Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: og9-3 ägare! hur har ni löst baslåda och barnvagn?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    199

    og9-3 ägare! hur har ni löst baslåda och barnvagn?

    Nån som har något bra tipps på hur man kan få in en 12" baslåda i bagaget + barnvagn 10" går oxå men hälst 12" pga att jag har en sådan liggande /Daniel
    9-3 2.0t med steg 2 från speedparts 01:a

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    738
    ett alternativ är ju att du bygger ner den i reservhjulsbaljan
    sen får du istället åka runt med däck på burk. Hjälper inte
    i alla situationer men svårt att kunna få in baslåda annars
    samtidigt som du ska ha barnvagn.

    Glöm inte ett starkt galler för basen bara så du inte ställer
    barnvagnen mitt på konan
    9000 CS 2,3T -93 200 hk SÅLD!
    #5935

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    lugn........det där kommer att lösa sig själv. Kilar du stadigt med mamman till barnet så kommer hon effektivt se till att du möjligen får nöja dig med de högtalare som sitter där original.........

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    är nog reservhjulet som gäller, kan bli rätt bökigt annars.

    men spontant tänkt så skulle jag nog hellre ta 2st 10 tummare i baljan än en 12 tummare
    däck på burk funkar som reserv men de är inget bra, tryckte i det själv en gång och fick jävulsk obalans i däcket och de slets upp på 2-3 veckor.


    du kör utan hatthyllan på bilen när du har barnvagnen eller?
    jag kör 2st 12or i min som är byggda mot baksätet, när jag tar bort hatthyllan så tycker jag att jag tappar en hel del av basen.
    det jag vill ha sagt är att en enkel bas kanske inte är bästa lösningen, ljudet kan ju bli bra mycket bättre om du införskaffar dig ett par bra 6*9or och ett slutsteg till dem, ev ser över framsystemet med och byta dörrhögtalarna.
    Men om du ändå vill köra baslåda så skulle jag nog välja 2st 10 tummare i reservhjulsbaljan.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  5. #5
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273
    Man kan gjuta dem i sidorna, då har man tillräckligt med plats och det går att få upp riktigt stora lådor, tror min förra hamnade på 50L.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Vuollerim
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av EXD
    Man kan gjuta dem i sidorna, då har man tillräckligt med plats och det går att få upp riktigt stora lådor, tror min förra hamnade på 50L.
    Det vill jag se bilder på!
    Är myyycket inne på att göra så med några av mina fyra JL-8"or och sedan bara hänga slutsteget under hatthyllan.

  7. #7
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273
    Citat Ursprungligen postat av camata
    Citat Ursprungligen postat av EXD
    Man kan gjuta dem i sidorna, då har man tillräckligt med plats och det går att få upp riktigt stora lådor, tror min förra hamnade på 50L.
    Det vill jag se bilder på!
    Är myyycket inne på att göra så med några av mina fyra JL-8"or och sedan bara hänga slutsteget under hatthyllan.
    Såhär gick det till:





  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Motala
    Inlägg
    45
    Håller själv på med ett miniprojekt.
    Byggt en liten sluten låda till en Infinity 10" bas som ska få plats på samma ställe som EXD har gjutit sina. Hur ljudet blir vet jag om någon vecka när allt är installerat. Dock är det endast 1 bas men vill man ha space får man kompromissa lite. På andra sidan har jag en liknande låda(ser ut som en baslåda) men där ska slutstegen (2st) in.
    Anledningen till min slimmade version är en 50kg hund som ska få plats också. Fördelen är att jag kan plocka ut båda lådorna om jag ska packa riktigt mycket.
    Sedan har jag uppdaterat 6*9:orna och och skaffat nytt framsystem. Det är ändå därifrån det skarpa ljudet kommer ifrån.
    Bör få plats med en barnvagn om du bygger i dom hålorna?
    Ägare av:
    Saab 900 -94, v6:a
    Saab 9-5 -00, 2,3t

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    199
    Det där i sidorna verkar ju smidigt Du har ingen ritning KvastiBogdan? För det som EXD gjorde ser tyvärr alltför komplicerat ut för mig Annars får man köpa ett orginalslutsteg och montera högtalarna i dörrarna om jag inte får igenom en baslåda tack för tippsen/Daniel
    9-3 2.0t med steg 2 från speedparts 01:a

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    2 629
    Får in en Brio Racer med denna uppsättning, på längden. Bild från pågående bygge så steget ligger nu inbyggt i en låda som man kan köra upp vagnens framhjul på.



    Kruxet är dock att det är ju inte bara barnvagn som ska med.. utan femtioelva väskor med andra saker så fort man ska längre bort än till matbutiken. Så jag skulle nog råda dig att antigen bygga ner lådan i reservhjulsbaljan (hade en sådan i min cab, se länk nedan för en kass bild på det) eller skippa lådan helt.. Jag hade en i min 9-5 sedan men när man blev pappa rev jag ut den för att få plats med allt.

    900:an på bilden är min leksak och inte familjebilen så där kan jag kosta på mig att offra platsen

    /N
    Ng900 Turbo Sasse Edition
    9-3 CV Dubai Edition <Såld
    9-5 Aero Sport combi -02

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Motala
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av DanneDrutten
    Det där i sidorna verkar ju smidigt Du har ingen ritning KvastiBogdan? För det som EXD gjorde ser tyvärr alltför komplicerat ut för mig Annars får man köpa ett orginalslutsteg och montera högtalarna i dörrarna om jag inte får igenom en baslåda tack för tippsen/Daniel
    Jag har en enklare ritning på lådan. Du kan troligtvis bredda den lite om du tycker litermåttet blir för litet. Min bas är gjord för 12-15 liter och jag tror lådan ligger kring det lägre. Skriver du din mail här eller i ett PM så kan jag maila över ritningarna och några bilder. Den är byggd för höger sida där inte orginalantennen sitter.
    Ägare av:
    Saab 900 -94, v6:a
    Saab 9-5 -00, 2,3t

Liknande ämnen

  1. Barnvagn i 9-3 SS ?
    Av malinbabe i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 22:26
  2. Får man in en barnvagn in 9-3SS ?
    Av b0bben i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-14, 16:36
  3. Får man in en barnvagn i en 9-3
    Av Eriksén i forum Allmänt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-02-15, 14:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •