Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Nytt ljud i bilen :D

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Kalmar/Kristianstad
    Inlägg
    200

    Nytt ljud i bilen :D

    Uppgraderade mitt ljudsystem i bilen idag, har nu på höger sida en Clarion 4" fram och en Clarion 6*9" bak, och original på vänster sida :P Tror att kvalisorten på dessa högtalare är relativt lika dock, ska sätta in Clarion på högra sidan också snart men hör ingen skillnad nu.

    Satte iaf in ett RF 400W 4-kanaligt steg idag kopplat till alla högtalare och märkte direkt en ljudförbättring. Sen satte jag in en originalskiva dvs. ingen MP3 och MILDE vilken skillnad! Läste i en annan tråd att någon tyckte det var kul om andra började uppmärksamma skillnad mellan MP3 och original, och jag blev faktiskt riktigt förvånad, ljudet är inte av samma dimension om man jämför!

    Så jag tänkte bara tipsa folk, ett slutsteg till framsystemet och originalskivor! Låter som jag satt in en mindre baslåda bak med 6*9-tummarna och det är riktigt klart ljud framifrån fast högtalarna inte är jättebra.

    //Jenz
    Saab 9-3 Aero SC -06
    Saab 9ooo Aero -96
    Saab 340 på jobbet

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318

    Re: Nytt ljud i bilen :D

    Citat Ursprungligen postat av jensii
    Uppgraderade mitt ljudsystem i bilen idag, har nu på höger sida en Clarion 4" fram och en Clarion 6*9" bak, och original på vänster sida :P Tror att kvalisorten på dessa högtalare är relativt lika dock, ska sätta in Clarion på högra sidan också snart men hör ingen skillnad nu.

    Satte iaf in ett RF 400W 4-kanaligt steg idag kopplat till alla högtalare och märkte direkt en ljudförbättring. Sen satte jag in en originalskiva dvs. ingen MP3 och MILDE vilken skillnad! Läste i en annan tråd att någon tyckte det var kul om andra började uppmärksamma skillnad mellan MP3 och original, och jag blev faktiskt riktigt förvånad, ljudet är inte av samma dimension om man jämför!

    Så jag tänkte bara tipsa folk, ett slutsteg till framsystemet och originalskivor! Låter som jag satt in en mindre baslåda bak med 6*9-tummarna och det är riktigt klart ljud framifrån fast högtalarna inte är jättebra.

    //Jenz
    Bravo!! fler som börjat förstå. Kör en Mp-3 skiva i en riktigt dyr anläggning och lyssna sedan på en vanlig cd så ska du få se på skillnad. Efter detta kommer du inte ens att fundera på Mp-3 längre. Visst det funkar att ha i joggingspåret å i köksradion men det låter skit i en riktig anläggning.
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

Liknande ämnen

  1. nytt ljud i bilen, frågor..
    Av SAAB örnie i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 00:26
  2. Nytt ljud i min 9-3
    Av CaptHowdy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 01:44
  3. nytt ljud
    Av andersu i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 23:03
  4. nytt ljud!!
    Av krillew i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-09, 15:51
  5. Nytt ljud i bilen!!!!
    Av MrBlue i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 12:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •