Hejsan

Blev beställt lite prestandahöjande delar till min 9000-95 för ett tag sen men den bistra verkligheten börjar komma emot och man får inse att det knappast går att mappa bilen på distans. Här var jag bor finns det inte kompetens till att mappa trionic utan det blir fullösningar.

Som ett alternativ börjar då framstå att själv ställa tändningen och bränslet, folk som har rullande landsväg med tillhörande givare kan jag nämligen hyra in mig hos. Inte billigt men möjligheten finns.

Systemet som bäst passar ihop med saabarna våra är som jag förstått det Nira, men med nira följer det en rätt så hög prislapp. Att trimma bil är ju inte gratis men ca 20 000kr som Nirat blir är ju lite saftigt eller så är jag bara snål...

Megasquirt eller VEMS är ju helt klart billigare och klarar väl också av att hålla igång en motor?

Hur är det nu egentligen, finns det någon här på forumet som har koll på hur installationen av MS eller VEMS går till i en trionicbil? Finns det någon som lyckat gjort denna installation? Går det att fixa så enkelt som Nirat med en handske mellan trionickontakten och nya lådan?

Tacksam för spekulationer och åsikter!
Mvh Kenneth