Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Byta orginalstereo till en JVC KW-XG701

  1. #1

    Byta orginalstereo till en JVC KW-XG701

    Tjenare
    Det är så att jag har tänkt att kasta ut orginalstereon i min bil och ersätta den med en JVC KW-XG701 dubbel din. Nu undrar jag om det är bara att plugga in den nya och om den passar i hålet utan ingrepp, har aldrig hanterat dubbeldinare innan samt om alla högtalarna fungerar, om inte vad behövs isåfall mer. samt styrningen till antennen och kontrollerna i ratten, enligt BRL hemsida ska det fungera
    Bilen är en 9-3 2,0T SE årsmodell 02 med ASC2.

    + om man ska sätta högtalare i framdörrrarna är det komplicerat att dra kablarna till stereon

    MVH Emil, En nybörjare

  2. #2
    tjena! Duger inte den stereon som du har i då?

    Mät om orginal stereon är DIN X 2!

    Iallafall på 9-5 an så sitter iso-kontakterna (i det nedre vänstra hörnet)
    fast i en plåt så det bara är att dra ur stereon och lika lätt trycka dit den utan att själv trycka dit några sladdar!

    Har du inget befintligt i framdörrarna?? inga högt galler?

    / Anders

  3. #3
    Jag vill byta ut stereon på grund av att jag vill ha en som spelar mp3.

    I dörrarna sitter det galler, har ej kollat vad som sitter bakom,

    MVH Emil , En nybörjare

    9-3 2,0TSE 02.a

  4. #4
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156

    Re: Byta orginalstereo till en JVC KW-XG701

    Citat Ursprungligen postat av mille_tirup
    Nu undrar jag om det är bara att plugga in den nya och om den passar i hålet utan ingrepp,
    Du behöver eventuellt ta bort den lilla plastbiten mellan stereon & sidden. (På ng900 tror jag det är lite värre att få plats däremot då sidden är större och det inte sitter nån löstagbar plastbit där) Men förutom det så borde den passa. (i alla fall bredd och höjd-mässigt. Djup vet jag inte men bör gå även om det kan vara lite tajt bakom..

    Citat Ursprungligen postat av mille_tirup
    , har aldrig hanterat dubbeldinare innan samt om alla högtalarna fungerar, om inte vad behövs isåfall mer.
    Har du AS2 med högtalare bak i hatthyllan och fram i panelen och inga högtalare i dörrarna så ska det funka rakt av.

    Det är när det är AS3 och högtalare i dörrarna med det separata orignalslutsteget som det blir probbs att få det att funka rakt av.

    Dock kan det vara så att du behöver koppla ur några av kablarna bak i kontaktstycket på stereon som originalstereon använder för att "prata" med sidden.

    Om inte jag är ute och cyklar helt så är det en separat kontakt för det på 9-3. Alltså bara att strunta i att koppla in de sladdarna på nya stereon. (Informationen om radiostationer etc kommer alltså att försvinna från sidden).

    Citat Ursprungligen postat av mille_tirup
    + om man ska sätta högtalare i framdörrrarna är det komplicerat att dra kablarna till stereon
    Har uppfattat det som att vissa bilar verkar ha det fördraget. Andra verkar inte ha det. Har du tur sitter sladdar där och som går in till en tom kontakt i närheten av originalslutstegets plats. Annars så får du försöka pilla igenom kablar genom kontakten mellan dörr och kaross.. Tight, men överdriver du inte kabelarean så bör det gå.

    Tänk på en sak bara... Om du vill titta på högtalarna i dörrarna eller sätta in högtalare i dörrarna.. Gallren går INTE att ta bort utan att skada dom. De sitter fast i dörrsidan och högtalaren är monterad BAKOM dörrsidan. Alltså. Enda sättet att komma åt högtalarna är att plocka av dörrsidan. Inte att bryta bort gallret.


    Citat Ursprungligen postat av mille_tirup
    samt styrningen till antennen och kontrollerna i ratten, enligt BRL hemsida ska det fungera
    Vet inte hur detta funkar... Finns ju modeller som fixar rattknapparna, men om och hur det ska kopplas osv, vet jag inte. Antagligen står det väl i bruksanvisningen till stereon hur du ska göra, hoppas jag?
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  5. #5
    Tackar för svaret, kommer troligtvis att köpa stereon imorron

    MVH Emil

  6. #6
    Hur ska man göra när man ska plocka ut plastbiten under siden, ser ut som man måste såga en del samt hur är siden upphängd

    Mvh Emil

Liknande ämnen

  1. Byta ut orginalstereo mot after market
    Av Missanpassad i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-07-13, 00:22
  2. Byta orginalstereo i 9-3ss med CANBUS Interface ?
    Av Telle i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 20:27
  3. Byta ut Saab 9-3ss orginalstereo?
    Av w_e_s_s_e i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 18:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •