Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: val av däck

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    karlshamn
    Inlägg
    235

    val av däck

    har kanske fått tag på en uppsättning Super Aero fälgar till min nya kärra nu. men det behövs nya däck till dem.

    sitter och kikar på dackonline. finner här

    Nanking NS-2 567,30:-
    Falken Ziex ZE 512 636,10:-

    är några av dessa däck att rekomendera. Nanking hade tydligen fått bra betyg i ett test dom var med i. priset var lagom tycker jag.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    533
    Medlem#
    6866
    kolla hos nordendack.se dom har jättemycke att välja på


  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    karlshamn
    Inlägg
    235
    det är typ samma sortiment. men jag är skeptisk till riktiga uddamärken typ "linglong" mfl.

    men jag känner igen både nanking och falken så vilka rekomenderar ni här? någon med erfarenhet kanske?

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Sthlm/Kungsängen
    Inlägg
    474
    Körde Nangkang ett tag och har ingenting negativt att säga om dem, greppar fint enligt mig.
    Kompisen kör med dom på sina 19" Alesio fälgar som sitter på hans skyline och han är också nöjd med dem.
    Prova själv, så hemskt dyra är dom inte, finns alltid köpare om du inte skulle vara nöjd
    The Only Subtitute For Cubic Inches Is Technology.
    // 9³ Aero -02
    #6962

  5. #5
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 099
    Medlem#
    1941
    Om jag var tvungen att välja emellan Nakang & Falken så hade det blivit Falken.
    Min uppfattning (jag kan ha fel) är att Nakang & LingLong väl är i samma segment. Falken något snäpp där över.

    Tänk på att däcket är den enda kontakt du har mot vägen. Det kan vara vettigt att satsa på vettiga produkter. Vissa asiendäck funkar hyffsat bra i varmt & torrt väglag, men när det blir fuktigt väglag ....

  6. #6
    Jag är personligen av den uppfattningen att däcken är det sista jag vill snåla in på, även om de svider hårt i plånboken att köpa ordentliga däck.

    Jag skulle aldrig någonsin sätta på nankang på bilen t.ex. Min pappas Jaguar hade dessa på sig när han köpte den, och det var ren dynga både vad gäller grepp och komfort. För övrigt så verkar flertalet budgetdäck bli livsfarliga när det är blött ute (egna upplevelser). Visst, man kan nog ha tur när man köper budgetdäck, men jag vågar inte chansa. Jag gjorde några riktigt dumma däckval när jag var yngre, och det var ren tur att inget allvarligt hände när de satt på.

    Vad blir skillnaden i pengar om du går upp till däck av mer känt märke? 1200 spänn totalt? I mitt tycke är det ett billigt pris för att veta att de inte börjar kana så fort det blir lite fuktigt på vägbanan.

    mvh
    Jesper
    Saab 9-5 1998 2.0t , 11700 mil - gubbkörd.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Sthlm/Kungsängen
    Inlägg
    474
    Citat Ursprungligen postat av Jeppe9KTurboS
    Jag är personligen av den uppfattningen att däcken är det sista jag vill snåla in på, även om de svider hårt i plånboken att köpa ordentliga däck.

    Jag skulle aldrig någonsin sätta på nankang på bilen t.ex. Min pappas Jaguar hade dessa på sig när han köpte den, och det var ren dynga både vad gäller grepp och komfort. För övrigt så verkar flertalet budgetdäck bli livsfarliga när det är blött ute (egna upplevelser). Visst, man kan nog ha tur när man köper budgetdäck, men jag vågar inte chansa. Jag gjorde några riktigt dumma däckval när jag var yngre, och det var ren tur att inget allvarligt hände när de satt på.

    Vad blir skillnaden i pengar om du går upp till däck av mer känt märke? 1200 spänn totalt? I mitt tycke är det ett billigt pris för att veta att de inte börjar kana så fort det blir lite fuktigt på vägbanan.

    mvh
    Jesper
    Vart det verkligen Ns2 han hade då? Finns flera NangKang
    The Only Subtitute For Cubic Inches Is Technology.
    // 9³ Aero -02
    #6962

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Målilla
    Inlägg
    1 492
    Vilken dimension? Alven-Ingvarssons har Dunlop för 995 (17") som jag kör på och är nöjd.
    V70 D5 AWD snål och stark
    9-3 1.9TID Vector SportCombi
    9-5 2.3 Aero 2006 Nordic biopower st2

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Logical

    Vart det verkligen Ns2 han hade då? Finns flera NangKang
    Vet faktiskt inte, men för mig räcker det att en modell från tillverkaren är ren skit. Det ska inte vara så enligt mig.

    mvh jeppe
    Saab 9-5 1998 2.0t , 11700 mil - gubbkörd.

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Flyttar till Chassi, bromsar och transmission där vi även diskuterar däck.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Liknande ämnen

  1. Byta alla fyra däck eller 2 däck på Subaru Impreza?
    Av Andreas Plars i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 22:02
  2. Val av däck, v-däck eller ej
    Av _manne_ i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 18:04
  3. Det är skillnad på däck och däck.. STOR skillnad!
    Av ezroller i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-06-28, 20:47
  4. Tyfoon däck, är det bra däck?
    Av TURBO PUTTE i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-08, 12:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •