Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 40

Ämne: Creds till Speedparts!

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    977

    Creds till Speedparts!

    Måste bara säga hur nöjd jag med speedparts! Beställde lite grejjor i söndagskväll. Öppnade brevlådan så här på förmiddagen och gissa vad som ligger i den? Jo en avi från just speedparts! Inte illa alltså. Riktigt kort leveranstid, å jag bor ändå i Örnsköldsvik.

    Creds till er på Speedparts som lyckas få iväg grejjorna så att man har dem så här jävla tidigt, det skulle jag vilja se hos fler företag!



    /Mvh Björn

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    5737
    Kan bara instämma. Vet inte hur de bär sig åt men fort går de.. Beställde själv bl a två kolvar till bomsoken. Fick två olika stora. Hmm, mejlade o fick till svar att de skickar rätt kolv tillsammans med ett frankerat och adresserat kuvert. De e service de.
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 739
    Har själv åxå bara goda erfarenheter av dom. Har handlat lite grann, och
    allt har kommit inom några dagar. Kanon!

    Men delvis beror det på vad man beställer, om det finns hemma, m.m.


    Mvh

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 071
    jag bor i Kalix och jag brukar få mina delar från speedparts efter ca 3-4dagar ibland snäppet längre. det är bra med tanke på hur långt bort jag bor från dem.

    är så nöjd man kan bli. har fått hur bra service som helst därifrån. helnöjd

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    107
    Väntar fortfarande på min viggenkoppling som jag beställde vecka 1... Senast jag prata med dem så sa de att den kommer till deras lager 10e februari

    Men men... går ju att förstå... har beställt MASSOR tidigare och aldrig haft bekymmer... De är ju ett företag oxå minsann och det blir problem ibland helt enkelt...

    OJ nu ryser jag av medmänsklighet

    Mvh Cal
    BRUKARN

    Det är inte farten som dödar, det är smällen. Eller som vi cowboys säger: ”it’s not the fart that kills, it´s the smell"

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1 501
    Beställde ombyggnadskit till Hydraulisk koppling i början av sommaren, v. 23 tror jag det var.
    V.26 stängde dom för semester och då hade jag inte fått prylarna.
    Så det blev till att ringa skroten istället.

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 071
    Citat Ursprungligen postat av _JB_
    Beställde ombyggnadskit till Hydraulisk koppling i början av sommaren, v. 23 tror jag det var.
    V.26 stängde dom för semester och då hade jag inte fått prylarna.
    Så det blev till att ringa skroten istället.
    det kan jag förstå, för det hade VÄLDIGT mycket beställningar innan semestern, och jag hade 1 av dem fick gott vänta jag också tills efter semestern

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 670
    Ska jag komma med lite anticreds då...

    Jag skulle beställa följande momentstag av Speedparts 51,0685, Speedparts anger att den skall passa på 98- Manuell. Men när jag kollade upp O/E numret som de anger mot EPC så stog det att den skulle passa från 00 och framåt, så jag mailade Speedparts för att fråga hur det låg till men fick inget svar så jag fick ringa istället. Då fick jag beskedet från dem att det inte skulle vara några problem och delen skulle passa. Så jag beställde... Ja vad tror ni, inte en chans att den passar. Mailade till Speedparts och fick ett svar men sedan har de inte svarat på mitt mail som jag skickade i onsdags. Har skickat ett nytt mail ikväll så får man se om man får något svar. Föresten, Speedparts har fortfarande inte ändrat sin felaktiga uppgift som de har på sin sida.

    Tack för det Speedparts...

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av -Cal-
    Väntar fortfarande på min viggenkoppling som jag beställde vecka 1... Senast jag prata med dem så sa de att den kommer till deras lager 10e februari

    Men men... går ju att förstå... har beställt MASSOR tidigare och aldrig haft bekymmer... De är ju ett företag oxå minsann och det blir problem ibland helt enkelt...

    OJ nu ryser jag av medmänsklighet

    Mvh Cal
    Hehe samma här! beställde min viggen koppling i början av dec! men den har inte kommit än!
    så det är bara att ha tålamod! men bilen måste ju hinna bli klar till knutan

  10. #10
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887
    En Viggentryckplatta (ny) har jag till salu för 1300:- om ni inte orkar vänta på Speedparts
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 670
    Citat Ursprungligen postat av Psycho Dave
    Ska jag komma med lite anticreds då...

    Jag skulle beställa följande momentstag av Speedparts 51,0685, Speedparts anger att den skall passa på 98- Manuell. Men när jag kollade upp O/E numret som de anger mot EPC så stog det att den skulle passa från 00 och framåt, så jag mailade Speedparts för att fråga hur det låg till men fick inget svar så jag fick ringa istället. Då fick jag beskedet från dem att det inte skulle vara några problem och delen skulle passa. Så jag beställde... Ja vad tror ni, inte en chans att den passar. Mailade till Speedparts och fick ett svar men sedan har de inte svarat på mitt mail som jag skickade i onsdags. Har skickat ett nytt mail ikväll så får man se om man får något svar. Föresten, Speedparts har fortfarande inte ändrat sin felaktiga uppgift som de har på sin sida.

    Tack för det Speedparts...
    Kan tillägga att Speedparts svarade idag, tydligen så hade ett mail försvunnit i cyberjymden. Men jag sitter fortfarande med fel del, får se vad som händer.

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    västerås
    Inlägg
    103
    vi beställde nya drivknutar, oljefilter + oljeplugg till våran bil..
    fick dom 2dagar efter
    till och med ett SAAB-orginalfilter trodde jag inte om jag ska vara ärlig.
    Cutlass S -71, og900S -91, ng9-3sc -09

  13. #13
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 522
    Instämmer också, men leveranstiden är en trevlig pryl som ändå inte kan mäta sig med deras kundservice, den är helt superb. Öppet och lyhört jämt.
    mvh Johan Kullberg

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Lund och Östergötland
    Inlägg
    132
    Kan bara instämma jag med, alltid snabb leverans och väldigt snabbt och bra bemötande på frågor.
    Saab 9-3 SE T5 -00 Bruksbil
    Porsche 944 Turbo -90 Banbil och busbil

  15. #15
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 618
    Ja jag gillar också Speedparts! Kundservicen är enormt bra, och bra priser och leveranstiden kan jag heller aldrig klaga på. En gång saknades en liten grej i lager och Claes skickade det övriga direkt och sen den resterande grejen kom i kuvert följande vecka. Jag får intrycket när jag ringer eller mailar till Speedparts att ingenting är omöjligt, och man får svar på mail ofta inom en timme. Även på kvällen! Så för min del är det bara tummen upp!
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 298
    Enda anledningen till att jag köper delar på Speedparts är att jag är snål. Om deras priser hade legat i nivå med andra firmors finns det inte en chans i helvete att jag hade köpt en pryl till på det stället. Jag har köpt delar av dom vid många tillfällen och blivit missnöjd med deras service två gånger av tre. I somras var det nära att min motor som gått 1000 mil sedan totalrenovering rasade igen pga. att kamkedjesträckaren gav upp (behöver jag säga att jag inte köpte ny sträckare på Speedparts?). Detta är ett exempel av många.
    Angående kundservicen så varierar den från bra till usel beroende på om den man pratar med har en bra dag eller inte. Ibland får man fel grejer, ibland är passformen skit, ibland fattas det saker och ibland funkar det perfekt. Man brukar förstå varför det är låga priser på delarna när man packar upp dom, det är väl bara att konstatera att man får vad man betalar för. Många av Speedparts produkter är bra grejer men det räcker att en del av fem är dålig för att man ska bli missnöjd.

    Många har bra erfarenheter av detta företag och det är ju positivt, önskar att jag också hade varit lika nöjd som ni verkar vara.

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    310
    Claes på speedparts är en klippa!! han fixar allt!!

    ja har beställt massor av dem och det har kommit dagen efter..

    Nu väntar jag på nya tryckröret från Abbott... och lita slangar!
    Saab 93 ViggenR

  18. #18
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 922
    Citat Ursprungligen postat av E Larsson
    Jag har köpt delar av dom vid många tillfällen och blivit missnöjd med deras service två gånger av tre. I somras var det nära att min motor som gått 1000 mil sedan totalrenovering rasade igen pga. att kamkedjesträckaren gav upp (behöver jag säga att jag inte köpte ny sträckare på Speedparts?).
    Kedjespännaren hade aldrig kunnat vara dålig om du köpt den på Saab?

  19. #19
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 304
    Har tappat allt förtoende för denna firma, de som skedde är inte lämpligt att skriva ut här.
    Älskad utav många hatad av desto fler
    bästa ET 12,18 högstaslutfart 204 kmh
    http://www.garaget.org/?car=56564

  20. #20
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 071
    ja det var då en massa kritik som börjar bolma upp...

    Finns nog ingen firma i hela världen som inte har sumpat en enda leverans... inser ni egentligen hur mycket jobb tex Speedparts har? det är helt omöjligt att kunna lyckas skicka ut alla beställningar dagen det kommer in.

    nån sa at ah aldrig ska köpa från Speedparts mer.. ja gå du till saab. kan sägas direkt att det inte är nå bättre. tror du inte att Saab också kan ha leverans problem? Kvalitèn från saab är då inte nå bättre än speedparts heller.

    Men nog får du betala mer än dety dubbla för varje del, som kn rackla precis lika mycket som från Saab.

Liknande ämnen

  1. Speedparts extraktorgrenrör till og900 T16, funkar ej till -84?
    Av Hyperkub i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-03-26, 14:09
  2. Speedparts frontspoiler till 9-3SS/SC
    Av Pelle i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 77
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 23:25
  3. Speedparts nätgrill till 9-5 02-05?
    Av 93t i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 22:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •