Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Begagnatlistan på nätet?

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Begagnatlistan på nätet?

    Har funnits innan iaf, någon som vet vart jag hittar den?

    Har ringt runt till några bilhandlare men de skiter ju i vilken utrustning jag har, jag säger 9-5 Aero 04, 4700 mil med alla utr förutom ventilerade stolar och taklucka.

    Jaja säger dem och mumlar fram 155K enligt deras lista

    Uppenbart att de inte vill betala för utrustning, men 155K ?!?

  2. #2

    Bilpriser

    Brukar använda mig av www.bilpriser.se där kan du få ett uppskattat privat och bilhandlarpris.
    -------------------------
    og9-3 2.0t 1999
    -------------------------

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Tackar för tipset!

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    208

    Re: Begagnatlistan på nätet?

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Har funnits innan iaf, någon som vet vart jag hittar den?

    Har ringt runt till några bilhandlare men de skiter ju i vilken utrustning jag har, jag säger 9-5 Aero 04, 4700 mil med alla utr förutom ventilerade stolar och taklucka.

    Jaja säger dem och mumlar fram 155K enligt deras lista

    Uppenbart att de inte vill betala för utrustning, men 155K ?!?
    Jag har exakt samma erfarenhet, tror dessvärre att den mesta utrustningen värderas mycket lågt vid inbyte. Däremot drar dom av om inte viss basutrustning finns som tex ACC eller LM-fälgar. Bra på bilpriser.se att dom tar hänsyn till tex helläder, pilotpaket osv.

    Prova först att sälja bilen privat om du har möjlighet, tror en rejält utrustad bil är mer lättsåld.
    SAAB 9-3 SS Aero 2004

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    63
    Den listar 154 på 4000 mil + 3000 för pilotpaket+ Saab är en jävligt trögsåld bil.. Inte direkt nåt man överbjuder för.. Å andra sidan ..Har den inte pilotpaket så är den osäljbar..(Nästan)

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Citat Ursprungligen postat av Tjonk
    Den listar 154 på 4000 mil + 3000 för pilotpaket+ Saab är en jävligt trögsåld bil.. Inte direkt nåt man överbjuder för.. Å andra sidan ..Har den inte pilotpaket så är den osäljbar..(Nästan)
    Är du säljare själv?

    Trögsåld kan jag inte hålla med om, visst en äldre 9-5 sedan kanske inte är så attraktiv, men en lågmilad välutrustad kombi som min borde vara en helt annan sak.

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    63
    Joop Jag säljer bilar..Men tyvärr.SAAB Speciellt 9-5 utan nåt extra är tröga=Dussinvara

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Jo men det är ju det jag menar, min bil har tvåfärgat helläder, elstolar med minne, AS3 ljud, navigation, xenon, metallic osv. mm. därför borde den väl vara mer lättsåld än medel?

    Det tråkiga är väl att vid inbyte får man inget extra för navi etc. men när samma bil prissätts för försäljning så tar säljaren bra betalt för att där är navi etc.

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    63
    Navi är inte värt nåt i listan, Men spontant tycker jag att det borde göra din bil attraktivare om du skriver det i rubriken,

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    157
    Jag kollade upp vad jag skulle få i inbyte på Holmgrens i Jönköping och skulle få 170` för min 9-3SC 2,0t linear. Samtidigt kollade jag upp vad jag skulle få för en 9-5 aero 05a, gjorde detta för jag va inne på att byta till en 9-5 aero 05a fast på en annan firma och fick till svars att 9-5an stod ca 10.000kr högre i inbyte än min. Så mellan 170`-180`borde du väl få i inbyte. Dom lär ju begära runt 220`för den sedan om inte mer.
    Saab 9-5SC Aero -06 Steelgrey

Liknande ämnen

  1. Aktiehandel via nätet..?
    Av T16_AeRo i forum Off Topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 17:48
  2. Medlemsavg. via nätet??
    Av Red Devil i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 14:09
  3. Instruktionsbok på nätet?
    Av VikingAero i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-09-04, 21:06
  4. Kostnadsförslag på nätet...
    Av MrTurbo i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-04, 00:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •