kortis då skulle sätta srs igen.

    Hursom helst.
    SRS-dator utjänt sådan eller utbytt efterlyses för disikering.
    Någon nära SKÖVDE som har en dito? Som kan donera denna för foskning?
    Så kanske vi kan lösa hur vi ska släcka den själva vid denna typ av fel i framtiden. Det kan inte vara omöjligt att lösa. Inte ens svårt. Bara vi får något att testa på.

    MVH Tiger68
    Med elektronikingenjörskamraten Ibex.

  10. #10
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622

    Re: SRS-släckning

    Citat Ursprungligen postat av tiger68
    Efterlyses.
    Det kostar minst 500 spänn att släcka denna lampa hos SAAB.
    Och det beror ju faktiskt på ett enligt mig FELKONSTRUERAT SYSTEM.
    Om den av någon orsak sätt pga dåligt batteri och tex en stereo startar när man vrider på nyckeln, eller som ACC startar alltid i AUTO om man kör på det, alla lampor och övrig elektronik drar stöm då också. alltså är systemet felkonstruerat som inte kan självåterställa vid sättning av fel i det läget.
    Ytterligare alternativ i konstruktionen skulle kunnat ha varit just att om man kopplar loss batteriet och sedan återsluter det, skulle SRS kunnat göra en ny kontroll, det spelar ju mindre roll för mig som bilägare om jag kan släcka efter ett sådant fel själv. eftersom en anna typ av fel som tex brusten kabel eller kortis då skulle sätta srs igen.

    Hursom helst.
    SRS-dator utjänt sådan eller utbytt efterlyses för disikering.
    Någon nära SKÖVDE som har en dito? Som kan donera denna för foskning?
    Så kanske vi kan lösa hur vi ska släcka den själva vid denna typ av fel i framtiden. Det kan inte vara omöjligt att lösa. Inte ens svårt. Bara vi får något att testa på.

    MVH Tiger68
    Med elektronikingenjörskamraten Ibex.
    Troligtvis är det ett lagkrav som ligger bakom SRS-lamps funktionaliteten.

    När det gäller disikering av ECU så skulle jag nog säga att det ligger i mjukvaran, så hur du ska "ändra den" genom att bara öppna boxen låter för mig som ett mysterium.. Bättre isåfall att du lyssnar av diagnostrafiken när man släcker lampan och gör ett eget interface som skickar just den trafiken.

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    165

    skratt

    Har besiktigat 2 ggr med lysande SRS lampa. likaså min far.
    Skulle det vara ett lagkrav så skulle det ha blivit en 2:a alltså ombesiktning på det. Och vad jag förstått så kan man tydligen med tech 2 släcka lampan för gott oavsett hur funktionaliteten är på airbagen. Vad gör då bilprovningen???


    Skall man göra som du säger så måste man ha en logger mellan serviceuttaget och en servicedator, och om man nu har tillgång till en servicedator så kan man lika gärna använda den till att utföra dessa jobb med. så jag kan bara skratta gott åt din kommentar.

    Huruvida mina tankar vidare går vill jag icke dryfta här. Men din variant är inte en lösning för dagen.


    MVH Tiger68

  12. #12
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622

    Re: skratt

    Citat Ursprungligen postat av tiger68
    Har besiktigat 2 ggr med lysande SRS lampa. likaså min far.
    Skulle det vara ett lagkrav så skulle det ha blivit en 2:a alltså ombesiktning på det. Och vad jag förstått så kan man tydligen med tech 2 släcka lampan för gott oavsett hur funktionaliteten är på airbagen. Vad gör då bilprovningen???


    Skall man göra som du säger så måste man ha en logger mellan serviceuttaget och en servicedator, och om man nu har tillgång till en servicedator så kan man lika gärna använda den till att utföra dessa jobb med. så jag kan bara skratta gott åt din kommentar.

    Huruvida mina tankar vidare går vill jag icke dryfta här. Men din variant är inte en lösning för dagen.


    MVH Tiger68
    Eh, jag säger inte att det är lagkrav på att airbagen måste funka på besiktningen (för det har jag ingen aning om) men däremot att indikeringen måste lysa för att visa föraren att det har funnits/finns ett fel på airbag systemet.

    Sen om du gillar det eller inte, det är ditt problem..

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    165

    Re: skratt

    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Citat Ursprungligen postat av tiger68
    Har besiktigat 2 ggr med lysande SRS lampa. likaså min far.
    Skulle det vara ett lagkrav så skulle det ha blivit en 2:a alltså ombesiktning på det. Och vad jag förstått så kan man tydligen med tech 2 släcka lampan för gott oavsett hur funktionaliteten är på airbagen. Vad gör då bilprovningen???


    Skall man göra som du säger så måste man ha en logger mellan serviceuttaget och en servicedator, och om man nu har tillgång till en servicedator så kan man lika gärna använda den till att utföra dessa jobb med. så jag kan bara skratta gott åt din kommentar.

    Huruvida mina tankar vidare går vill jag icke dryfta här. Men din variant är inte en lösning för dagen.


    MVH Tiger68
    Eh, jag säger inte att det är lagkrav på att airbagen måste funka på besiktningen (för det har jag ingen aning om) men däremot att indikeringen måste lysa för att visa föraren att det har funnits/finns ett fel på airbag systemet.

    Sen om du gillar det eller inte, det är ditt problem..

    /Henrik
    Om det nu skulle vara ett lagkrav på det verkar ju lite underligt, eftersom det finns bilar med airbags som inte ens har någon varningslampa. Dessutom vet jag att man med TECH 2 kan släcka lampan för gott, alltså skulle det enligt ditt resonemang vara ett lagbrott man gör på SAAB, eftersom systemet finns kvar, och inte längre kan visa dess funktion.

    Att släcka den förgott bör ju vara upp till varje ägare så där disskuterar jag inte ens. Men möjligheten finns.

    Och att den lyser för att tala om för mig att det funnits/finns ett fel är helt ok, men att i program göra så att den inte kan reseta sig själv är mkt dåligt gjort. DÄRFÖR VILL JAG HITTA ETT SÄTT ATT SLÄCKA DEN SJÄLV.
    Och slippa åka till SAAB för att göra det. Det är förvisso en billig livförsäkring, men jag själv har inte för tillfället råd att åtgärda det. Och jag vet att det finns de som fortsätter åka på samma sätt för att de inte har råd att åtgärda.
    Hur somhelst helt ok med att systemet talar om för mig att det varit eller är fel. Men det är mkt mkt mkt enkelt att se till att en reset kan göras vid tex kabelbrott som blivt åtgärdat, låg batterinivå, eller någon annan variant som är pga man inte krockat eller att det fortfarande finns ett fel.

    Hur som helst vill jag fortfarande själv kunna släcka denna lampa=reset av SRS-boxen.
    Och den dagen jag hittar en enkel lösning lägger jag upp det i SAAB-forrumet.
    Varför? Jo för att alla som har en felindikering enkelt ska kunna kontrollera detta genom att släcka/reseta och sedan om lampan lyser igen efter det, så vet man ju om det finns ett fel. Då kan man om man vill, åtgärda det.


    MVH Tiger68

  14. #14
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622

    Re: skratt

    Citat Ursprungligen postat av tiger68
    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Citat Ursprungligen postat av tiger68
    Har besiktigat 2 ggr med lysande SRS lampa. likaså min far.
    Skulle det vara ett lagkrav så skulle det ha blivit en 2:a alltså ombesiktning på det. Och vad jag förstått så kan man tydligen med tech 2 släcka lampan för gott oavsett hur funktionaliteten är på airbagen. Vad gör då bilprovningen???


    Skall man göra som du säger så måste man ha en logger mellan serviceuttaget och en servicedator, och om man nu har tillgång till en servicedator så kan man lika gärna använda den till att utföra dessa jobb med. så jag kan bara skratta gott åt din kommentar.

    Huruvida mina tankar vidare går vill jag icke dryfta här. Men din variant är inte en lösning för dagen.


    MVH Tiger68
    Eh, jag säger inte att det är lagkrav på att airbagen måste funka på besiktningen (för det har jag ingen aning om) men däremot att indikeringen måste lysa för att visa föraren att det har funnits/finns ett fel på airbag systemet.

    Sen om du gillar det eller inte, det är ditt problem..

    /Henrik
    Om det nu skulle vara ett lagkrav på det verkar ju lite underligt, eftersom det finns bilar med airbags som inte ens har någon varningslampa. Dessutom vet jag att man med TECH 2 kan släcka lampan för gott, alltså skulle det enligt ditt resonemang vara ett lagbrott man gör på SAAB, eftersom systemet finns kvar, och inte längre kan visa dess funktion.

    Att släcka den förgott bör ju vara upp till varje ägare så där disskuterar jag inte ens. Men möjligheten finns.

    Och att den lyser för att tala om för mig att det funnits/finns ett fel är helt ok, men att i program göra så att den inte kan reseta sig själv är mkt dåligt gjort. DÄRFÖR VILL JAG HITTA ETT SÄTT ATT SLÄCKA DEN SJÄLV.
    Och slippa åka till SAAB för att göra det. Det är förvisso en billig livförsäkring, men jag själv har inte för tillfället råd att åtgärda det. Och jag vet att det finns de som fortsätter åka på samma sätt för att de inte har råd att åtgärda.
    Hur somhelst helt ok med att systemet talar om för mig att det varit eller är fel. Men det är mkt mkt mkt enkelt att se till att en reset kan göras vid tex kabelbrott som blivt åtgärdat, låg batterinivå, eller någon annan variant som är pga man inte krockat eller att det fortfarande finns ett fel.

    Hur som helst vill jag fortfarande själv kunna släcka denna lampa=reset av SRS-boxen.
    Och den dagen jag hittar en enkel lösning lägger jag upp det i SAAB-forrumet.
    Varför? Jo för att alla som har en felindikering enkelt ska kunna kontrollera detta genom att släcka/reseta och sedan om lampan lyser igen efter det, så vet man ju om det finns ett fel. Då kan man om man vill, åtgärda det.


    MVH Tiger68
    Jo jag fattar vad du vill åstadkomma, och jag har inte försökt hindra dig att göra det.

    Lycka till!

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    165

    Re: skratt

    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Citat Ursprungligen postat av tiger68
    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Citat Ursprungligen postat av tiger68
    Har besiktigat 2 ggr med lysande SRS lampa. likaså min far.
    Skulle det vara ett lagkrav så skulle det ha blivit en 2:a alltså ombesiktning på det. Och vad jag förstått så kan man tydligen med tech 2 släcka lampan för gott oavsett hur funktionaliteten är på airbagen. Vad gör då bilprovningen???


    Skall man göra som du säger så måste man ha en logger mellan serviceuttaget och en servicedator, och om man nu har tillgång till en servicedator så kan man lika gärna använda den till att utföra dessa jobb med. så jag kan bara skratta gott åt din kommentar.

    Huruvida mina tankar vidare går vill jag icke dryfta här. Men din variant är inte en lösning för dagen.


    MVH Tiger68
    Eh, jag säger inte att det är lagkrav på att airbagen måste funka på besiktningen (för det har jag ingen aning om) men däremot att indikeringen måste lysa för att visa föraren att det har funnits/finns ett fel på airbag systemet.

    Sen om du gillar det eller inte, det är ditt problem..

    /Henrik
    Om det nu skulle vara ett lagkrav på det verkar ju lite underligt, eftersom det finns bilar med airbags som inte ens har någon varningslampa. Dessutom vet jag att man med TECH 2 kan släcka lampan för gott, alltså skulle det enligt ditt resonemang vara ett lagbrott man gör på SAAB, eftersom systemet finns kvar, och inte längre kan visa dess funktion.

    Att släcka den förgott bör ju vara upp till varje ägare så där disskuterar jag inte ens. Men möjligheten finns.

    Och att den lyser för att tala om för mig att det funnits/finns ett fel är helt ok, men att i program göra så att den inte kan reseta sig själv är mkt dåligt gjort. DÄRFÖR VILL JAG HITTA ETT SÄTT ATT SLÄCKA DEN SJÄLV.
    Och slippa åka till SAAB för att göra det. Det är förvisso en billig livförsäkring, men jag själv har inte för tillfället råd att åtgärda det. Och jag vet att det finns de som fortsätter åka på samma sätt för att de inte har råd att åtgärda.
    Hur somhelst helt ok med att systemet talar om för mig att det varit eller är fel. Men det är mkt mkt mkt enkelt att se till att en reset kan göras vid tex kabelbrott som blivt åtgärdat, låg batterinivå, eller någon annan variant som är pga man inte krockat eller att det fortfarande finns ett fel.

    Hur som helst vill jag fortfarande själv kunna släcka denna lampa=reset av SRS-boxen.
    Och den dagen jag hittar en enkel lösning lägger jag upp det i SAAB-forrumet.
    Varför? Jo för att alla som har en felindikering enkelt ska kunna kontrollera detta genom att släcka/reseta och sedan om lampan lyser igen efter det, så vet man ju om det finns ett fel. Då kan man om man vill, åtgärda det.


    MVH Tiger68
    Jo jag fattar vad du vill åstadkomma, och jag har inte försökt hindra dig att göra det.

    Lycka till!

    /Henrik

    nej jag har inte sett dig stå ivägen, men min tolkning är att du tycker att vi kan skita i om det finns andra lösningar eftersom det går att fixa det så billigt på saab.
    varför en byta hjul eller bromsbelägg själv i så fall.

    Jag har dragit lite här å där för att försöka få detta att komma framåt, men det blir bara en massa löjliga komentarer...


    MVH Tiger68

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    165

    SRS-SYSTEMET

    Ingår bältessträckarna i srs-systemet?

    Tack på förhand

    MVH Tiger68

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    165

    lite länkar

    http://debatt.passagen.se/show.fcgi?...00000004054032

    "SRS-lampa

    Har just fått samma problem efter att ha fixat torkar, reläet.
    Jag hade demonterat handskfacket, vilket är nödvändigt för att komma åt en hel del av reläna. På detta sitter ett motstånd om man inte har passagerarkrockudde. Sladden till detta är kort så man tar loss kontakten och lägger handskfacket åt sidan... Om man i detta läge slår på tändingen, så kommer man ha en tänd SRS-lampa efter det. Det betyder alltså bara att det varit (eller möjligen fortfarande är) ett avbrott i kretsen.

    Endast SAAB-verkstäder, eller verkstäder med rätt analysutrustning, kan släcka felkoder...

    Det kostar allt mellan 700 och gratis tydligen. Bilprovningen bryr sig inte om lampan, det framgår tydligen t o m på deras hemsida under Frågor och svar.

    Jag minns inte var ditt relä sitter, men om det sitter på ett ställe som innebär att man brutit nåt i kretsen till SRS så är nog det svaret."

    http://www.bilprovningen.se/externt/...9?OpenDocument


    Mvh tiger

  18. #18
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 485
    Medlem#
    6901

    Re: lite länkar

    Citat Ursprungligen postat av tiger68
    http://debatt.passagen.se/show.fcgi?...00000004054032

    "SRS-lampa

    Har just fått samma problem efter att ha fixat torkar, reläet.
    Jag hade demonterat handskfacket, vilket är nödvändigt för att komma åt en hel del av reläna. På detta sitter ett motstånd om man inte har passagerarkrockudde. Sladden till detta är kort så man tar loss kontakten och lägger handskfacket åt sidan... Om man i detta läge slår på tändingen, så kommer man ha en tänd SRS-lampa efter det. Det betyder alltså bara att det varit (eller möjligen fortfarande är) ett avbrott i kretsen.

    Endast SAAB-verkstäder, eller verkstäder med rätt analysutrustning, kan släcka felkoder...

    Det kostar allt mellan 700 och gratis tydligen. Bilprovningen bryr sig inte om lampan, det framgår tydligen t o m på deras hemsida under Frågor och svar.

    Jag minns inte var ditt relä sitter, men om det sitter på ett ställe som innebär att man brutit nåt i kretsen till SRS så är nog det svaret."

    http://www.bilprovningen.se/externt/...9?OpenDocument


    Mvh tiger
    Gjorde precis samma grejj på min förra 9000.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  19. #19
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481
    de va hemskt va massa gamla srs-trådar tiger68 börjat rota i.

    Ser faktiskt inte riktigt problemet utan allt verkar bottna i att tiger har en dålig privatekonomi..

    Vanligvis kostar ju detta struntsummor hos saab, är ju oftast upp till den lokale verkstan att bestämma pris, tror de kostar runt 100 lappen här hoss saab, alla sånna smågrejer kostar runt då, programerade in larmdosor 100kr/st

    Ser allvarligt talat inte vad det är att hänga upp sig, köper man en ny bil nu kan man ju knappt byta olja på den själv, de är väl snarare nått att hänga upp sig på än att man på nått vis klantat till så srslampan lyser, oftast beror det på att man varit i och klabbat i kablar osv.
    Tycker nog det känns viktigt att man får veta vad felet ligger och man kan få det åtgärdat, jag skulle aldrig åka runt med ett airbagsystem som är ur funktion, hur säker bilen än är utan det, den dagen de smäller kan ju ev bli den siste och då snålat in några hundralappar vet jag nog aldrig om jag skulle klara att förlåta, änn värre om någon passagerare skadade sig mer än nödvändigt för jag snålat in på airbagen.

    kör vidare med tänd lampa eller gör något åt det, är ju upp till var och en, får nog va GRYMT självsäker om jag skulle i och klabba med det.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  20. #20
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 303
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Tycker nog det känns viktigt att man får veta vad felet ligger och man kan få det åtgärdat, jag skulle aldrig åka runt med ett airbagsystem som är ur funktion, hur säker bilen än är utan det,
    Om lampan förblir släckt har felet sälvläkt och därmed är systemet i gång. Har felet inte självläkt återkommer lampan vid nästa motorstart och då tarvar det en felkodsutläsning, felsökning och byte av trasig detalj. Om du visste hur många fel som ett flygplan kan indikera men som försvinner efter en mjukvaruåterställning av varningarna.

    Skulle med glädje nyttja en Tiger68 SRS-återställare. Man vet också vanligtvis vad som hänt när SRS-lampan tänts. Felsökning med att dra säkringar, provat att starta med dålig batteri och sedan väntat med att hämta hjälpstart, trasig överladdande generator, vridit på tändningen utan SRS-lampa inkopplat, etc. etc.

    Enligt Bilkompaniet Luleå så är en icke fungerade AirBag lika med tänd SRS-lampa. SRS-lampa som självtestat (lyst) vid uppstart och sedan inte tänts så är det inget fel på systemet. I Halmstad (Bendt Bil) menade man att man altid släckte lampan och bad kunden återkomma om lampan tänts, ingen felsökning vid första tänd SRS-lampa.problemet är inte så stort så att man behöver misstro en Tiger68 återställare.

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

Liknande ämnen

  1. Återställa felkoder på OG9-5
    Av Lilleman61 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2020-06-13, 00:29
  2. Återställa urkopplad airbag OG9-5
    Av flash-71 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2016-08-24, 22:47
  3. återställa servicemeddelande???
    Av Mick i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-30, 16:00
  4. Återställa Servicedata i sid.
    Av Aerodynamics i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 20:49
  5. Hur återställa pystrimmning?
    Av bart112 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 02:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •